Hallo!
Mijn naam is Lisanne en ik ben 21 jaar. Ik ben van plan begin augustus naar Azië te vliegen en daar vijf maanden te gaan rondreizen. Mijn plan is om eerst een maand naar Thailand en evt Laos te gaan, daarna naar Indonesië en ten slotte naar India waar ik ook vrijwilligerswerk wil gaan doen. Omdat samenreizen met vrienden niet echt uitkomt zoek ik nog een reisgenootje voor de gezelligheid. Ik reis liefst een beetje low-budget, flexibel, lekker zien hoe het loopt en open staan voor de cultuur en nieuwe mensen. Matchen je plannen een beetje met die van mij, of heb je tips voor me, laat het me weten ![]()
Hey Lisanne, ik ga je snel mailen over wat mijn plannen zijn! En dan moeten we inderdaad maar even naar vliegtickets gaan kijken of die heel veel duurder zijn…
Groetjes!
hoi lisanne,
ik heb dezelfde plannen. was eigenlijk wel vanplan om alleen indonesie te^pakken en later het jaar een ander deel van azie te pakken. Dit omdat ik niet weet of het mogelijk is om zo´n lange tijd vrij te krijgen van werk. Mocht het mogelijk zijn dan staan thailand, cambodja en india naast indonesie ook echt wel op mijn lijst. Heb je alles al geboekt en geregeld. en heb jij eventueel nog tips waar ik goede info kan krijgen over oa tickets en low budget reizen?
groetjes
Hee lisanne, ik heb niet t idee dat t nou zo verschrikkelijk veel gaat schelen met de tickets… ik heb nu ook contact met een andere meid die ook in deze periode in Azië is. Misschien dat we ook wel met meerderen kunnen reizen? T lijkt mij in ieder geval leuk om tegelijkertijd met iemand te vertrekken… kan je samen al in de stemming komen! Ik hoor wel wat je ervan denkt…
Lisanne en Kit
Ik heb ook zeker wel intersse in deze reis. Eind Juli stop ik met mijn baan en is het dus ook voor mij mogelijk om langer dan een maand weg te blijven. Thailand, Indonesie en india (y) super!! heb zelf ook een weeshuis op bali gezien waar je vrijwilligerswerk kan gaan doen. Maar het lijkt mij iedergeval al heel erg leuk om eventueel een stuk met jullie mee te reizen! Wat voor soort vrijwilligerswerk heb jij in thailand gevonden lisanne? Ik ben trouwens 20 jaar, vd zomer dan 21 dus het is ook al heel erg fijn om met leeftijdsgenoten te reizen. Het lijkt me leuk om van jullie te horen!
Groetjes
Hoi Larisa, Leuk dat je ook een beetje dezelfde plannen hebt! Sorry trouwens voor mijn wat late reactie. Ik ben nog op zoek naar vrijwilligerswerk in India je hebt daar heel veel straatkinderen projecten, women enpowerment, lesgeven, gehandicaptenzorg etc. Ik ben nog een beetje aan het twijfelen wat ik precies wil gaan doen maar het wordt wel tijd om knopen door te hakken
Leuk dat je vrijwilligerswerk hebt gevonden in bali wil je dat gaan doen?
hej lisanne, hier hetzelfde… ik ben ook aan het twijfelen. Dat ik vrijwilligers werk wil doen is wel zeker. Het lijkt me mooi om tijdens de reis ook iets voor een ander te kunnen betekenen. Voor mij hoeft dit niet percee op bali te zijn maar Bali en de eilanden eromheen zijn plekken waar ik zeker wel een paar weken naartoe wil gaan. Ook wil ik liever geen vrijwilligerswerk doen via een reisorganisatie… kost enorm veel geld. Ben nu ook aan het rondkijken voor organisaties waar je altijd terecht kan of bepaalde projecten waaraan je kan meehelpen. Het liefst wou ik alles willen zien en doen maar daar heb je zeker een jaar voor nodig
Maar iedergeval het vrijwilligerswerk op bali is in een weeshuis. Je geeft ze engelse les maar ook alleen al een praatje met ze maken spelletjes doen wordt al enorm gewaardeerd. Ik kan niet wachten tot het zo ver is. weg uit het regenachtige donkere nederland! Maar het is zeker al wel handig om een aantal knopen door te hakken. Tickets zullen vast ook wel duurder worden naarmate je langer wacht. Heb jij nog een site gevonden waar de tickets goedkoper of waar je speciale openvliegtickets kan boeken?
Hej lisann / kit.
Hoe staat het met de planning… hebben jullie al iets ondernomen in de richting van het boeken van de reis? Ik kan niet wachten tot het augustus is en ik weet dat de tijd toch begint te dringen. Moeilijk om iets vast te zetten aangezien ik met meerdere mensen wil gaan reizen… hoe doen jullie ( of andere mensen die deze blog lezen) dit?
Fijne week!
