Reisgenoten 40+ najaar 2016

Hallo allemaal,

Voor het najaar 2016 ben ik opzoek naar een reisgenootje.
Omdat ik nog zoveel landen wil bezoeken staat de bestemming nog niet vast, wel actief bezig zijn en backpacken.
Wie o wie heeft interesse?
Groetjes Marjolein

Hey Marjolein,
Actief en backpacken klinkt als muziek in de oren.
Heb al gereisd door zuid-Amerika met totaal onbekende,ontmoet op wereldwijzer.Mekaar voor het eerst ontmoet op luchthaven van Schiphol…
Is super meegevallen,misschien overweeg ik het nog wel eens.
Iets meer details wat je wenst graag?
Wat bedoel je met actief?(wandelen,fietsen,duiken,rotsklimmen,…)
Voor mij in ieder geval hoe actiever,hoe liever.
Je kan me terugvinden op fb Bart Van Langenhove(met het blauwe “coureurspakske” aan)
Ook wat info hier op wereldwijzer terug te vinden.
Ik zie het wel.
Ik kan nooit vertrekken voor oktober.Pas thuis op 27 augustus…

Hallo Bart,

Me actief bedoel ik o.a wandelen/hike tocht(en), fietsen, snorkelen, eventueel leren duiken, “extreme” activiteiten zoals rotsklimmen zijn niet aan mij besteed.
Voordat ik besluit om met iemand op vakantie te gaan wil ik eerst kennismaken, er moet wel een reisklik zijn, voor het eert ontmoeten op Schiphol is voor mij geen optie.
Groetjes Marjolein

Hoi Marjolein,

Ik ben wel geïnteresseerd. Er zijn wel 1001 bestemmingen waar ik naar toe zou willen, zo veel dat ik wil zien. Ik heb al aardig wat reizen gemaakt. Vaak alleen en dat ben ik wel een beetje zat. Maar mijn vrienden hebben vaak geen tijd om te reizen. Ik houd van ontmoeten, me verdiepen in de cultuur, ik houd van natuur. Doorgaans reis ik vrij low budget, kamperen, maar ook wooffen. Benieuwd naar je. Deze oproep is sowieso een mooi initiatief.

Groet,
Ilse

Hoi Ilse,

Leuk dat je regeert! Ook ik hou ervan om aderen te ontmoeten, natuur en low budget afgewisseld met zo nu en dan wat luxe is wat ik zoek.
Kamperen en wooffen zijn echter niet mijn ding, anderen ontmoeten des te meer. Interesse tonen in de cultuur zeker, mij hier echt in te gaan verdiepen, daar is de vakantie wat mij betreft tekort voor.
Het lijkt er op dat we toch een iets andere insteek hebben om een vakantie door te brengen;( Wel sta ik er open voor om te kijken of we er uit kunnen komen J.

Heb overigens al met meerdere mensen op dit forum contact, echter nog niets concreets.

Groetjes Marjolein

Hej !!

Je mag altijd met ons mee !
Moet je ofwel snel beslissen, ofwel wachten tot oktober :slight_smile:

17 juni aanstaande vertrek ik weer naar Kenya, vanuit Parijs (waar ik heen reis met de trein).
24 juni komen Lieve en Wendy achter me aan, vanuit Brussel.
Je kan meereizen met ons.
1 dag in Kilifi KENYA kost je 15€, jou deelname in de huur, water, gas,elec, gebruik van handoeken, opgemaakte bedden, kookservice, boodschappenservice etc.
Mijn man en dochter komen aan op 4 juli, dus vanaf dan wil ik het huisje voor onszelf houden.
Je zou na wat dagen akklimatiseren en omgeving verkennen op 4 july kunnen vertrekken opsafari, of op 2 juli terug gaan met Wendy.
of naar de http://www.kilifibackpackers.com vlakbij omdat je dan de weg al weet/geakklimatiseerd bent.
Bedprijs bij backpackers varieert van 6 tot 40€/nacht
Vragen ? : E-mail

Ticketkost momenteel :
(gister opgezocht voor Wendy)

p.s.
Total: 602.18 EUR
Flight 1 Samen met Lieve. Taxi delen naar Kilifi.
EconomyFlight: ET705 | ET322Depart: Brussels (BRU)departure:
Fri, 24 Jun: 20:00Fare Basis: TLES6MBE/WEBConnection: Addis Ababa (ADD)arrival:
Sat, 25 Jun: 06:10departure:
Sat, 25 Jun: 09:39Fare Basis: TLES6MBE/WEBArrive: Mombasa (MBA)arrival:
Sat, 25 Jun: 11:59
Flight 2
EconomyFlight: ET325 | ET706 | LH170Depart: Mombasa (MBA)departure:
Sun, 03 Jul: 19:00Fare Basis: TLES6MDE/WEBConnection: Addis Ababa (ADD)arrival:
Sun, 03 Jul: 21:20departure:
Sun, 03 Jul: 23:25Fare Basis: TLES6MDE/WEBConnection: Frankfurt (FRA)arrival:
Mon, 04 Jul: 05:10departure:
Mon, 04 Jul: 06:45Fare Basis: TLES6MDE/WEBArrive: Berlin (TXL)arrival:
Mon, 04 Jul: 07:55
Passengers: 1
TOTAL: 602.18 EUR

