Ik ben weer onrustig en dan weet ik het wel: tijd om een vakantie te plannen. Laatste jaren een paar keer in Azie geweest (Thailand/Laos/Cambodja/Indonesie), en diverse andere reizen maar nu wil ik weer weg! Maar waarheen, wanneer? Graag wil ik Zuid-Amerika wat verder verkennen, ben niet verder dan Suriname geweest. Gezien mijn werk kan ik ongeveer 3-4 weken weg ergens dit voorjaar (maart-juli). Dus zoekt er nog iemand een reisgenoot voor een beetje een avontuurlijk, actieve, verkenning van ZA, stuur me eens mail. (onbelangrijk info: man, 32, nederlander)
Net als jij heb ik de laatste jaren ook Thailand, Laos, Cambodja bezocht aangevuld met Sri Lanka en nu ben ik aan het twijfelen of het dit voorjaar weer Azië wordt of dat ik me aan het Zuid-amerikaanse continent ga wagen…
Azië is gemakkelijk te bereizen als vrouw alleen maar ik weet niet of dit in ZA ook zo vanzelfsprekend is en aangezien ik geen spaans spreek … Misschien is het dus een goed idee om een reisgenoot te zoeken !
Heb jij ondertussen al iets meer concrete plannen?
Zelf kan ik het hele jaar weg behalve tijdens de maanden mei en juni.
Oh ja, misschien onbelangrijk maar toch; ben Belgische vrouw van 43…
Eigenlijk heb ik nog weinig plannen, maar dat kan bij mij snel veranderen. Een idee van mij is Peru en dan wat mooie jungletochten maken bijvoorbeeld/colca canyon bezoeken etc. Dat lijkt mij ook een zeer makkelijk te bereizen land, en dan hoef je niet meer te regelen dan een vliegticket lijkt mij zo. Echter sta ik open meer goede ideeën/landen/reizen. Overigens spreek ik ook geen spaans, maar heb wel uitstekende handen en voeten.
Wie gaat er met me mee naar Zuid-Amerika?!
Ik wil begin maart ,dat is al heel gauw!
Mijn plannen:
Amsterdam-Buenos Aires
Ik wil ongeveer 3 weken in Argentinie verblijven,Buenos Aires en de Iguazu falls.In Buenos Aires wil ik tangolessen gaan volgen.
Vanuit Argentinie door naar Brazilie,waar ik ongeveer 2 weken wil blijven,Fortaleza sowiezo,vanwege een kort familiebezoek.
Na Argentinie wil ik graag naar Peru,hier ben ik twee keer eerder geweest,maar ik voel me er meer dan thuis en wil het dan deze keer ook niet overslaan.In Peru willen ik de volgende dingen doen/zien:
-Cusco
-vanuit Puno een aantal dagen naar La Paz/Copacabana,Bolivia
-Arequipa en de colca cañon
-een trekking naar de Salkantay
-jungle
En dit alles low-budget,couchsurfen,en geen hotels.
Ik ga sowiezo! Maar het lijkt me toch leuker om dit keer de ervaringen te delen met iemand die dezelfde passie met me deelt: Zuid-Amerika!!!
salduos desde Groningen!
hoe ver zijn jullie beide met de plannen?
Stukje met z’n 3en reizen? zou leuk zijn!
wat er reageert is voornamelijk jong spul,ik voel me veel volwassener dan 23:P vandaar dat jouw oproep me aanspreekt,Rik!
Ik ga in april en mei twee maanden naar zuid amerika. Ik ben nog onervaren met reizen dus zou het best vinden om een tijdje met iemand te reizen. Ik start in Peru en heb alleen de eerste week het plan om een vriendin te bezoeken in cuzco en samen daarna de Inca trail te lopen.
Daarna nog geen plannen. Lijkt me leuk een gedeelte samen te reizen, en zuid-amerika samen te verkennen.
ik ben een man van 24j
Ik ben er ook in deze maanden,dus kunnen we gezellig afspreken!
Heb al veel gezien in Peru,zo hoef ik de IncalTrail niet nog eens te lopen. Maar het is zo fantastisch! Peru helemaal:)
Ik ga nog door naar Brazilie en Argentinie daarna. Heb jij alleen Peru op het programma staan?
Laat me maar wat meer van je weten:) Jasper1987… 23?
Mooi dat je zo enthousiast bent. Heb er ook heel veel zin in en ben echt benieuwd wat de reis me gaat brengen.
Ik heb zelf niet heel veel plannen. Weet alleen dat ik graag peru, bolivia en argentinie wil meepikken. Verder wil ik het vooral op me af laten komen, heel veel ervaringen op doen en genieten. Ben nu al wel bezig met een beetje Spaans te leren zodat ik de kleine dingetjes snap.
Lijkt me idd superleuk om wat af te spreken.
haha 23 was niet zo’n gekke gok hoor. Ben ook nog 23, maar 24 als ik daar heen ga
nou dan doen we dat toch! gaan we samen de Tango dansen in Buenos Aires! heb jij al een ticket geboekt? zo ja,bij welke maatschappij en vanaf waar vertrek je?
[EMAIL=“josienhillebrands@hotmail.com”]josienhillebrands@hotmail.com voeg je me even toe Jasper? Kunnen we het er even gezellig over hebben