Hallo,
Ik ben 23 jaar en wil in augustus naar Thailand gaan en een rondreis maken in 3 a 4 weken. Gezien het met vrienden ook niet echt uitkomt wilde ik alleen gaan of een georganiseerde rondreis doen maar men heeft mij verteld dat alleen gaan ook wel prima te doen is maar het is toch gezelliger denk ik om af en toe met iemand samen te reizen.
Hebben jullie ondertussen al plannen?
Groetjes Marloes
Hallo iedereen!
Hier mijn oproep is aan iedereen hier, die van plan is Thailand/Cambodja/Viëtnam en Laos (optioneel; Maleisië) te bezoeken in de maand augustus/oktober t/m …
Ik wil niet alles concreet gaan plannen, maar er moet een route zijn. (als je aanvullingen hebt of ook andere plannen? we kunnen erover praten :))
Wil in eind oktober vertrekken naar Bangkok, waar we de eerste trek beginnen naar een stad/dorp in het westen en van hieruit naar het noorden toe gaan.
Het eerste gedeelte van Thailand zal zo’n ~1800 km bedragen met als eindpunt Vientiane (grens Thailand / Laos).
http://pichostonline.com/u/080409/f3e822f57d.jpg
De tweede gedeelte begint vanuit Vientiane naar Luang Phabang (Laos) naar het plaatsje Sapa in het hooggebergte, welke aangrenst is aan het grote land China. Na een tijdje hier verkend te hebben, trappen we richting Hanoi, de hoofdstad van Viëtnam, hier is het mogelijk een 3-daags bezoek te plegen aan Ha Long Bay.
En zo gaan we heel viëtnam rond met de trein langs alle plaatsen.Ook Cambodja, bezoeken we Pnomh Penh en Siem Reab ( tevens meerdere opties mogelijk).
Na het afronden van deze trip gaan we rechtstreeks naar het dichtbijzijnde airport, vanwaaruit we rechtstreeks vliegen naar Ko Samui, hier verblijven we een tijdje, lekker relaxen. Dan de vliegtuig naar Phuket en een lekker ~1,5 uur varen op de speedboat naar Phi Phi Islands.
Vanuit Phi Phi islands kunnen we kijken of we verder willen trekken naar Maleisië.
Spreekt dit je aan?
Ben je:
-Vrouw
-Ben je rond de 18-26 jaar.
-Gezellig
-Avontuurlijk? Uit op actie? Feestbeest? ( we gaan ook naar Full moon party’s ;))
Ik:
-Man
-22 jaar
-Brabander
-Goeduitziend (heb foto’s op msn)
-Zelf rook ik niet, graag verwacht ik dit ook van mijn medereizigster dat ze ook niet rookt.
-Ik vind het van vooraf belangrijk dat we vrij snel elkaar ontmoeten, om te kijken of er een vriendschappelijke klik is.
[EMAIL=“Kwezeltje@gmail.com”]Kwezeltje@gmail.com mailens of msn
Hoi Larisa,
Heb je misschien al organsiaties gevonden voor vrijwilligerswerk niet godgloeiende veel geld vragen?
Me? same plans, same ideas… maar ik wil met de monogolie express naar Beijing en dan afdwalen naar het zuiden en uitkomen in jullie streek!
Ik kijk uit naar je reactie!
Hey,
Kan iemand mij vertellen of je vanuit Nederland al zelf vrijwilligerswerk in Indonesie of Maleisie kan regelen? Of kan dat echt pas daar? Wil inderdaad niet via een organisatie omdat dat veel te veel kost. Ik wil lowbudget reizen, ben al in Thailand en Kenia geweest maar wil nog meer van de wereld zien in Augustus.
Weasel, ga je ook nog naar Maleisie of Indonesie? Ik ben al in Thailand geweest maar ben wel erg geinteresseerd in een full moon party!
Als je me wat wilt vragen of interesse hebt, [EMAIL=“nicolinebavinck@hotmail.com”]nicolinebavinck@hotmail.com
Kus Nicoline
Hey, er zijn genoeg organisaties die bemiddelen in vrijwilligerswerk in het buitenland. Typ in, in google en je vind zo een lijst met sites. Maar daar heb ik mijzelf niet in verdiept. Ik weet nog niet helemaal hoe mijn reis zal verlopen dus ik ben van plan om tijdens mijn reis als ik een project tegen kom om daaraan dan mee te helpen om zo mijn steente bij te dragen ( denk aan het bouwen van huizen, engels les in een weeshuis) Hulp is altijd welkom dus zal het niet zo moeilijk zijn om iets te vinden. Met het vinden van een goede organisatie kan ik jullie dus helaas niet verder mee helpen.
Nicoline waar ga jij als eerst naartoe in augustus en weet je al waar je allemaal naartoe wilt?
ikzelf wil indonesie uitgebreid pakken en thailand, daarnaast misschien ook maleisie, laos en vietnam.
Groetjes larisa
groetjes