Reisgenootje gezocht backpacken Zuidoost-Azië (aantal maanden, vanaf oktober 2011)

Hallo allemaal! :dag:

Om te beginnen zal ik me eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Jesper, 23 jaar en sinds anderhalve maand afgestudeerd aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Ik heb hier de opleiding Commerciële Economie gevolgd. Oorspronkelijk wilde ik in september een vervolgstudie starten, maar ik heb besloten om eerst een lange reis te gaan maken.

In mijn vriendenkring heb ik niemand die voor enkele maanden met mij mee kan in verband met studie of werk. Dus vandaar dat ik het via deze weg probeer. Ik ben op zoek naar een reisgenootje (m/v) die, net als ik, het avontuur wil opzoeken door met de rugzak door Zuidoost-Azië te trekken. Zelf wil ik graag minimaal drie maanden op pad (vanaf oktober ongeveer).

Ik heb nog geen hele concrete plannen en sta open voor suggesties en ideeën! Zelf lijkt het me leuk om een vliegticket naar Bangkok te boeken en vanaf daar verder te reizen naar Laos, Vietnam en Cambodja. Slapen in hostels en guesthouses of bij de lokale bevolking, zou me geweldig lijken. Daarnaast vind ik het ook geen probleem om lang in de bus of trein te zitten.

Dus … Ben jij iemand die, net als ik, op zoek is naar avontuur, cultuur en ontspanning en vind je net als ik dat niets moet en alles mag, stuur me dan even een berichtje of laat iets achter in deze topic!

Ik hoop op leuke reacties!

Groetjes,

Jesper :dag:

Hee Jesper,

Wat een leuk berichtje. Ik ben ook op zoek naar een reisgenoot.
3 oktober vlieg in naar Bangkok, ik zou graag een maand in Thailand willen verblijven. Daarna ga ik door naar Nieuw-Zeeland, Austalië en Bali.
Dus misschien kunnen we Thailand, of een deel daarna samen gaan bekijken en bewonderen.
Net als jou wil ik in hostels slapen en hou ik van avontuur en een feestje.

Verder heb ik ook nog niet hele concrete plannen wat ik in Thailand precies wil doen.

Ik ben 18 jaar, in Oktober 19 jaar en zit in het laatste jaar van SPW Jeugdzorg, in oktober ben ik dus klaar met mijn studie. Ik wil er even een jaar tussen uit en meer van de wereld zien, om vervolgens met een HBO studie te beginnen.
Ik ben spontaan, hou van avontuur en een feestje.

Hopelijk krijg ik een reactie terug.

Groetjes, Anneloes

Heey Jesper,

Ik heb precies hetzelfde als jij, al mijn vrienden zitten op school of hebben andere verplichtingen, en kunnen daardoor niet mee op reis. Nu heb ik besloten sowieso te gaan reizen, maar alleen is ook maar alleen. Verder wil ik dezelfde landen als jij bezoeken plus nog Indonesie en Australie. maar daar kan ik altijd daarna nog heen.

Om mezelf even kort voor te stellen: Ik ben Robbert-jan (word meestal Robbert of RJ genoemd), ik ben 18 jaar en woon in Hoofddorp, vlakbij Amsterdam. Ik ben gestopt met me opleiding, zodat ik kon sparen voor me reis, en wil na mijn reis weer doorstuderen, maar dit heeft echt voorrang. Ben verder spontaan, altijd wel in voor een grapje en erg reislustig.

Ik hoop binnenkort wat van je te horen!

vriendelijke groeten,
RJ

Hello,

Heb je ook al eens gedacht aan India?? Een land vol kleuren, natuur, avontuur en lekker eten;)
In dezelfde periode als jij van plan bent te vertrekken ben ik van plan die kant op te gaan… Voor een aantal maandjes, misschien om ergens wat vrijwilligerswerk te doen en zeker om rond te reizen en het land te beleven!
En tsja, samen is toch altijd leuker dan alleen:)

Ik ben een meisje van 19 jaar, dit jaar rond ik mijn middelbare school af en dan vind ik het de hoogste tijd om de wereld in te trekken en wat meer te zien dan mijn eigen straat…:wink:
Ik ben wel een avontuurlijk typje en reizen is wel wat je kan noemen mn grote hobby!!

Wat denk je er van?

