Reisgenootje gezocht Zuid Amerika!

Hoi,

ik heet Ampay,ben 24 jaar en kom uit Amsterdam. ik heb zelf al veel gereisd en reizen is mijn PASSIE!ben ook alleen geweest maar het lijkt me toch wel eens gezellig om met een gezellige meid te gaan. het is erg moeilijk iemand te vinden in mijn vriendenkring die alles willen opgeven en voor langere tijd weg willen.ik wil minstens een half jaar weg wie weet langer…ik zou graag beginnen in Argentinie en zo omhoog heel zuid amerika door te reizen. we zien wel waar we eindigen… ik wil wel echt met een meisje reizen als ik toch kan kiezen.ik zou begin Maart willen vertrekken ivm werk. lijkt het je leuk,ik kan je vertellen je zal er geen spijt van krijgen.ik ben spontaan,gezellig,pittig en hou van een grapje!

groetjes ampay :dag:

Heej,

Ik ben ook van plan om af te reizen naar zuid amerika!!! ik ga wel voor het eerst… Heb jij het nooit een belemmering gevonden dat je eerder alleen ging? War ben je al geweest?
Ik ben nu nog bezig met studeren en moet daarna nog geld gaan verdienen dus ik kan jammer genoeg pas rond januari 2009 weg :S
ZOu het wel heel erg leuk vinden om wat meer van jou reiservaringen te horen!
En sorry dat ik het niet aan je naam kan afleiden maar ben je een jongen of een meisje?

groetjes Hannah

Hoi Ampay!

Ik heb net geboekt naar Buenos Aires! Ik vlieg 28 januari en ga dan eerst minstens een maand taalcursus doen. Daarna wil ik, net als jij, verder reizen door Zuid-Amerika. Ik ben ook nog op zoek naar een reismaatje, omdat dat me een stuk gezelliger en veiliger lijkt. Mijn terugvlucht vanaf Buenos Aires staat gepland voor 28 mei, maar dat zou ik eventueel nog kunnen wijzigen. Na mijn spaanse cursus zou ik met jou samen verder kunnen reizen. Ik ben pas 18 jaar, ik weet niet of je dat een probleem vindt? verder ben ik ook erg gezellig, pittig en avontuurlijk (al zeg ik het zelf;)) Mijn e-mailadres is [EMAIL=“ikkemarjolein@hotmail.com”]ikkemarjolein@hotmail.com. Als je het wat lijkt, laat maar wat horen!

Groetjes, Marjolein

Hey,

Myn volgende grote reis zal worden: Midden en zuid amerika. Ik heb een voorkeur voor Peru <omwille van de jungle en de overgroeide tempels> en Guatemala <mooie kleuren>. Ik vind het belangrijk dat ik een stuk van de cultuur ken en niet als toerist te gaan. Lowbudget reizen -ev werken ter plaatse lijkt mij ook wel iets-.
Ik heb nog geen begin en einddatum van reis. (tss 3 en 9 maand reizen vind ik doenbaar…) Een stuk voorbereiding vind ik welkom, qua praktische dingen, maar uitstippelen van reis, daar ben ik niet voor.
Ikzelf ben 23 en van het vrouwelijke geslacht en van het belgische ras :wink: . Ik hou van mijn vrijheid, low budget-reizen, avontuur, impulisiviteit, creativiteit en natuur (natuurlijk).

interesse?

Groet
tilde

Wanneer wil je gaan, Tilde?

2008-2009. Een redelijk vaag antwoord hé.
Ik wil eerst weten welke plekjes ik zékér wil zien (bv peru Machu Picchu Machu Picchu Machu Picchu, een wereldwonder kan je niet langs je laten liggen ) en wat het land me te bieden heeft! en zo de praktische inentingen-visum-verzekerings-weetjes.
:wink:
En jij vertrekt weldra! Succes met de reis!
tilde

Heej,

Ik wil rond januari 2009 gaan vertrekken… Ben namelijk in juni 2008 afgestudeerd en wil dan eerst even geld gaan verdienen!!!
Jou idee om niks te gaan plannen spreekt mij wel heel erg aan! Dat wi ik liever zelf namelijk ook… gewoon zien wat je tegen gaat komen…

Spreek jij al spaans? Ik wil namelijk beginnen met een paar weken spaanse les… KAn een btje spaans maar niet voldoende om me mee te redden!

Wil je voornamelijk naar peru of wil je echt rond gaan trekken?

groetjes Hannah

Ik spreek geen spaans -yet-, maar ik hoop dat mijn spaans boekje weldra in mijn hoofd zal zitten!
Ik wil een beetje weten wat interessant is in het land, om zeker niets belangrijks te vergeten!
Wanneer ik vertrek is een stuk afhankelijk van mijn werkcontract, maar ook dat heb je een stuk in de hand!
Ik wil rondtrekken, maar tevens op mijn gemak de dingen doen. Niet om de twee dagen 14 uren in de trein zitten of zo.
(Ev projecten doen?)
En graag een medereiziger/ster met al iets van ervaring. (dat heb ik ook…)
tilde

Hee,

Ik (meisje van 24 woonachtig in A’dam) wil ook graag voor ongeveer een half jaar naar Z- amerika…maar kan pas vanaf aug.
Zelfde probleem; veel mensen roepen heel hard dat het ze heel gaaf lijkt, maar als het er echt op aankomt haken ze toch af :frowning:

Als het je wat lijkt hoor ik het graag!

Hola,

Eind deze maand (ongv. 25 januari) wil ik vertrekken naar Cuba-Havana en daar zo’n 2 weken verblijven.
Ik ben van origine colombiaanse, maar woon sinds kind al in NL dus eigenlijk gewoon een NL-meisje, maar ik heb 1 groot voordeel, ben 2talig grootgebracht dus red me prima in Z-Amerika.
Toch zou ik het heel gezellig vinden om een reismaatje te vinden die rond die periode evt zijn rondreis door Z-Amerika wil starten in Cuba-Havana!
Ben een echte backpacker en heb al veel solo reiservaring plus dat ik stewardess ben dus helemaal los op timetables, plannen en organiseren!

Groetjes, :dag:
cubanita

Hallo allemaal :wink:
Ik heb dezelfde plannen als jullie. Januari 2009 wil ik vertrekken voor een aantal maanden naar Zuid-Amerika. Zowieso wil ik rondreizen door: Argentinie, peru, Bolivia en met carnafal in Brazil! De route staat voor mij nog compleet open, wel wil ik beginnen met een spaanse curcus. 2 jaar geleden kwam ik terug van een jaar werken en reizen door Nieuw-Zeeland, Australie en Thailand. Dat was echt een super tijd, heb toen alleen gereisd ( nou ja je bent eigenlijk nooit alleen) Ik hoor van mensen dat dit ook mogelijk is in Zuid-Amerika en anderen zeggen weer dat het te gevaarlijk is om alleen te reizen. Het lijkt me in ieder geval leuk om contact te hebben met mensen met dezelfde plannen. en eventueel zit er een reismaatje bij. Sorry Ampay wil graag horen van je reisplannen maar jij vertrekt al in maart dit jaar dus samen reizen word moeilijk;-(
succes allemaal met de voorbereidingen en ik hoor graag van jullie
groetjes natasja ( 21 jaar)