Reisgenoot (20-22 jaar) gezocht voor Zuid-Amerika in herfst 2010

Hallo mensen,
Ik studeer dit jaar af en wil in de herfst van 2010 3 tot 6 weken naar Zuid-Amerika. Aangezien er in mijn directe omgeving niemand is die tijd en/of geld voor zo’n reis heeft ben ik op zoek naar een reisgenoot/reisgenote van ongeveer mijn leeftijd (20-22 jaar). Samen met iemand reizen is namelijk veel gezelliger dan alleen.
De exacte reis staat absoluut niet vast, maar landen als Brazilië, Venezuela en Peru zie ik wel zitten. Tijdens onze reis wil ik de natuur in, cultuur zien maar vooral een leuke en gave tijd hebben. Daar hoort een dagje relaxen dus ook bij. Ik ben zelf nog maar aan het oriënteren dus sta open voor allerlei ideeën.
Lijkt je dit wel wat? Stuur een berichtje en wie weet kunnen we een keer afspreken om te kijken of we als reisgenootjes een beetje bij elkaar passen. Zelf woon in Noord-Brabant maar ben erg mobiel.
Groetjes Jeroen

Hoi Jeroen!
In september of oktober ben ik van plan om een half jaar door zuid amerika te trekken. Hij lijkt me leuk om een start met jou te maken. Ik was van plan om te beginnen in Rio en dan door de Amazone verder richting colombia, mexico en dan afdalen naar chili, argentinie en weer eindigen in Rio met carnaval in begin maart. Alle tussengelegen landen wil ik zien, dus Venezuela en Peru ook. Hij lijkt me gaaf om in Caracas te zijn geweest, maar het is er heel gevaarlijk zeggen ze. Lijkt me een top idee om dan met een jongen er heen te gaan!
In Nederland heb ik 2 jongeren leren kennen die in Rio wonen, dus mss dat als ik aankom al een goede gids heb voor de stad Rio! Door mijn werk in het buitenland ken ik ook mensen in Colombia en in Mexico. Altijd handig…
Denk wel dat je minimaal echt die 6 weken nodig hebt om door brazilie, venzuela en peru te reizen!
Ik hoor graag van je.
Groetjes,
Joy - Den Haag

Hee Joy,

Leuk dat je reageert! Mijn plannen (behalve dat ik naar zuid amerika wil dan) staan nog helemaal niet vast, dus ik sta voor van alles en nog wat open.
ik heb nog nooit zo’n reis gemaakt dus ook geen flauw benul van hoe lang zo’n reis duurt. Ik heb in principe geen concrete plannen voor na de zomer, dus eventueel langer gaan kan best.

Zie dat je een fanatieke reiziger bent en je bent vast goed in engels/spaans etc. Dat komt mij wel goed uit, want talenkennis is niet mijn sterkste punt.

Spreek je:dag:

Hi Jeroen!

Ik heb ook het plan om in de herfst richting Zuid-Amerika te vertrekken.
Wil beginnen in Peru, daar 4 à 5 weken Spaans leren, zodat ik mezelf verstaanbaar kan maken. Daarna zou ik graag gaan rondreizen in Peru, Bolivia en als het kan Argentinië… misschien dat we samen iets kunnen combineren?

Oh, verder heet ik Annelinne, ben nu 20jaar, wordt eind augustus 21. 4ejaars geneeskunde student in Utrecht. Ik hoop wat van je te horen!

Groetjes,

Annelinne

Hoi, jonge en onervaren aspirant Z.A. reizigers,

Door mijn werk heb ik gewoond in al de door jullie genoemde landen in Zuid Amerika. Op Ecuador na ben ik ook in al de Z.A. landen geweest voor minstens 3 maanden.
Ik raad jullie allen aan héél goed na te denken of je mentaal sterk genoeg bent om dit succesfull te overléven, zonder later mega drama’s te hebben meegemaakt, zowel voor jezelf als voor je familieleden in Holland. De gevaren daar zijn giga wanneer je weinig ervaring hebt met hun cultuur. Zodra zij (onmiddellijk!!!) door hebben, dat je een toerist bent, denken ze dat je: 1) geld bij je hebt!!!, 2) dat ook je familie in de “USA” geld moet hebben. Ze denken dat je een door hen zo gehate GRINGO (Amerikaan) bent.
Het gijzelen is een zeer bekend verschijnsel voor de in heel kleine groepjes reizende toeristen en al helemaal wanneer ze voor hen heel jong en onervaren LIJKEN!
Ik vraag me met mijn ervaring in die landen af, of ik mijn dochter of zoon die reis zou laten doen zonder iedere nacht wakker te liggen van de angst, dat hen is overkomen, wat ik zo vaak daar gezien en gehoord heb.
Alleen in grote groepen is in die landen het reizen, geleid door een zeer ervaren gids, verantwoord. In jullie geval is het Russisch roulette! Nooit rustig slapen!!!
(Ik ben zelf ook een keer gegijzeld, met een zeer dramatische afloop, (2 doden) terwijl ik er heel ervaren en doorreisd uitzag en hun taal perfect beheers. Overigens in Brazil spreken ze Portugees en daar is het helemaal voor 2 jonge Einzelgängers zeer riskant en spelen jullie met je leven en de bezittingen van je familieleden in Nederland.
Wil je deze risico’s toch nemen?
Good luck en veel plezier.:dag:>>>

1 like