Reisgenootje(s) gezocht voor Australië en NZ vanaf november 2012

Hoi!

Mijn naam is Kim Geurts, ik ben 32 jaar oud en van plan om vanaf november 2012 een aantal maanden te gaan reizen in Australië en NZ. Het lijkt me leuk om deze reis samen met één of meerdere reizigers te gaan ondernemen. Zoek je nog een reisgenoot, dan hoor ik het graag!

Groet,
Kim

Hai Kim,

Ik ben Bernice, 37, en ga ook ergens in november voor max 2 maanden naar Australië. Nog niks geboekt, maar de plannen worden wel steeds concreter :).

Mij lijkt het ook leuk om (een deel) samen te reizen. Heb je al ideeën over je reis, en wat je onderweg wilt gaan doen?

Groet, Bernice

Hoi Bernice,

Wat leuk dat je zo snel reageert! Eigenlijk heb ik (nog) geen concrete plannen. In eerste instantie wilde ik graag reizen en werken maar blijkbaar ben je met 32 jaar te oud voor een werkvisum… Dan gaan we maar lekker relaxen en vooral veel zien. Naar Australië en NZ wil ik al zo lang maar het is er nooit van gekomen omdat ik geen reisgenoot heb. Nu wil ik echt wel definitief die kant op en ben eerst even aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn en of ik een leuke reisgenoot kan vinden. Het hoeft niet zo te zijn dat we de gehele periode samen reizen maar een gedeelte (en vooral het begin) zou wel heel erg fijn zijn. Maar een duidelijk antwoord op je vraag: “Nee, ik heb nog niet zo heel veel ideeën maar als ik iemand kan vinden die dezelfde periode wil gaan reizen, kunnen we misschien samen tot leuke plannen komen.” Ik weet niet of dit ook jouw insteek is? Weet jij al wanneer je gaat en welke plaatsen je hoe wilt aandoen? Ticket heb ik ook nog niet geboekt maar mijn idee is om in november te vertrekken.

Grt.
Kim

Hey Kim,

Ik wil ook al heel lang heel graag die kant op, maar is er bij mij ook nog niet eerder van gekomen. Eigenlijk een beetje het zelfde verhaal als bij jou, maar dit jaar gaat het dan echt gebeuren! M’n exacte vertrekdatum weet ik nog niet, maar dat zal ergens tweede helft van november gaan worden, en dan max. 2 maanden reizen. Ik sta er heel open in, ik ga sowieso en misschien is het inderdaad leuk om in ieder geval het begin samen te reizen met iemand. Wat ik tot nu toe in m’n hoofd heb is (uiteraard) Sydney, misschien dat ik daar begin, en ik wil daar in ieder geval zijn met oud & nieuw. Verder wil ik graag naar Cairns en dan naar beneden reizen (Great Barrier Reef, zeilen bij Whitsunday Islands, Fraser Island). Ik wil ook graag ergens leren surfen, misschien bij Byron Bay. Verder ook naar Melbourne, en langs de Great Ocean Road. Ik twijfel nog om naar Ayers Rock te gaan. Verre afstanden waarschijnlijk met een binnenlandse vlucht, en verder denk ik met de bus reizen. Om het verder nog een beetje betaalbaar te houden denk ik dat ik vooral wil overnachten in hostels. Dat zijn in grote lijnen mijn plannen :).

Groet, Bernice

Hoi Bernice,

Ja, het heeft even geduurd maar ook ik sluit 2012 af in Australië ;-). Voor wat betreft vertrekdatum zat ik meer aan begin november te denken maar dit is heel flexibel. Daarnaast adviseren ze wel om niet té lang te wachten met het boeken van een ticket aangezien de prijzen mogelijk stijgen wanneer je dichter bij de vertrekdatum komt. Sydney staat absoluut bovenaan mijn lijstje met de steden die ik ga aandoen. Eerlijk gezegd wil ik zoveel zien en is het best lastig een goede en efficiënte route te bedenken. Op het internet heb ik gelezen dat het verstandig is om met het klimaat mee te reizen. In Sydney is het de maanden november en december nog relatief koud (zo’n 17 graden) maar in januari is het ineens 27 graden, vandaar dat ik bedacht om aan te vliegen op Cairns en vervolgens langs de oostkust naar beneden te trekken. Omdat ik ook graag naar Perth wil zat ik te denken aan een binnenlandse vlucht van Brisbane naar Perth om daarna dan via Adelaide en Melbourne naar Sydney te gaan en hier af te sluiten. Maar, Perth is enigzins omslachtig en off route dat ik die mogelijk oversla. Dan van Sydney vliegen naar NZ om daar de laatste weekjes (max. 4) te verblijven. Mijn idee was ook om voornamelijk met bus en trein te reizen en inderdaad de mogelijk grote afstanden te vliegen. Bij mij geldt ook dat het voornamelijk overnachten is in hostels maar dat vind ik geen enkel probleem.
Ben jij ook van plan om na Australië naar Nieuw Zeeland te gaan?
Misschien is het een optie om eens te kijken of we elkaar persoonlijk kunnen ontmoeten om het zo het eea door te spreken?

