Reisgenootje gezocht voor rondreizen/verre reizen/citytrips etc

Haii Haii :slight_smile:

Vrouw, 28 jaar, gek op reizen.
Mijn vrienden zijn al gesetteld of hebben geen geld om te reizen en alleen is ook zo alleen.
Daarom ben ik op zoek naar iemand die het leuk vindt om samen te reizen in juli, augustus of september.

Een precieze bestemming heb ik nog niet in gedachten.
Sta open voor van alles, van georganiseerde reizen tot niet-georganiseerde reizen.
Ik moet er wel bij zeggen dat backpacken niet echt mijn ding is, ik ben meer iemand die gewoon met een koffer op reis gaat.
Ik hou van cultuur en natuur en niet van alleen maar niets doen en shoppen.

Groetjes Roos :dag:

Hi Roos,

ik heb ook zin in vakantie :slight_smile:

groeten
Luc

Hoi Roos,
Same here :frowning: Ben enorm op zoek naar iemand om deze zomer mee weg te gaan. Ben me al een tijdje aan her oriënteren op groepsreizen, maar in min eentje zie ik dat toch niet echt zitten. En om helemaal alleen te gaan is ook niet echt aan mij besteed.
Ik vind het leuk om te wandelen, dorpjes/stadjes te bezoeken, winkeltje hier en daar, maar ook wel lui met een boekje bij het zwembad. Beetje combinatie van alles lijkt mij ideaal.
Woon je toevallig in (de buurt van) Amsterdam? Ik wel. Ook vrouw, 33.

Volgens mij hebben de meeste mensen wel zin in vakantie op dit forum Luc :stuck_out_tongue:

Amsterdam82: Nee helaas niet in de buurt van Amsterdam. Kom zelf uit de buurt van Nijmegen. Je zegt dat je al een tijdje bezig bent met oriënteren op groepsreizen. Al enig idee waar je naartoe zou willen?

Vooralsnog ben ik vooral aan het kijken naar: Sardinie, Frankrijk, Scandinavie, Schotland, Madeira, de Azoren, Canarische Eilanden. Best divers. Europa, niet te lang vliegen (Azoren vind ik eigenlijk al iets te ver), Westers. Ben niet van het kamperen en feesten. Canada zou ik ook graag nog eens naar toe willen, maar dat vind ik wel echt iets om mét iemand te doen.
Waar liggen jouw interesses?

Ja…weet ik. Ik heb vooral zin in de combinatie van 2…wat relaxen met cultuur. Een citytrip is altijd leuk maar zo richting Tunesië/Marokko/Turkije/Egypte lijkt me ook leuk met daar wat cultuur opsnuiven. Of een rondreis in Jordanië staat ook op mijn verlanglijstje

Dag Roos,

Stedentrip Cairo misschien iets voor je? Ik wil o.a. de piramides gaan bekijken en ik heb tijdens een eerdere reis gemerkt dat het aanschouwen van dergelijke indrukwekkende zaken een ervaring is die je moet kunnen delen op zo’n moment. Niemand wil/kan mee dus heb ik teneinde raad maar een ad geplaatst, maar dat gaat 'm ook niet worden denk ik (staat inmiddels al enkele pagina’s verderop). Misschien vindt jij een ontspannende én interessante stedentrip naar Cairo ook wel … eehh interessant. Ik heb al het e.e.a. uitgezocht over Cairo/Egypte en ben daardoor positief verrast. Backpacken is overigens ook niet, ahum, mijn sterkste eigenschap.

Groetjes, Peter.

Amsterdam82: Ik ben zelf ook niet echt van het kamperen dus dat komt mooi uit :stuck_out_tongue: Ik ben meestal wel van buiten Europa reizen maar er zijn ook nog enkele steden en plekken in Europa die ik nog wil zien. Canada schijnt inderdaad heel mooi te zijn. Misschien handig om fb uit te wisselen?

Luc1977: Ja Jordanie en Egypte wil ik ook nog een keer bezoeken indd :slight_smile: Alleen Egypte ga ik nog even mee wachten (zie hieronder) Maar je komt uit 1977?

Petrusaf: Egypte staat op mijn lijstje maar dan wil ik het gelijk goed doen dus en Cairo (piramides etc.) maar ook andere plekken in Egypte. Dus combi van Nijlcruise en Cairo. Wil graag de Vallei der Koningen en anderen tempels en plekken zien daar. Alleen daar wacht ik nog allemaal mee. Want het reisadvies is niet al te best voor Egypte op het moment. Maar als je echt naar Cairo wilt is het een idee om Luc1977 aan te spreken? Die wil ook naar Egypte zie ik hierboven staan :slight_smile: Hoe oud ben jij eigenlijk?