Ik hoor graat van je, ben benieuwd!

groetjes lucille

Hoi Anneloes, Jasper

Eveneens zak ik op 3 oktober af naar Bangkok en zie het zeker zitten om Thailand te ontdekken met kompanen :slight_smile: Ik ben wel wat ouder als jullie, nou ja, 25 is nog niet oud zeker. Ik heb zeker interesse om leuke avonturen te gaan beleven, cultuur op te snuiven, mss even tijd door te brengen op het eilandje Kho Phi phi, lijkt me erg leuk! Ik ben er ook maar drie weken!

Laat jullie plannen maar horen! buiten mijn vlucht ligt niets vast :slight_smile: de lonely planet is enkel erg leuk en daardoor wil je maaandeeen weg!

Groetjes
Claudia

Hoi Claudia,

Leuk dat je reageerd.

Ik vlieg dus ook op 3 oktober naar Bangkok, via Londen, mijn vlucht vertrekt om 19.10 uur naar Londen en vanuit Londen vlieg ik om 22.15 uur naar Bangkok.

Mijn plannen zijn ook nog niet heel concreet over wat ik allemaal wil zien en doen. Wel heb ik van een vriendin een aantal leuke tips gekregen om heen te gaan. Het eiland Kho Phi phi was ook een tip en hier wil ik dus ook graag heen:smile:. Ik zal 1 maand in Thailand blijven.

Wil jij ook gaan backpacken?
Mijn plan is om van te voren wel het eerste hostel in Bangkok te gaan boeken. Maar verder niks van tevoren te boeken.

Zou je ook nog iets meer over jezelf kunnen vertellen?

Ik hoop op een reactie.

Groetjes Anneloes

Hoi Anneloes!
IK zal mezelf wat voorstellen. Dus tegen dan een meid van 25 jaar. Ik ben nu al een aantal jaar aan het reizen, maar dit zal de eerste keer alleen zijn. Heb wel al groepsreizen gedaan, maar dat is het toch niet helemaal. Met 12 man rekening houden, is net te veel werk als je op vakantie bent. Ik ben al een paar jaar afgestudeerd binnen het sociale werk en werk binnen een penitentiair psychiatrisch centrum in Maastricht. Verder heb ik nog een opleiding binnen het ervaringsgericht leren achter de rug. Dit is eigenlijk begeleiden van groepen via outdoor- activiteiten. Daarom dat ik zeker van de buitenlucht hou en erg graag een meerdaagse trektocht zou willen doen. Alles met de rugzak;, het wordt zeker backpacken. Dat zal in Thailand zeker kunnen! Verder ben ik wel flexibel, het is niet zo dat ik alles zal plannen. Even kijken wat op me af komt en het is altijd leuker om dingen met zijn tweeën te beleven dus daarom is een reisgenoot zeker welkom. Een aantal maanden op voorhand zou ik mijn eerste hostel ook wel willen vastleggen! Dan heb je toch die zekerheid als je ergens alleen aankomt. Lijkt me ook erg handig dus!!
Ik kan nog erg veel over mezelf vertellen, maar ik weet niet waar jouw interesses liggen  dus vraag maar raak! Ik ben eigenlijk een mix van cultuur, actie, rust, genieten, leuke feestjes, genieten van een boek, muziek… Steeds met een oogje op de veiligheid, want mijn zus is ook naar Thailand geweest en overal zijn er mensen die je en loer willen draaien! 
Ja Koh Phi Phi lijkt me erg leuk, ligt iets onder bangkok, dus mss de laatste daagjes spenderen voor terugkeer ( ohnee, nog niet aan denken  ) maar dan kunnen we zeker nog zien. Ik heb er precies wel een leuk gevoel bij. De indruk dat onze ideeën wel overeenkomen.
Laat maar wat van je horen! En vertel gerust waar jij aan denkt te doen!

Hoi Claudia,

Wat een leuk mailtje!
Ik ben straks ook klaar met een sociale opleiding, dus daar hebben we al iets gemeen!

Ik vroeg mij af wanneer jij vliegt, hoelaat en waar langs.

Het lijkt mij ook erg leuk om meer over de cultuur, natuur en mensen van Thailand te weten te komen.
Ik heb ook het idee dat wij veel overeenkomsten hebben op gebied van interesses.
Ik ben me nog verder aan het orienteren wat betreft ik allemaal wil zien en doen.
Als ik een concreter plan heb laat ik het jou weten.
Heb jij ook plaatsen die jij heel graag wil zien??
Wil je per bus of trein reizen?
En hoelang wil jij precies in Thailand blijven?