Grt.
Kim

Hoi Bernice,

Ja, het heeft even geduurd maar ook ik sluit 2012 af in Australië ;-). Voor wat betreft vertrekdatum zat ik meer aan begin november te denken maar dit is heel flexibel. Daarnaast adviseren ze wel om niet té lang te wachten met het boeken van een ticket aangezien de prijzen mogelijk stijgen wanneer je dichter bij de vertrekdatum komt. Sydney staat absoluut bovenaan mijn lijstje met de steden die ik ga aandoen. Eerlijk gezegd wil ik zoveel zien en is het best lastig een goede en efficiënte route te bedenken. Op het internet heb ik gelezen dat het verstandig is om met het klimaat mee te reizen. In Sydney is het de maanden november en december nog relatief koud (zo’n 17 graden) maar in januari is het ineens 27 graden, vandaar dat ik bedacht om aan te vliegen op Cairns en vervolgens langs de oostkust naar beneden te trekken. Omdat ik ook graag naar Perth wil zat ik te denken aan een binnenlandse vlucht van Brisbane naar Perth om daarna dan via Adelaide en Melbourne naar Sydney te gaan en hier af te sluiten. Maar, Perth is enigzins omslachtig en off route dat ik die mogelijk oversla. Dan van Sydney vliegen naar NZ om daar de laatste weekjes (max. 4) te verblijven. Mijn idee was ook om voornamelijk met bus en trein te reizen en inderdaad de mogelijk grote afstanden te vliegen. Bij mij geldt ook dat het voornamelijk overnachten is in hostels maar dat vind ik geen enkel probleem.
Ben jij ook van plan om na Australië naar Nieuw Zeeland te gaan?
Misschien is het een optie om eens te kijken of we elkaar persoonlijk kunnen ontmoeten om het zo het eea door te spreken?

Grt.
Kim

Hoi Kim,

Ik ben ook van plan om rond okt/nov die kant op te gaan voor ongeveer 6,7 weken. Ik wil ook graag wat zien van Nieuw Zeeland!
Ik ben 31 jaar en heb al enige reiservaring, maar Aus/NZ staan nu hoog op mijn lijstje! :slight_smile:
Kan ik je een PB sturen?

Gr, Joy

Hoi Joy,

Wat leuk dat je ook die kant op gaat! Ik heb ook al ervaring met reizen maar dit wordt mijn eerste keer Australië en NZ, heb er echt zoveel zin in! Tuurlijk kun je me een PB sturen. Dan houden we op die manier contact.

Grt.
Kim

Hallo Kim (en anderen),

Ik ben een 28 jarige meid die op 28 november naar Perth vliegt. Daar wil ik in twee en een halve week Perth tot Exmouth doen en wat onder Perth. Daarna vlieg ik door naar Adelaide en doe ik 2.5 week Adelaide tot sydney. Vervolgens vlieg ik door naar NZ waar een vriendin aansluit en we samen 7 wk noorder en zuider eiland doen. Ik heb er onwijs veel zin in!

Ik ben voor mijn periode in australie nog op zoek naar een reismaatje om alles mee te delen maar ook zeker om kosten mee te delen. Aan de westkust heb je namelijk amper openbaar vervoer (er rijdt wel een greyhound maar die rijd soms dagen niet en doet de mooie NPs niet aan) en een auto huren is vrij prijzig.

