Hi,
Ik ben Lotte en wil begin volgend jaar (2014) een rondreis maken verschillende soorten landen in zuid- of midden-amerika.
Ik heb nog niet erg veel reis ervaring en zou het dan ook prettig vinden om iemand bij me te hebben die dat wel heeft en weet van hoe en wat in dit soort toch redelijk onveilige landen.
Zelf zat ik te denken aan bijvoorbeeld Panama, Costa Rica, Nicaragua, Peru, Bolivia, Mexico of Brazilie maar andere landen zijn ook bespreekbaar. Voor deze reis ben ik op zoek naar een reisgenoot of een reisgenote. Ik ben 21 jaar, positief ingesteld, gemakkelijk in de omgang en wil voor nog onbepaalde tijd gaan. Wat betreft het tijdstip ben ik flexibel. Lijkt het je wat of heb je andere leuke ideeën dan lees ik graag je reactie. (Wat ik zelf wel errrrg mooi zou vinden zijn bijvoorbeeld de grootse feesten in Brazilie en misschien een beetje de sfeer proeven van het WK!!)
Hoi Lotte,
Je neemt de woorden uit mijn mond. Ik zit aan dezelfde landen te denken. Ik heb Zuid-Amerika altijd al fascinerend gevonden en zou er heeel graag naartoe willen gaan. Ik ben erg flexibel (dus een dagje langer of korter ergens verblijven, omdat het leuk of juist niet leuk is vind ik geen probleem.) Ik kan mij ook goed aanpassen aan andermans wensen. Helaas zal dit voor mij ook de eerste reis worden, maar ik zelf ben ervan overtuigd dat een reis met zijn tweeën zeker te doen moet zijn. Overigens weet ik natuurlijk niet of je überhaupt met een jongen zou willen gaan. Ik zal even wat over mijzelf vertellen. Ik ben Bob, 20 jaar en wonende in Hilversum. Ik ben vorig jaar gezakt voor examens, dus doe ik nu mijn onvoldoende vakken opnieuw. Uiteraard ga ik het nu halen;) Komend jaar wil ik een tussenjaar nemen en dus een reis maken voor onbepaalde tijd (ongeveer 3 tot 4 maanden), maar mocht ik niet meer weg willen, kan het altijd langer. Na dat jaar zit ik te denken om (Toegepaste) Psychologie of gedragswetenschappen te gaan doen. Ook ben ik een voetballiefhebber, dus dat laatste wat je zegt, klinkt mij als muziek in de oren haha. Mocht je geïnteresseerd zijn dan zie ik zie je reactie graag tegemoet.
Groetjes Bob
Hoi Lotte,
Hebben je plannen onderhand al iets meer vorm gekregen?
Zuid/midden Amerika is groot en je, maar ik moet keuzes maken.
Mijn plannen zijn om eind sept, dit jaar, te vertrekken naar Cuba. Vanaf daar vliegen naar Mexico en verder over land zuidwaards te reizen. Misschien heb je mijn oproepje voor die eerste 3 maanden wel gezien. Zelf wil ik een reis maken van 6 maanden. Ik verwacht rond de jaarwisseling rons Nicaragua/Costa Rica te zijn. Daarna Panama en wil graag rondreizen in Colombia. Het op één na grootste carnaval in de wereld wordt daar gevierd en het lijkt me heel cool om dat mee te maken. Daarna wil ik nog 2 weken naar Suriname voordat ik eind maart weer naar huis vlieg. Jou reis is dan vast nog niet voorbij, maar doorvliegen naar Brazilië vanaf daar is niet meer zo ver;)
Zie jij iets in die plannen, zou je het leuk vinden om een stukje samen te reizen of wie weet komen we elkaar daar tegen.
Ik ben erg benieuwd naar jou plannen.
Groetjes Karin
Hoi Lotte
Al een reisgenoot gevonden?
Ik plan ook een grote reis volgend voorjaar, misschien kunnen we samen gaan of een deel samen reizen??
Laat maar iets van je horen!
groeten
Hoi Allemaal!
Ik lees dat sommige van jullie ook van plan zijn richting Costa Rica te gaan. Ik ben van plan om daar in de maand april te zijn volgend jaar. Ik ga daar vrijwilligerswerk doen, maar het lijkt mij leuk om contact te houden met Nederlanders die ook in Costa Rica verblijven. Voor Costa Rica ga ik 2 maanden in Ecuador verblijven om spaanse lessen te volgen en vrijwilligerswerk te doen. Naast mijn vrijwilligerswerk wil ik graag nog meer van de landen zien en graag leuke dingen ondernemen!
Graag hoor ik of jullie dit ook leuk vinden!?
Groetjes, Cecile
Ik ben trouwens 21 jaar en net afgestudeerd als Sociaal Pedagogisch hulpverlener.
Ben zeer sociaal en makkelijk in omgang, pas mij makkelijk aan
Hoi Lotte,
Leuk om te horen dat je graag rond wilt reizen en flexibel bent qua tijd!
Ik ben zelf 22, heb net mijn bachelor gehaald en wil in de periode maart tot en met juli 2014 graag 2 of 3 maanden reizen (langer kan ook als het een gave trip is…). Zuid Amerika lijkt me mooi en ben ik nog nooit geweest dus daar wil ik heen. Waar precies weet ik nog niet en maakt me ook niet heel veel uit; alles lijkt me nl gaaf!
Zijn jou plannen inmiddels al concreter? Of heb je nog zin om samen te reizen eventueel?
Laat maar weten!
Groetjes Rhodé