Reisgenootje gezocht juli 2013

Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een reismaatje voor Midden Amerika in de maand juli. Ik heb nog geen land uitgekozen, maar Nigaracua, El Salvador en Costa Rica lijken me heel leuk. Opties zijn bespreekbaar, ook buiten Midden Amerika, nog zoveel dat ik wil zien :).

Over mezelf… Ik ben Linda, 32, woon in Nijmegen en werk als leerkracht in het basisonderwijs. Vandaar ook dat ik aan de maand juli vast zit qua vakantie. Vorig jaar ben ik in mijn eentje gaan backpacken in Thailand, dus heb wel een beetje reiservaring. Een super tijd gehad, maar met iemand samen gaan lijkt me toch echt leuker. Ik hou van afwisseling op vakantie, natuur, actief, cultuur en zeker ook lekker relaxen. Lijkt het je wat, dan hoor ik het graag :slight_smile:

Groetjes Linda

Ik heb me nog een beetje beter georienteerd… en voor midden amerika gaat mijn voorkeur toch eigenlijk wel uit naar Nicaragua… Lijkt me echt schitterend!

Er zijn ook nog heel andere opties die me heel leuk lijken, oa Indonesie Bali, Lombok, Gili… Maar andere ideeen blijven bespreekbaar.
Lijkt je dit wat? Dan hoor ik het graag :slight_smile:

Hi,

Mijn naam is Roelie (28 jaar) en ik werk ook in het basisonderwijs. Ik zat toevallig ook te denken aan een reis naar Costa Rica of Nicaragua. Dus ja, het lijkt me wel wat :smile:

groetjes

Hoi Roelie,
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Ik ben net verhuisd en alle reisplannen even uitgezet. Maar ik ben er weer! Wil nog steeds op reis deze zomer. Maar aangezien verhuizen ook duur was heb ik nu wel een ietsje kleiner budget dan ik voorheen bedacht had. Ik ben benieuwd wat jou ideeen zijn over een reis? Heb je al eens eerder gereisd? en wat wil je zien en doen?

En een oproepje aan Mirabella, ik wilde je een bericht terug sturen en toen ging er wat mis en nu kan ik je bericht helemaal niet meer vinden…

Hi,

Ik heb toevallig van de week een groepsreis naar Costa Rica geboekt. Ik ga nu 23 dagen met Mambo een rondreis maken.
groetjes

Gaaf! Heb vorig jaar ook n groepsreis gedaan, was heel leuk! Veel plezier!!

Hoi Linda,

ik ben ook van plan om deze zomer naar Midden/zuid-Amerika te gaan en zoek nog een reisgenootje…
Jij nog plannen om daar heen te gaan?

Groetjes,
Floor

Hallo!

Ik vertrek eind juni naar Mexico en ben op zoek naar reisgenoten om doorheen Guatemala en El Salvador naar Nicaragua te reizen. Ik ga daar namelijk aan de slag voor een NGO. Iemand interesse om in de maand juli mee te reizen?

Stuur me gerust een berichtje, dan vertel ik iets meer over mezelf.
Groetjes
Anka

Dag meiden!

Ik zal me even voorstellen, ik ben Sanne. Een vrolijke spontane meid van 26 jaar, die fulltime werkt op een basisschool.
Reizen vind ik heerlijk, ik wil het liefst zo veel mogelijk van de wereld zien. Als kind heb ik al veel gereisd, en ben vaak in Azie geweest. Natuurlijk zijn er ook daar nog landen die ik wil ontdekken, maar… dat wil ik liever niet alleen doen. Al mn vrienden en vriendinnen gaan of met hun partner, of gaan buiten de schoolvakanties om, of hebben maar een beperkt aantal vrije dagen, vandaar dat ik een reismaatje (van ongeveer mijn eigen leeftijd) zoek!
Een aantal landen waar ik (buiten Europa) al geweest ben; Indonesie, Thailand, Sri-Lanka, Maleisie, Singapore, Vietnam, Australie en USA.

Ik vond het eerlijk gezegd best spannend om op zoek te gaan naar een reismaatje via internet, maar sinds ik half mei 2013 terug ben gekomen van een studiereis naar Kenia (met een groep meiden die ik daarvoor 1x 4 uur lang gezien had) en me realiseerde dat die klik zó goed was, ook al ken je elkaar amper, durf ik het aan om ook via internet een maatje te zoeken!

Wat zou ik willen, ik ben op zoek naar een spontaan, ondernemend type die net als ik erg van cultuur en nieuwe werelden ontdekken houdt. De afwisseling tussen dingen ondernemen, en soms even een pas op de plaats maken en lekker op het strand liggen, vind ik heerlijk! Af en toe een feestje vind ik super, maar stappen heeft op vakantie absoluut niet mijn prioriteit. Uitrusten en het avontuur beleven en cultuur snuiven, dáár gaat het me om.

Ik zou in de zomer graag ongeveer 4 weken willen backpacken, door Azie of Zuid-Amerika(Cambodja/Vietnam bijvoorbeeld), maar als ik een spontaan iemand (of mensen) vind met wie het goed klikt en diegene wil graag naar Zuid-Amerika, zeg ik ook geen nee!

Ik ben nog nooit in Zuid-Amerika geweest, dus dat is een hele nieuwe kant voor mij…:slight_smile: En de landen die nu genoemd worden lijken me gaaaf! Zeker de combinatie die Linda noemt, “de afwisseling op vakantie, natuur, actief, cultuur en zeker ook lekker relaxen.” Top!!!

Ik hoop van jullie te horen! (ik heb vakantie van 20 juli tot 1 september, dus als ik eind augustus terug ben zou dat top zijn! :slight_smile:

Groetjes, Sanne

Hallo

Ik ben ook op zoek naar een reismaatje. Ik heb vorig jaar China gedaan en Azië boeit me enorm. Zuid-Amerika heb ik nog niet gedaan. Dus dit is zeker nog een optie, aangezien ik graag nieuwe dingen/culturen ontdek. Ik geef les en ik kan (en wil) minstens 4 weken weg zijn. Na een heel jaar les geven, heb ik nood aan wat uitdagingen.