De oostkust heb ik in 2010 al gedaan (Sydney tm Cairns, Tasmanie (dikke aanrader!) en Melbourne GOR) dus vandaar dat ik nu voor oa de westkust heb gekozen.

Het zou leuk zijn om iemand te vinden die mee wil. Ik vlieg op 28 nov naar Perth, op 18 dec naar Adelaide en op 5 Jan door naar NZ. Ik heb mijn tickets al geboekt, het is echt waar dat hoe eerder hoe goedkoper is.

Nog even wat kort over mij: 28 jaar dus, al best wat gereisd (ook alleen), zelfstandig maar houd van gezelligheid (ook zeker een avondje uit op z’n tijd), ben meer van natuur dan cultuur en ben actief/ondernemend.

Klinkt iemand (dus niet alleen voor Kim :-)) dit goed in de oren dan hoor ik het graag.

Groetjes Els

PS mochten jullie tips willen over de oostkust/tasmanie dan laat maar weten…

Hoi Els,

Jij hebt alles al gepland en de tickets geregeld, wat goed zeg, ik ben jaloers! Omdat het mijn eerste keer is in Australie wil ik heel graag beginnen met de oostkust, wat jammer te horen dat je hier al bent geweest. Aan de andere kant zijn alle tips heel erg welkom want ik vind het lastig uit te vogelen waar ik moet beginnen met plannen ;-). Waar heb jij je tickets geboekt? Ben je al eerder naar NZ geweest? Net als jij heb ik er ook ongelooflijk veel zin in, het lijken me prachtige landen!
Een aantal van de plaatsen die jij wil / gaat aandoen staan ook op mijn lijstje zoals Perth en Adelaide maar ik heb het idee dat deze geografisch niet zo handig zijn. Betekent dus dat ik helaas niet heel veel raakvlakken heb met jouw route. Wel zou ik het leuk vinden contact met je te houden over do’s en dont’s voor de oostkust!

Grt.
Kim

Hoi allemaal,

Ik ben Marian (26) nu op wereldreis en ben van 7nov tm 20 dec in Australië,
Ik zou het leuk vinden ook een stukje met iemand te reizen,
Ik vlieg op Sydney en wil misschien eindigen in Alice springs maar alles kan aangepast worden!

Groetjes Marian

Hoi Kim (en andere geintresseerden),

Ik heb mijn tickets via het reisbureau geboekt. Omdat ik een nogal ingewikkeld ticket moest hebben (Europa-Perth, Sydney-Auckland en christchurch-Europa plus binnenlandse vlucht Perth-Adelaide) heb ik het deze keer laten doen. Ik vlieg nu alles, exclusief de binnenlandse vlucht, met Emirates. Een super maatschappij waar ik heel tevreden al twee keer mee naar Azië heb gevlogen.

Wat wil je verder over de Oostkust weten? Ik heb in twee maanden toen 4 dagen Sydney inclusief Blue Mountains, 8 dagen Tasmanie, GOR en Sydney naar Cairns en terug van Cairns naar Brisbane gedaan. Een fantastische ervaring, vooral Tasmanie was overweldigend met haar mooie natuur. Ik moet zeggen dat ik dit alles samen heb gedaan met iemand, ik weet niet hoe het is om Tasmanie alleen te doen.

Verder waren mijn hoogtepunten the Great Ocean Road (GOR) en duiken boven het Great barrière reef. Maar nu ik eraan terug denk was werkelijk alles mooi en leuk. Mensen zijn super aardig, willen je ten alle tijden helpen en nodigen je thuis uit. Zo zijn wij bij een stel in Airly Beach wezen eten wat we in Tasmanie leerde kennen, wat een ervaring!

Laat maar weten of je nog wat meer wilt weten. Jammer dat er tot nu toe nog geen mensen richting Westkust gaan! En dat ik de meeste mensen, hier op het forum die in dezelfde tijd gaan, misloop…

Groetjes Els

Hai Marian,

Inmiddels is het vrijwel zeker dat Kim en ik 13 november naar Australië vliegen. We vliegen op Cairns, om vandaar naar beneden af te reizen met de bedoeling om zo’n twee maanden later in Melbourne te eindigen.
Tussendoor staat eigenlijk nog niets vast, behalve dat we met oud & nieuw in Sydney willen zijn.

Groet, Bernice