Backpacken Zuidoost-Azië oktober 2012 - maart 2013

Hallo allemaal! :dag:

Om te beginnen zal ik me eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Jesper, 24 jaar en sinds een jaar afgestudeerd aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Ik heb hier de opleiding Commerciële Economie gevolgd. Ik wilde destijds graag verder studeren, maar heb besloten om eerst te gaan reizen.

Ik heb vorig jaar van vanaf september ongeveer tien weken gebackpacked in Zuidoost-Azië. Daar heb ik Thailand, Laos en Vietnam bezocht. Stuk voor stuk prachtige landen! Dit is mij zo goed bevallen (het werkt verslavend ;)) dat ik het gewoon nog een keer wil gaan doen, maar dan voor een halfjaar! :zon02:

Ik heb nog geen hele concrete plannen en sta open voor suggesties en ideeën! Het lijkt me bijvoorbeeld gaaf om nogmaals dezelfde landen te bezoeken en een aantal andere landen zoals: Cambodja, Birma, Maleisië en Indonesië. Zeven landen bezoeken is natuurlijk lastig in een halfjaar, maar ik noem maar een aantal voorbeelden. Ik ben zeer flexibel en heel snel enthousiast, dus alle landen vind ik prachtig!

Voor mijn vorige reis heb ik ook een leuk reisgenootje gevonden via dit forum. Maar ook deze keer heb ik, net als toen, niemand in mijn vriendenkring zo gek kunnen krijgen om zo lang mee te gaan. De vorige keer is ontzettend goed verlopen en ook deze keer hoop ik weer een leuk reisgenootje (m/v) te kunnen vinden! Het fijnste lijkt me om halverwege september of begin oktober te vertrekken.

Dus … Ben jij iemand die, net als ik, op zoek is naar avontuur, cultuur en ontspanning en vind je net als ik dat niets moet en alles mag, stuur me dan even een berichtje of laat iets achter in deze topic!

Ik hoop op leuke reacties!

Groetjes,

Jesper :dag:

Eventjes een bump, nog steeds op zoek! Het is nog vroeg natuurlijk, maar hoe eerder iets concreet is, hoe beter! :zon02:

Hee Jesper,

Ik ben zo goed als precies hetzelfde van plan als jij. Ik ben na dit jaar klaar met mijn vwo en dan wil ik, voor ik verder ga studeren, er een half jaartje tussenuit. Mijn plan was dus ook om rond september/oktober te vertrekken. Ik heb nog geen route, maar wil in ieder geval Thailand en Indonesië bezoeken. Maleisië en Vietnam lijken me ook echt gaaf. Alles is nog flexibel!
Ik heb zelf geen ervaring met reizen, maar ik zie het een beetje voor me als: niets moet alles mag, niet de al te toeristische plekken bezoeken, veel dingen doen, de echte cultuur en natuur zien, ook lokale dingen bezoeken… Heb er al helemaal zin in!:slight_smile:
Ik ben op zoek naar iemand om de eerste weken mee de reizen (en wie weet langer als het goed klikt) en dan kijken of er reizigers zijn om mee te reizen of me bij anderen aan te sluiten. Ik zoek niet perse iemand om de volle zes maanden mee rond te reizen.
Ik ben (ookal is het nog ver weg) echt al aan het regelen en plannen en dan kan een reisgenoot natuurlijk niet ontbreken, in mijn omgeving is niemand die met me mee wil, dus probeer ik het maar op dit forum.

Als het je wat lijkt laat maar iets weten!

groetjes Loes

Hey Loes, ik had je even een privébericht gestuurd!

Nog steeds op zoek!

Ik heb ook wat meer over China gelezen en het lijkt me ook een ontzettend mooi land om te bezoeken tijdens de reis! India lijkt me ook gaaf.

