Backpacken in Zuidoost-Azië - vanaf eind mei of juni - ik zoek een reisgenoot

Het idee is er maar details zijn nog weinig te bekennen: een backpackreis naar Zuidoost-Azië.

Mijn naam is Rutger, ik ben 27, woon in Noord-Brabant en ik zou graag ergens tussen eind mei en halverwege/eind juni richting Zuidoost-Azië willen vertrekken om daar te gaan rondtrekken door Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam of Indonesië. Voor hoelang? Minstens een maand wel, het liefst langer (6 tot 8 weken).

Stap 1 is het vinden van een reisgenoot die met mij mee wilt (en andersom natuurlijk), want zo’n reis lijkt mij veel leuker om met z’n tweeën (of misschien drieën of vieren) te beleven dan alleen. Het zal vast zo zijn dat er in genoemde landen andere backpackers zijn met wie in contact te komen valt en waarmee je stukjes kan reizen, maar mij lijkt het veel chiller om hier in Nederland iemand te ontmoeten waarmee ideeën besproken en plannen gemaakt kunnen worden. Mijn bedoeling is dan ook een reisgenoot voor de gehele (of in elk geval een groot deel) reis te vinden en niet voor een paar dagen.

Ikzelf ben nog niet eerder in Azië geweest en heb niet eerder gebackpackt maar heb begrepen dat Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Indonesië prima landen zijn voor een (eerste) backpacktrip. Heb jij een ander idee dan wil ik daar zeker naar kijken. Een combinatie van landen zou ook kunnen. Voor mij staat in elk geval nog niks vast en ik heb nog niets geboekt.

Een reis volledig van tevoren plannen en vastleggen is trouwens niet helemaal mijn ding. De vrijheid van het met de dag bekijken wat je wilt gaan doen - het gaan en staan waar je wilt wanneer je wilt - lijkt mij een van de gave kanten van backpacken. Natuurlijk is het wel handig om van tevoren voor een deel al te weten wat je sowieso wilt gaan doen en zien, dus volledig richtingloos rondbanjeren is ook weer niet de bedoeling.

Wat betreft mijn reisinteresses; ik wil naar Zuidoost-Azië onder andere voor de natuur en cultuur. Ik wil mooie wandelingen maken en tempels, nationale parken en andere boeiende bezienswaardigheden bezoeken. Ik hou van wateractiviteiten dus zwemmen, snorkelen of duiken (dat laatste heb ik trouwens nog nooit gedaan) komen als het aan mij ligt ook op het lijstje. Avontuurlijke dingen als kanoën of raften lijken me ook gaaf om te doen net als een fiets of brommer huren en er zo een dag op uitgaan. Verder heb ik goede dingen gelezen over jungletochten en de Gibbon Experience dus wie weet kunnen zulke excursies ook op het programma komen. Een dag niks doen om te relaxen of door een stad slenteren kan natuurlijk ook. Zelf heb ik niet veel met clubs/discotheken/feesten, een keertje gaan kijken hoe het eraan toegaat wil ik best doen als dat de interesse van de ander heeft maar ga je graag vaak op stap dan haak ik af en ben ik wellicht niet de reisgenoot die je zoekt. Een dag iets anders doen dan de ander moet overigens kunnen. Olifantenritten en dergelijke zou ik links van mij laten liggen, net als dierenparken waarvan bekend is dat ze niet deugen.

Qua overnachtingsaccommodaties denk ik aan hostels, zolang ze maar kamers hebben (ik pit niet zo best als het rumoerig is dus slaapzalen zijn waarschijnlijk geen optie). Misschien af en toe een hotel. Het hoeft niet luxe te zijn, zolang het maar een beetje schoon en rustig is.

Zoals gezegd, dit zijn voorlopig enkel nog maar ideeën en ik heb ze in het kort proberen weer te geven. Met een ander op reis houdt voor mij in een route volgen die door overleg en onderlinge interesses gaandeweg ontstaat, niet uit een pad dat door één iemand wordt ingeslagen en waarbij de ander moet volgen. Soms een beetje aanpassingsvermogen tonen kan daarbij geen kwaad, samen-uit-samen-thuis, nietwaar? Denk jij er ook zo over en mocht je je verder kunnen vinden in mijn ideeën of heb je zelf ideeën waarvan je denkt dat ik me er in zou kunnen vinden of bij die van mij zouden kunnen aansluiten, dan verneem ik graag van je om er verder op in te gaan. Het zou fijn zijn als je ongeveer tussen de 20 en de 30 jaar bent, mannelijk of vrouwelijk maakt me niet uit.

Wellicht tot gauw en wie weet komen we samen tot die eerdergenoemde details.

Rutger

Hoi Rutger,

Ik ben Anuschka, 20 jaar oud en ga backpacken door Azië. De reis gaat naar Thailand, Cambodja, Laos, Malaysia en een deel van Indonesië. Ik wil starten rond november en dan weer in februari in Thailand zijn omdat mijn moeder en oom dan komen.
Ik zoek iemand die de reis met mij wilt beginnen. Dit is de eerste keer voor mij en vind het daarom wel fijn om iemand bij mij te hebben. Man/Vrouw maakt niet uit. Ik ben zelf sociaal, sportief, actief, een doorzetter en ik hou van nieuwe avonturen. Als het je leuk lijkt om dit avontuur samen te doen stuur mij dan een berichtje. Oja ik probeer de reis wel zo goedkoop mogelijk te houden dus geen duren hotels maar goedkope gezellige hostels.

Liefs,
Anuschka

Hallo Anuschka,

Ik heb je een privébericht gestuurd.