Groetjes Anneloes :chin:

Hoi Anneloes

Net je mailtje nog eens gelezen. Jij bent er 3 oktober, ik ben er pas 22 oktober. Dan vlieg ik vanuit Brussel, via Caïro, naar Bangkok. Daar kom ik in de namiddag aan. Ik blijf de drie weken in Thailand, van de 22ste ott de 11e november. Ik ga deze dagen ook enkel Thailand doen, lijkt me het handigst, mss volgend jaar de rest van Azië. ik wil gerust per bus, trein,… reizen. afhankelijk van waar ik overal naartoe ga en wanneer en omstandigheden.
Ging jij lang reizen? ik weet niet als Thailand je eerste stop is of niet…

Groetjes
Claudia>>>

Hoi!

Wat leuk om jou bericht te lezen want ik ben naar jou op zoek. 13 Juli ga ik naar Kenia toe om daar 3 maanden vrijwilligers werk te doen. Vanuit daar vlieg ik naar Kuala Lumpur waar ik op 5 oktober aan kom. Alles in Kenia zie ik helemaal zitten. In Maleisië ga ik echter helemaal alleen reizen wat mij een beetje nerveus maakt. Daarom lijkt het mij leuk om samen met iemand te beginnen. Net zoals bij jou zijn er geen mensen in mijn omgeving die het zien zitten om samen met mij te gaan. Ik heb de ticket geboekt maar voor de rest geen echte plannen. Wat ik daar leuk vind om te gaan doen moet ik nog op een rijtje zetten of bespreken. Wel heb ik interesse om naar boven te reizen. Thailand, Vietnam, Cambodja lijken mij prachtige landen om te zien. Op nummer 1 staat Nepal. Maar dan ben ik nog wel even voor onderweg. Ik ben trouwens 22 jaar. Ik hoop iets van je te horen. Groetjes Jolien!

He Jolien,

Ik ga in Juli 2 maanden vrijwilligerswerk doen in Nepal en daarna (na nog wat van het land te hebben gezien) ga ik ook naar zuid-oost Azië, ik heb niet echt een plan, ik ga gewoon een klein jaartje reizen, ik zag dat Nepal je nummer 1 was, ik heb er ook iets mee, vraag me niet wat, want ik ben er nog nooit geweest haha, maar ik zou het eventueel niet erg vinden om daar dan nog een keertje langs te gaan, want nu ga ik in het regenseizoen,

ik heb een blog http://www.waarisdezetijgernu.reismee.nl waar ik wat meer over mijzelf en mijn reis vertel.

ik vind ook leuker om samen met iemand te reizen laat me maar weten of je interesse hebt,

groetjes Ricky

Hoi Jolien

Wat een spannende tijden voor jou! te gek! Jij zou dus in Oktober in Thailand zijn. Ik ben er vanaf de 22ste. Ik weet niet hoe dat in jouw planning past. Voor de rest heb ik dus interesse in stuk cultuur, zeker de jungle in voor een trektocht en vervolgens de laatste daagjes op een eilandje. Zo ongeveer, maar we laten ons leiden :slight_smile: Veel succes met je vrijwilligerswerk en veel plezier! Ik hoor het als je interesse hebt!

groetjes claudia

Hallo claudia.

Ik ben niet in oktober in Thailand. Dan kom ik aan in Maleisië. Misschien dat ik eind oktober wel in Thailand ben. Ik denk het niet eigenlijk. Zouden wij misschien emails uit kunnen wisselen? Dan kunnen we elkaar op de hoogte houden. Hou je misschien ook een blog bij? Dan kunnen we altijd wel contact met elkaar opnemen als we in Thailand zitten.

x Jolien

Hoi Jesper,

Ik ben zeker iemand die op zoek is naar avontuur, cultuur en ontspanning! Ik ben Wickie, 23 jaar en ben ook van plan om rond eind september/ begin oktober voor ongeveer 3 maanden rond te reizen in Azië. Het lijkt me leuk om dit samen te doen met een reisgenootje.

Mij lijkt het leuk om in ieder geval naar Thailand en Bali te gaan. En misschien nog door te reizen naar anderen landen (bv Nepal en India). Ik heb nog geen concrete plannen en sta open voor andere ideeën.

Groetjes,
Wickie