volgend jaar, periode nog niet bekend, wil ik naar zuid of oost afrika voor 3 a 4 weken. Het lijkt mij het mooiste om daar een auto te huren en rond te trekken. Ik heb nog geen concrete plannen, sta voor veel open en ben over het algemeen makkelijk. Natuurlijk staan natuurparken op mijn lijstje, grote steden ( denk aan johannesburg, kaapstad) zal ik niet lang blijven. Om de kosten te delen en omdat ik niet in mijn eentje als vrouw door Afrika wil reizen wil ik dit samen met reisgenot(e)n doen.
Ik zou ook graag naar afrika op vakantie willen en ik denk dat onze wensen
wel overeen zouden komen. Het heeft me tot nu toe tegen gehouden om naar Afrika te gaan omdat idd een vrouw niet alleen in Afrika moet rondreizen.
Dus als je eventueel interesse heb…, hoor ik het graag van je…
Ik ga oook volgend jaar tussen februarie en maart een reis maken naar Afrika van ongeveer 3 weken of een maand. Ik wilde ook niet alleen reizen, dus heb ik ervoor gekozen om dit
met een organisatie te gaan doen. Ik ga naar Oost-Afrika (waarschijnlijk Kenia en Tanzania)
en zou het leuk vinden om meer mensen te vinden die dan ook met dezelfde reis meegaan!
De reisorganisaties waar ik tussen twijfel zijn Djoser en Sawadee. Ik ben wel 18 jaar, maar voor zo’n reis zou mij de leeftijd niet zoveel uitmaken.
Ik hoor het wel!
Groetjes Laura
Ik las je berichtje over afrika en dacht laat ik maar eens even contact leggen. Ik heb ook reisplannen voor 5 of 6 weken en ik zit te denken aan zuid amerika of zuid afrika/namibie.
Dus wellicht kunnen we onze wensen eens naast elkaar leggen en kijken of we het met elkaar kunnen vinden. Net als jij hou ik vooral van rondreizen met de auto en natuurparken en heb ik al een leuke reis door midden en oost australie er op zitten en heb ik ook in VS meerdere reizen gedaan. Ik woon in Nijmegen en ben 27.
Hopelijk hoor ik wat van je!!
Wil volgend jaar ook richting Z_afrika. Heb net zo als jou ook geen concrete plannen en ben ook makkelijk in de omgang. Ben zelf altijd aan het backpacken geweest, maar een auto huren klinkt goed!. Wat ik wel erg graag zou willen doen in Z-Afrike is duiken met haaien (kooi) en ze hebben daar de hoogste B-jump die staan nog op m’'n verlang lijstje. Ben benieuwd of je al concrete plannen hebt gemaakt. En anders hoor ik graag van je.
Mocht je nieuwsgierig zijn. http://wilco02.hyves.nl/ lol.
ik zie dat ik enorm laat reageer! Ik kijk meestal in mijn mailbox en had je reactie dus nog niet gezien. Heb je ondertussen al besloten of het zuid amerika of afrika wordt? Mijn interesse gaat vooral uit naar oeganda en buurlanden zoals tanzania. Het lijkt mij mooi ( en verstandig) om met een gids te reizen die ons van alles over het land en de dieren kan vertellen. Heb je dat in de VS ook gedaan of ben je zelf met een gezelschap rond gaan trekken?
Oosten trekt me erg in Afrika maar zuid afrika is zeker nog niet uitgesloten! Ik heb ( je hoort het al) nog geen concreten plannen…welk gedeelte van zuidafrika wil je heen?
Iniedergeval sla ik duiken met haaien en bungeejumpen even over!
Hoi,
Ik ben een zeer ervaren Afrikareiziger (20x) en denk dat als je een auto wilt huren je dat het best kunt doen in ZA/Namibie en niet in Oost Afrika. In ZA is dat niet al te duur en de infrastructuur is veel beter. Oost Afrika is ook erg duur met de Nat parken. Met eigen vervoer bv de Serengeti in incl kamperen is plm 100 USD pppd. ZA is goedkoop met zijn parken als je een wildcard koopt.
Jo’burg is een gevaarlijke stad , Kaapstad is fantastisch, ben net terug.
groet Andre
Nou echt laat ben je niet hoor…had het geloof ik gister pas geplaatst!! Beide landen/continenten staan nog op mijn verlanglijstje dus mij maakt het niet zo veel uit…die andere doe ik in 2012. Ik heb zuid afrika en nanibie in gedachten maar sta ook open voor andere suggesties.
Ik heb een jaar in de VS gewoond en wij(ik en een vriendin) trokken er regelmatig op uit aan de westkust(woonden aan de oostkust). Wij planden altijd zelf een route… Dat heb ik in australie ook gedaan samen met een reisbureau, reis op maat zeg maar!!
Weet jij al welke periode je wil gaan en voor hoeveel weken?
Hi! eind volgend jaar heb ik in mijn gedachten, dus dat is nog breed, afhankelijk waar ik heen ga en wat daar de beste periode is om heen te gaan en of dit kan met werk ( gaan we natuurlijk wel van uit!) . Ik kan helaas maar ten hoogste vier weken…dan zal vast m’'n geld ook wel op zijn…
Wat super dat je al zoveel gereisd hebt! ben net trouwens begonnen in eenboekje met reisverhalen uit afrika, hoe meer je erover leest hoe enthousiaster ik word. Wat trekt je vooral aan in Namibie?
nou…geen idee…hahahaha, mijn nichtje heeft een tijd in zuid afrika gewoond en die zei dat je daar absoluut heen moet!!
Ik wil ook graag eind volgend jaar, dan is het daar lekker zomer!
Ja hou echt van reizen, geeft je zo’n gevoel van vrijheid en je verbreedt je horizon!!
Wat voor werk doe je?
Ik heb ook besloten komend jaar naar Zuid Afrika te gaan voor 4 weken in de periode van sept-okt-nov(schijnt mooiste tijd te zijn). Dit zal voor mij voor het eerst zijn dat ik zo’n reis maak. Mooiste lijkt me helemaal vrij met een auto door de verschillende parken te rijden en te genieten van het wild en de natuur. Daarom zoek ik een reisgenoot.
Ik ben 30 jaar en ben makkelijk met overleggen(staat bij mij nog niets vast). Wel heb ik natuurlijk het een en ander gezien wat me trekt.
mijn plannen zijn iets gewijzigd, ik ga met een reisgenote iig naar uganda en daarna misschien nog voor een korte tijd ( 1 a 2 weken naar zuidafrika of tanzania). Ik kan me voorstellen dat je een reisgenoot zoekt voor de hele periode dat je in Afrika bent.Ik ken wel mensen die nog reisgenoten zoeken om met 2 toyota’s ( groepje van 8 mensen) nog reisgenoten zoeken o.a trekken ze ook door namibie heen en botswana. Als je daarin geinteresseerd ben kan ik het mailtje wel even doorsturen.
Leuk dat je met dit voorstel komt. Kan altijd in contact gaan met hun. Weet niet in hoeverre ze al dingen geregeld hebben en vast ligt? Als je ze met mij in contact wilt brengen kunnen we altijd overleggen. Heb nog niets vastgelegd in elk geval.
Wanneer heb je in gedachten om naar Afrka te gaan ? Ik ben er zelf al een paar keer geweest en vind het er heerlijk. Grote steden vind ik ook niet zo spannend, natuurparken des te meer…
Hoor graag van je.