hoi Roosje,

50, hoewel iedereen altijd denkt dat ik een grapje maak wanneer ik dat zeg. Stond er niet bij stil dat dit nog niet in mijn profiel staat. Ik heb het uiteraard wel vermeld in de ad die ik meteen na registratie plaatste. Ja, ik wil(de) Egypte ook gelijk goed doen met alles derop en deran (en in principe nog steeds), maar de georganiseerde rondreizen geven niet genoeg gelegenheid (ik heb verschillende aanbieders aan de telefoon gehad) om te doen wat ik ZEKER wil doen; de grote Khufu piramide ook ingaan. Dus besloot ik maar op eigen houtje te gaan. Zoals gezegd ben ik aangenaam verrast door wat ik allemaal geresearched heb over Cairo/Egypte. Één ding staat voor mij vast; Egypte is safe as sliced bread om te bezoeken. Reisadviezen van o.a. staatswege lap ik derhalve aan m’n laars. Ik heb liever gezelschap van een vreemde vrouw dan van een vreemde vent. Niet dat er wat achter zit, maar gewoon. Ik had in eerste instantie geen zin om te wachten tot iemand uit de real world mee wilde en heb daarom hier én op reisgenoten.net een oproep geplaatst maar geen enkele reactie gehad. Nou, ga 'k wel in m’n uppie hoor, I’ve done it before, of ik ga ergens anders heen en stel m’n Egypte trip uit. Je weet me te vinden mocht je je bedenken, Roos, zo niet wens ik je succes met het vinden van een reisgenoot.

Groetjes Peter

Hoi Roos,

Je oproepje sprak me dusdanig aan dat ik er speciaal een account voor gemaakt heb :slight_smile: Ook ik zou graag in die periode met iemand gaan reizen en hou evenmin van backpacken, niets doen en shoppen (maar des te meer van natuur en steden bezoeken). Je zegt dat je nog een aantal Europese steden en plekken zou willen zien, welke zijn dat? Buiten Europa zou ik o.a. Canada, Noord-Amerika en Nieuw-Zeeland graag (nog) een keer willen bezoeken, maar ook binnen Europa is er wat mij betreft genoeg te zien en beleven. Hoor graag van je!

Groetjes, Wyko (M, 30)

Hoi Roos. Zou je ook midden oktober weg kunnen en willen? Het lijkt me heerlijk om een weekje richting Curacou te gaan. Langer dan 9 dagen kan ik helaas niet ivm het werk. Heerlijk relaxen en zeker af en toe een dagje niets doen maar ook excursies ondernemen. Groetjes Els

Els, Ik zou wel willen in oktober. Ik weet alleen nog niet of ik zou kunnen. Curaçao wil ik ook graag nog een keer bezoeken. Dat is indd een plek waar je relaxen af kan wisselen met excursies etc :slight_smile:

Nou kijk maar eens of je kan. Ik wil daar al zolang heen. Een nichtje van mij woont daar al een paar jaar en wil daar alles graag een keer zien. Van 17 oktober zou ik er 9 dagen heen kunnen.

Hallo Roos,

Ik lees zojuist je forum bericht. Ik herken me in je verhaal. Ik zou heel graag aankomende zomer een rondreis naar west Amerika maken.
Deze vertrekt eind juli en is midden augustus terug. 16 dagen in totaal. Ik ben niet het type om alleen te gaan, wat me tot nog toe tegen gehouden heeft om te boeken. Andere ideeen qua reizen zijn ook welkom. Lijkt het je leuk om contact te leggen?
Ik ben overigens 24 jaar :wink:

Groetjes Chantal

Hoi Chantal,

West Amerika is super maar daar ben ik 2 zomers terug al geweest dus ik ga niet dezelfde reis nog een keer maken natuurlijk :stuck_out_tongue: Al wil ik nog wel heel veel andere delen van de VS zien. Stuur mij anders een prive bericht :slight_smile:

Groetjes

Hoi Roos,

Ook ik herken me helemaal in jouw verhaal en had in gedachten een zelfde soort oproep te plaatsen.
Ik ben 25 jaar en alle vrienden om me heen zijn inmiddels gesetteld.
Ik maak graag weer een verre reis, ik ben naar Zuid-Afrika en Maleisië geweest en het smaakt naar meer.
Ik ben ook iemand die graag cultuur opsnuift, maar kan ook best een dagje aan het zwembad strand gaan liggen.
En ook ik heb liever een koffer mee, maar rondreizen vind ik wel fantastisch. (Temeer je kunt zien!)
Ik heb 22 augustus de bruiloft van mijn beste vriendin, maar kan daarna vertrekken.
Dus eind aug/sep zijn mijn mogelijkheden. Ik zou dan tot 3 wkn weg kunnen.
Ik heb nog heel veel interesses op mijn lijstje, zoals Australië, Mexico, Brazilië/Argentinië, Thailand/Indonesië/Vietnam etc.

Ik hoor graag van je.

Gr, Nicole

Hallo Roos,

Zijn er al concrete plannen waar jij naar toe wilt gaan? Is er in de tussentijd al een leuk groepje ontstaan? Ik zou het ook erg leuk vinden om rond te reizen, te backpacken of een citytrip te doen. Ik ben in de maanden juli en augustus beschikbaar… Vanwege dat mijn vrienden gesetteld zijn, geen geld hebben of buiten mijn vakantie om vallen ben ik op zoek naar reisgenootjes net als jij/jullie :slight_smile:

Ik zou heel graag naar Amerika, Costa Rica, Indonesië, Vietnam, Brazilië willen. Er zijn zoveel mooie landen te zien. Het lijkt mij erg leuk met jou / jullie in contact te komen. Andere initiatieven zijn ook altijd welkom :slight_smile: Ik ben trouwens 31 jaar :slight_smile:

Een groepsreis lijkt mij ook erg leuk om samen te doen :slight_smile: Ik weet niet of jou/jullie dit ook leuk lijkt?

Groetjes