Hallo,
wij vertrekken binnenkort voor 4 weken naar Canada voor een rondreis per huurauto en zijn enorm aan het dubben over de kleding die we moeten meenemen. We willen uiteraard geen kou lijden maar ook niet de 20 kg. bagage zien opgaan aan te veel truien en jassen. We beginnen in Calgary en via Banff en Jasper naar het noorden. Daarna met de ferry vanaf Prince Rupert naar VI. Eind september via Vancouver weer terug. We overnachten in lodges en hotels.
Heeft iemand tips voor ons? Alvast bedankt!
MvG
Erik
Ik ben een paar jaar terug in september in die regio geweest. Begin september zag ik mensen op het strand in vancouver. 2-3 weken later in de rockies sneeuwde het.
Het lijkt me niet dat je extreme kou kan verwachten, ik zou vooral zorgen dat je verschillende lagen kleren mee neemt / aantrekt, ipv hele dikke truien etc.
Vergeet ook de regenkleding niet, met name op vancouver island wil wel eens een buitje vallen 
Ik zou zorgen voor wat variatie. Ik loop zelf veel in een korte broek en tanktop. Wordt het wat kouder lange broek, evt een cardigan en/of trui. Een jas heb ik persoonlijk bijna nooit aan tussen mei en oktober/november. Daarintegen varieer ik meer met korte/lange mouwen en truien. Hoe ver noord ga je want afhankelijk van de temperatuur kan ik me dan wel voorstellen dat je evt een jas mee wil nemen. Als je een lichte softshell jas heb zou ik voor zoiets gaan tov een dikke (winter)jas (een goede softshell is tevens waterafstotend) Je kan het altijd combineren met een trui of als het echt moet een tshirt met lange mouwen en een trui (en ik stop zelfs daar als het echt winter koud is nog rustig een tanktop/hemd onder maar zo koud zou het nog lang niet moeten zijn in september). En als het echt moet kan je het natuurlijk ook altijd gewoon in canada kopen 
Bedankt voor de reacties, ze zijn verhelderend. Een beetje kou is niet erg maar hopelijk blijft het wel droog…
Erik