De reis naar SL die ik heb geboekt gaat mogelijk niet door vanwege te weinig deelnemers. Nu overweeg ik om alleen te gaan, maar dat lijkt me ten eerste ongezellig en ten tweede weet ik niet of het als vrouw alleen veilig is om daar rond te reizen.
Maar misschien is er hier wel iemand die mee wil naar Sri Lanka, ik vertrek in principe 2 oktober voor 3 weken. (vakantie op het werk kan niet meer verzet worden)
Zijn er hier vrouwen die alleen door SL hebben gereisd, hoe is dat bevallen. Wordt je veel lastig gevallen. Zijn er veel andere backpackers?
Wienke, ik weet niet of je mijn berichten al hebt gelezen in help, in Sri Lanka en niet leuk???
Lees die maar even door! Ik ben nu in Sri Lanka en heb mijn ticket omgegooid, terug naar Maleisie. Vreselijk hier! Prachtig land maar de mannen zijn vreselijk en je komt niet veel andere backpackers tegen. Ze zijn vrouwen alleen gewoon niet gewent. Ze vinden je raar, ze vinden backpacken uberhaupt raar en ze vallen je lastig want omdat je alleen bent en Westers gaan ze ervan uit dat je makkelijk bent.
Niet als vrouw alleen heen gaan!!! Dat is het enige advies wat ik je kan geven.
Ik ben zelf een jaar aan het reizen, ik weet niet waar ik in oktober zit maar ik heb inmiddels wel een visum voor India, moet het land binnenkomen via de plaats Chennai.
Mocht je niets of niemand kunnen vinden is dat misschien een idee? Ik wil namelijk graag naar India maar na deze ervaringen hier durf ik dat alleen niet aan terwijl ik wel hoor dat India meer aan backpackers en vrouwen alleen gewent zijn.
Ik had je berichten idd al gelezen, wat jammer dat het je zo tegen gevallen is daar. Omdat ik eigenlijk nooit iemand hoor die daar gaat backpacken was ik al een beetje bang voor weinig contact met andere reizigers. En het lijkt me helemaal niet gezellig om daar 3 weken te zitten zonder enig contact met andere mensen.
Maar het lijkt me wel echt een prachtig land. Dus heb besloten dat als mijn 3 weekse rondreis niet doorgaat, ik de 2 weekse ga doen. Met een weekje verlenging aan het strand. Aangezien ik daar ga duiken en surfen verwacht ik wel buitenlanders tegen te komen. En anders vermaak ik me alleen ook nog wel voor weekje met een goed boek, de zon en het strand.
Hoop voor jou dat het beter gaat in Malasie en India, heel veel succes en bedankt voor de waarschuwingen!