Ik wil begin april vertrekken naar Vietnam, daar ongeveer een maand rondreizen en dan ws nog een maand eraan vast plakken naar Laos, Cambodja en/of Thailand. Ben 23 jaar, deze zomer afgestudeerd en april/mei ingepland om te reizen! De totaal verschillende cultuur en natuur lijken me prachtig. Heb nog nooit gebackpackt, en lijkt me leuk om vooral in het begin een tijdje samen met iemand te reizen, gewoon tot het gezellig blijft en/of de plannen overeen komen. Ik wil de cultuur gaan ervaren, maar ook trekkings gaan maken en avontuurlijk de natuur in!
Ben je ongeveer van dezelfde leeftijd en lijkt het je leuk om samen (een stukje) op te reizen? Stuur dan een berichtje!
Ik ben willemijn, 19 jaar oud, en heb dit jaar een gapyear. Ik ben gestopt met mijn studie en heb tot noch toe gewerkt, maar wil eigenlijk wel iets meer uit mijn jaar halen. Vietnam trekt mij ook heel erg!
Wil je iets meer over jezelf en je plannen vertellen?
Ik sta op het punt om tickets te gaan boeken voor een reis naar Vietnam. Mijn plan is om de eerste week van april te vertrekken en ongeveer 3-4 weken van Zuid naar Noord te reizen. Heb net als jij nog nooit op deze manier gereist en zeker niet in mn eentje…spannend,…maar ik heb er erg veel zin in!! ik ben een meid van 28 jaar. Hebben je plannen al wat meer vorm gekregen? Wie weet kunnen we elkaar dan daar treffen!
Leuk om je berichtje te lezen! Mijn plannen hebben ietwat meer vorm gekregen Ik vlieg begin april op Bangkok vanwaar ik doorwil n aar ofwel HCMC ofwel Hanoi. En dan zo’n 4 weken in Vietnam . Inmiddels ben ik ook contract gekomen met een ander meisje die ook rond die tijd (halverwege april) naar Bangkok vliegt en ook wat samen wil reizen. We zijn nog een beetje de mogelijkheden aan het bekijken.
Maar wat zijn jouw plannen in Vietnam qua activiteiten etc. Hou je bv van steden en tempels bezoeken en trekkings maken (ik wel! J). En qua hostels/hotels enzo?
Ikzelf heb een paar weken ‘contractloos’ gepland met mn werk (ben aio). Heb jij ook iets dergelijks geregeld?
Groetjes,
Marieke
Sorry overigens dat ik zolang niets heb laten horen. Heb je al wat concrete plannen voor april? Ik heb inmiddels een optie op mn ticket (vlieg eerst naar bangkok begin april, daarna door naar Vietnam). Ben van plan veel van de natuur te zien en te genieten van de cultuur en de mensen. Echt even wat anders ervaren dan de westerse cultuur!
Bedankt voor je reactie! Ik heb een fulltime baan ( en daarnaast n deeltijdstudie) en heb gelukkig zonder problemen vrij kunnen krijgen voor de periode dat ik op reis wil. Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en geboekt! Ik vertrek 7 april vanuit Dusseldorf naar Bangkok en kom op 8 april aan in Ho chi minh. Ik vlieg op 5 mei weer vanuit Hanoi terug naar bangkok. Ik zal daar een nachtje blijven en vlieg dan op 6 mei door naar dusseldorf ( aankomst 7 mei). Ik wil graag zoveel mogelijk van het "echte"Vietnam beleven, maar hou tegelijkertijd wel van een beetje afwisseling. Gezien het feit dat ik voor t eerst alleen reis in Azie is mijn plan dan ook niet om geheel van de gebaande paden af te wijken…Ik denk ook niet dat je echt helemaal aan het toerisme kunt ontkomen…en bovendien vind ik het wel leuk om mensen te ontmoeten! Heb wel al een aantal dingen op mijn verlanglijstje staan zoals een ritje met de easy riders ( 3-5 dagen denk ik /misschien vanuit Dalat richting Hoi an of iets dergelijks…) ,…en in het Noorden wil ik in ieder geval richting Sapa ( trekking) en Halong Bay lijkt me ook mooi! Voor wat betreft overnachtingen ben ik denk ik afhankelijk van de lonely planet…Ik probeer het zo betaalbaar mogelijk te houden,…geen grote luxe, maar af en toe een beet je relaxed overnachten om bij te komen lijkt me wel wat!
Heb je al een verlanglijstje met must see’s? Ik ben benieuwd!
Wat goed dat je geboekt hebt! Zal wel wat rust geven ook (had het bij mij iig wel ) Er zijn denk ik goede mogelijkheden om samen te reizen. Dan zou ik bv eerst een paar dagen in Bangkok kunnen blijven en dan zouden we samen kunnen starten in HCMC; is misschien wel leuk! Ik hou nog een beetje een slag om de arm vanwege de afspraken die ik aan het maken ben met een ander reismaatje. Maar onze plannen lijken best overeen te komen iig! Ik wil zelf ook veel van het ‘echte Vietnam’ zien, en ongetwijfeld ook veel georganiseerde dingen doen hoor (gewoon via reisburootjes dingen boeken). Maar wat tof dat je ook met de Easy Riders wil reizen, dat wilde ik ook! Zo grappig om te lezen dat dat jou ook wat lijkt. Het had het nog niet als must do beschouwd, want als ik het alleen zou gaan doen had het me niet zo getrokken. Verder wil ik zeker ook de trekkings bij Sapa doen, en Halong Bay zien. Mij lijkt het ook leuk om een trekking in de jungle te doen tof en ook wil ik een paar dagen ‘strand doen’ aan de zuid-oost kust; een mooie plek zoeken om te snorkelen of duiken, schijnt goed te kunnen daar.
Qua steden (buiten HCMC en Hanoi natuurlijk): in ieder geval Hue en Hoi An.
Waar kom je eigenlijk vandaan? Ik woon in Amsterdam (ok,ok, net aan Amstelveen dan ) Misschien is het leuk om eens te meeten, en nog wat van ideeen te wisselen? Als je ver van Amsterdam woont kunnen we bv ergens ‘halverwege’ afspreken?
Hallo
Mijn naam is Rob en we hebben een duikschool op Koh Tao in de golf van Thailand dus als je iets wilt weten over thailand het reizen enz neem gerust contakt op. Wij bieden een duikcurcus aan 3/4 openwater met gratis bungalow incl alle duikuitrusting. en logboek en duikpas voor heel de wereld . Kom duiken Met de Whale shark
groetjes ferry uit een zonnig Koh Tao en al vast een fijne voorbereiding in Nederland