Ik zal me eerst even voorstellen…ik ben Deborah ik ben 20 jaar en ik woon in Zeeland, ik werk in de kinderopvang maar wil vanaf juli/augustus/september (of evt later) voor een jaartje te gaan werken en reizen door Australie! Ik ga liever met iemand samen dus ik zoek een gezellig reisgenootje van mijn leeftijd om samen mee te reizen! Of samen de eerste paar maanden mee op te starten.
Meer een nieuwsgierige vraag, wat wil jij precies gaan doen voor werk in Australië? Iets in de richting van wat je nu doet (kinderopvang) of laat je het gewoon op je afkomen?
Ik ben zelf ook erg aan het twijfelen om voor een half jaartje/jaartje naar het buitenland te gaan, ben nu gewoon een beetje aan het rondneuzen wat leuk is en wat niet etc. Verder zit ik met het ‘probleem’ dat ik net ben afgestudeerd aan de PABO en er gewoon heel weinig werk is in het onderwijs.
Nee ik heb niet echt voorkeur voor werk, het is maar net wat er op dat moment op me af komt en waar er werk in te vinden is…het zou natuurlijk wel leuk zijn om in de kinderopvang wat ervaring op te doen in het buitenland, maar ik verwacht niet dat als ik rond ga reizen overal werk kan vinden in de kinderopvang, werken op een farm, fruitplukken in de bediening…ik vind het allemaal wel leuk!
Ik heb echt nog geen idee hoe lang ik in 1 plaats zal blijven hangen, ligt denk ik ook heel erg aan of ik het er naar mn zin heb, bij staat er echt nog niks vast, en alles is bespreekbaar…
er is zat werk.
ook op farm’s word vaak gevraagd naar hulp in de huishouding en/of kinderopvang (vaak tegen kost en inwoning) (kijk eens op www.wwoof.com.au )
Werk zat ook in onderwijs met vertaalde(engels) papieren is er wel werk te vinden. je engels moet dan wel gewoon goed zijn natuurlijk.
(zoek ook eens op jobs on demand of op http://www.immigov.com.au/ voor werk (jobsearch)
bediening in de toeristen sector is ook groot (altijd zeggen dat je wel wat ervaring hebt!! geeft voordeel)
ik hoop dat jullie er wat aan hebben:D
Nou ja misschien tot ziens down under
remko (23e weg tot eind november 2006 en van nov 2007 tot febr 2008)