Haii Jesper,

Ik wilde half september, begin oktober ook richting Azie! Het is mijn eerste keer backpacken maar het lijkt mij super leuk! Ik wil graag naar Azie maar eigenlijk niet in mijn eentje…vandaar dat ik dus ook een reisgenootje zoek! Ik wilde heel graag Thailand, Indonesië, Maleisië en de Filipijnen bezoeken maar sta zeker open voor andere landen! Ik wil graag veel mooie natuur zien en graag in contact komen met de culturen van het land! Maar ook graag avontuurlijke dingen doen en zeker ook relaxen. Ik wil in ieder geval een half jaar backpacken en misschien ook wel langer!

Ik heet trouwens Marye en ben 24 jaar en ook afgestudeerd maar dan maatschappelijk werk en dienstverlening…nu wil ik eerst lekker reizen en daarna kijken of het verder studeren wordt of een baan zoeken. Laat maar weten of het je wat lijkt…dan hoor ik het wel!

Groetjes,
Marye

Hoi Jesper en Marye,

Ik ben Marten, 25 jaar en sta dik 1,5 jaar voor de klas:) Ik ben ook een enthousiaste jongen die open staat voor natuur en cultuur.

Mijn plannen zijn wel wat anders, maar jullie lijken mij echt hele leuke mensen dus ik denk ik plaats even een berichtje.

Ik wil(de) in eerste instantie met de Transmongoliëexpress naar China en vervolgens door China trekken en via de Himalaya naar India te gaan. Hierna was mijn plan om naar Maleisisch Borneo te gaan en af te sluiten met Indonsië.
Hiervoor had ik ongeveer 6-7 maanden in gedachten.

Ik dacht ik kan altijd een balletje opgooien;)
Uiteraard sta ik open voor andere opties/uitdagingen.

Groetjes Marten:)

Hoi Iedereen :slight_smile:

Hier is wat Vlaams geweld :slight_smile: Mijn naam is Sofie, 25 jaar. Ondertussen ben ik een tijdje aan het werk. Ik ben afgestudeerd met een diploma Orthopedagogie (SPH in Nederland) Mijn contract loopt eind januari 2013 af, en daarna wil ik de tijd voor mezelf nemen om te gaan reizen! Zowel Azie als Australie spreken me enorm aan. Deze zomer ga ik al naar Thailand met een georganiseerde instantie. Maar vanaf februari 2013 wil ik toch graag verder reizen… Vietnam, Laos, Cambodja, Maleisie, Indonesie, … Het boeit me allemaal verschrikkellijk hard!
Het zou superleuk zijn om mensen te vinden die hetzelfde doel voor ogen hebben: cultuur, natuur, mensen, fotografie, rust afgewisseld met leuke actieve uitjes, … IK sta er allemaal voor open :slight_smile:

Lijkt dit jullie wat?

Laat gerust iets horen!

Groetjes,

Sofie x

Ik heb hetzelfde idee maar wil graag een jaar lang gaan reizen, dus mocht je je nog bedenken…

Hoi Nicole, dingen zijn steeds bespreekbaar :slight_smile:

Kan ik je ergens vinden voor 'n babbeltje en wat ideetjes uitwisselen?

Groetjes,

Sofie

Hoi Sofie,
Wil jij vanaf februari 2013 gaan reizen? Ik wil eigenlijk vanaf september of iets later weg gaan.

@ Sofie, 2013 is voor mij helaas iets te laat!

@ Marten, de Trans Siberië Express lijkt me ook ontzettend gaaf om mee te starten, stuur me maar een berichtje met je uitgebreide ideeën!

@ Nicole, ik weet niet of je reactie op mijn post gericht was, mocht dat wel het geval zijn, ik wil het liefst zo lang mogelijk weg natuurlijk! Misschien is een bericht makkerlijker indien je meer kwijt wilt. Wordt anders zo’n rommel hier.

Ik hoor graag meer van jullie.

Moest het mogelijk zijn, was ik vandaag al weg hoor :slight_smile:

Maar aangezien m’n contract afloopt eind januari 2013, kan ik per definitie vanaf 1 februari vertrekken!

September is helaas dus geen optie voor me…

Dan wordt het inderdaad lastig om eerder te vertrekken.

Succes met het zoeken van een reisgenoot!

Thanks Jesper! :slight_smile: