26 augustus vertrekken we op rondreis in West Canada tot 14 september
Onze reis ziet er als volgt uit:
Vancouver
Osoyoos
Lelowna
Hope
Ferry naar Vancouver Island
Victoria
Port Renfrew
Courtenay
Port Hardy
Ferry naar Bella Coola
Riske Creek
Clearwater- Wells Gray
Jasper
Canmore- Lake Louis- Banff
Waterton
Calgary- Drumheller
Heeft iemand sugesties ivm aankoop van een park pass? Of eventueel leuke tips?
Wij gaan ook zo iets doen parc pass kan je ook op marktplaats kopen, maar daar zie je bieden tot 60 a 70 euro, ik zou zeggen, koop er daar eentje
en probeer dan hier weer te verkopen.
Alleen moet je een jaartje geduld hebben want volgend jaar is de entree tot de parken gratis.
Dank u wel voor de suggestie. Ik kijk dit even na.
Hallo Anna,
Wij gaan ook zo iets doen parc pass kan je ook op marktplaats kopen, maar daar zie je bieden tot 60 a 70 euro, ik zou zeggen, koop er daar eentje
en probeer dan hier weer te verkopen.
Alleen moet je een jaartje geduld hebben want volgend jaar is de entree tot de parken gratis.
[/QUOTE]
Hallo Anna,
Heb je ook naar de temperaturen tijdens jullie rondreis gekeken?
Ik zit een kwa kleding, een beetje te twijfelen, weet niet of het in september al gauw koud wordt…
Ik vind dit toch altijd een beetje droevig. Je geeft voor een reis van 3 weken makkelijk 2500 euro uit per persoon. Hoofddoel voor de meeste mensen is de prachtige natuur, met name in die mooie nationale parken. Die nationale parken worden onderhouden van het geld dat je uitgeeft aan je park pas. Treurig dat mensen ‘omdat het kan’ netto net zo veel willen uitgeven voor onbeperkte toegang tot die parken als een kaartje voor de bioscoop.
Ik zou vooral gewoon bij een nationaal park de pas kopen en de pas niet doorverkopen. Het geld is goed besteed.
Ja , heb ik naar gekeken, ik denk bij de start in Vancouver (23 augustus) dat het nog behaaglijk is, en ook nog landinwaards,
(richting Banff), maar in de tweede week van september rijden we over de Icefields parkway, volgens mij wordt het dan toch al
wat kouder…dan zakken we weer af naar Whistler en daar schijnt het dan weer mee te vallen, we sluiten in de derde week van september af
met Vancouver Island en daar is het volgens mij ook nog niet zo erg koud.
Ik denk niet dat we een winterjas mee hoeven te nemen…
Maar…voor ons is het de eerste keer, dus kijk straks maar een beetje op weeronline…
Park pass gewoon via Marktplaats kopen. Zijn een jaar geleden. Zelf heb ik vorig jaar een park pass voor 30 euro gekocht vorig jaar en voor 35 weer verkocht
Vorig jaar een andere tour als jou gedaan, maar vond Clearwater - Wells Gray toch een van de mooiere natuurparken waar we zijn geweest. Daar geslapen op een of andere paardenranch