p.p.s. VERGEET NIET : ** LINK**

Ga jij ook graag op reis, maar liever niet alleen.
Heb je een “gow with the flow” instelling en bestaat jouw ultieme vakantie ook uit natuur, avontuur, een beetje cultuur en als het even kan de laatste paar dagen eindigen aan het strand? Misschien heb je dan wel zin om samen te gaan. In het derde kwartaal van 2016 zou ik graag 3 á 4 weken naar een mooie bestemming willen gaan, zit te denken aan o.a. de Zuid Afrika, Patagonië, New Zeeland, Canada, Nepal, Thailand of Suriname, echter ik sta ook open voor een andere bestemming.
Lijkt het je wat, of heb je een ander voorstel dan hoor ik graag van jou.

Groet Frank

Het was gezellig met Wendy en Lieve.
ALs je wil foto’s kijken van Wendy (die voor het eerst in Kenya was en met mij mee , dit is de link :

Foto’s Wendy Leyten

:dag:

(zin om mee te gaan eind September ? : doen !!!)

September

Hi Marjolein, hoe lang wil je eigenlijk gaan? Ik ben zelf vrij in november, maar ik weet niet of dat te laat is?

Hallo Kara,

tussen de 3 en 5 weken, is ook afhankelijk van de bestemming.
November is mogelijk… maar dan wel naar de zon:)

Ook ik ben een 40+ en wil ergens in het najaar ongeveer een maandje weg. Volgens mij hebben hier nu best wat mensen gereageerd.
Kunnen we binnenkort niet met wat mensen die dat leuk vinden ergens afspreken en van gedachten wisselen, lijkt mij wel gezellig. Ik kom zelf uit Zuid-Holland.
Zijn er mensen voor in?

@avonturierster…. Leuk initiatief, ik heb interesse! Wie nog meer?

Hallo Allen,

ook ik ben 40+ en op zoek naar een reisgenoot voor het najaar/winter. Ik kan behoorlijk actief zijn, maar dit
wel afgewisseld met rustigere dingen, cultuur, natuur etc.
Maar ik ben geen backpacker, verder sta ik wel voor veel dingen open.
Jaren geleden ben ik met een groepje van 6 via dit forum een oud op nieuw reis gaan maken, omdat we toch allemaal
de Kerst en oud op nieuw wilden ontvluchten is dit toen ontstaan. Dat is mij toen heel goed bevallen, dus een groepje
zou ook nog kunnen.
Groetjes Jacky:wereld:

Hi Allemaal, Ik ga ongeveer half december weer naar thailand. Is dus iets later dan de datum waar de meeste het over hebben, maar mochten er mensen zijn die rond die tijd ook weg willen laat het dan weten. Eerst ga ik vrijwilligerswerk doen in een dierenasiel en daarna nog ergens anders heen in Thailand, bestemming nog onbekend, maar dan zit ik wel al in Januari. Mochten er mensen zijn die dezelfde interesse hebben en het leuk lijkt, gezellig om wat af te spreken van te voren.
Liefs Renee

Ik ben ook op zoek naar iets leuks voor eind dit jaar. Voor vakantie of vrijwilligerswerk voor wat langere tijd.

Ook ik wil eind van het jaar gaan reizen. Vanaf ca oct- jan17
Mijn interesse is meer het spirituele vlak, persoonlijke ontwikkeling, diepgang en vrijwilligers werk met dieren en/of kinderen.
Ik reis graag low budget maar hou niet van ongedierte…
Ik ben 50(in leeftijd :slight_smile: ).
Een keer samen komen lijkt mij leuk!
Ik woon in Amsterdam.
Wie heeft er zin?!
Groetjes Bianca

verkeerd bericht verwijderd.

Ha ! Zo grappig. Wat heet ongedierte ? Ik vrees dat je hiermee al heel veel landen uitsluit dan want je komt overal wel wat tegen.

Amsterdam ? : LINK

Locatie suggesties welkom.

Wie heeft interesse om in november naar Chili te vertrekken in november?We zoeken nog een 4e reisgenoot.Overnachten in deftige hotels en transport met auto of vliegtuig om lange busreizen te vermijden.Voor meer info stuur me een mail.
Ikzelf ben en jonge 40-er en woon in Antwerpen.

Hai dank je voor je bericht!
Ik ben wel geïnteresseerd, heb wel wat vragen aan je.
Wat zijn voor jou/ jullie luxe hotels? 3 sterren? Wil / moet wel op mijn budget letten. Hoelang willen jullie gaan?
Wie zijn jullie, zullen we voorstel rondje doen?
Ik hoor graag.
Groetjes Bianca