Op korte termijn naar Zuidoost-Azië gaan om te backpacken, wie deelt deze interesse?

Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die met mij door (delen van) Zuidoost-Azië wil gaan backpacken. Ik zou graag meerdere weken of misschien zelfs enkele maanden willen gaan reizen, eventueel nog met maart of mei (2015) als vertrekmaand, maar dat staat nog helemaal open en hangt natuurlijk ook van de mogelijkheden af.

Ik ben een 26 jarige jongen uit Noord-Brabant en heb nog niets vastgelegd wat betreft het land / de landen waar ik eventueel heen ga. Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en Indonesië; het zijn wat mij betreft allemaal opties en misschien wordt ’t één van deze landen en misschien wordt het een combinatie van deze landen. Zelf ben ik nog nooit in Azië geweest dus heb jij een goed / beter / ander idee, ik sta ervoor open en bespreek ’t graag met je als je interesse hebt. De reisduur ligt ook nog volledig open dus wat mij betreft is er erg veel mogelijk.

Hieronder heb ik mijn idee omschreven.

***Gewoon even een tijd ertussenuit. Waarschijnlijk met enkel een gevulde backpack plus wat geld en verder alleen een hele hoop zin, ideeën en plannen. Plannen die onderweg gerust aangepast kunnen worden, er is immers geen verplichte route te volgen aangezien de enige route die ik wil volgen een route is gebaseerd op onderlinge interesses en overleg. Niets moet maar veel mag, maar hopelijk wel volgens het samen-uit-samen-thuis principe. Gezamenlijk bepalen welke kant we op gaan, ter plekke een slaapplaats in een hostel regelen en wanneer we willen weer verder trekken naar het volgende dorp, de volgende stad of het volgende land. Te voet, met de bus, trein of het vliegtuig en misschien eens liftend. ***

Ik heb nog niet eerder ‘gebackpackt’ maar zo vrijuit gaan reizen spreekt mij erg aan. Het met de dag bekijken waar je heen gaat en wat je gaat doen, het ‘niets moet maar veel mag’ aspect, het lijkt me gewoon erg leuk en ontspannen om op die wijze en met zulke gedachten op pad te zijn. Gaan en staan waar je wil, de ene dag tempels en andere bezienswaardigheden gaan bezoeken, de andere dag snorkelen in en relaxen aan zee, weer een andere dag urenlang onderweg zijn in de trein of bus om tijdens en daarna te genieten van het mooie landschap en de prachtige natuur en de dag erna meegaan met een excursie, ik zie het allemaal wel voor me.

Maar, zoals gezegd, ik zou zo’n reis liever samen met iemand maken en omdat ik in mijn omgeving niemand heb die mee kan of wil plaats ik deze oproep om hopelijk in contact te komen met een persoon die misschien wel mee zou willen en kunnen. Ik heb in het bovenstaande stukje mijn idee in het kort proberen te omschrijven, natuurlijk wil ik er met geïnteresseerden dieper op ingaan mocht blijken dat we (ongeveer) op dezelfde lijn zitten qua ideeën en interesses. Mijn insteek is niet om met de eerste de beste persoon die reageert direct tickets te gaan boeken, ik wil eerst een basis leggen om daarna te kijken of er daadwerkelijk plannen uitgewerkt kunnen gaan worden. We zullen elkaar namelijk wel eerst wat moeten kennen voordat we iets zoals een reis samen aangaan. Mocht ik iemand vinden met wie ik graag zou willen reizen en die persoon wil dat ook met mij, lijkt het me leuk om gezamenlijk de voorbereidingen te treffen; naar een bibliotheek gaan om reisboeken te doorspitten, ideeën opdoen en alvast een mogelijke route uitstippelen, vervolgens uitvogelen wat we nodig hebben om daarna de noodzakelijke dingen te gaan regelen.

Wat misschien alvast handig is te vermelden van mijn kant is dat ik een 26 jarige Nederlandse jongen ben die best eens rustig en serieus kan en zal zijn maar ook losjes en relaxed, helemaal als ik in ‘vakantiemodus’ ben. Ik hecht veel waarde aan betrouwbaarheid en eerlijkheid en ik denk dat die twee dingen – samen met wat aanpassingsvermogen – belangrijk zullen zijn wil een eventuele backpackreis met iemand die je pas net kent, kunnen slagen en goed verlopen. Mochten er tijdens de reis dingen zijn die niet gaan zoals gehoopt of verwacht zal het dus niet zo zijn dat ik er zomaar genoeg van heb en / of de ander laat vallen zonder in goed overleg te hebben gekeken hoe we eventuele (onderlinge) problemen zouden kunnen oplossen. Het zou fijn zijn als jij er van jouw kant ook zo over denkt. Samen-uit-samen-thuis weet je nog?

Wat betreft mijn reisinteresses; ik ben zelf niet zo van clubs / discotheken / feesten en dat soort dingen, ik ben meer van de natuur en cultuur, bezienswaardigheden bezoeken en zwemmen en snorkelen (misschien zelfs duiken) nabij mooie stranden en / of meren. Ik ben best sportief, een fiets huren en er zo eens een dag op uitgaan, een flink stuk kanoën of raften, door de rimboe of grotten banjeren en lange wandelingen maken kunnen zeker onderdeel van onze bezigheden worden, net als nog vele dingen meer (ik heb bijvoorbeeld goede dingen gelezen over georganiseerde jungletochten en de Gibbon Experience als excursies). Een dag ‘niks’ doen en relaxen kan natuurlijk soms ook. Olifantenparken en dergelijke waar de dieren niet goed behandeld worden vermijd ik liever, maar een park waar ze de dieren wel goed verzorgen zou ik graag eens heen gaan.
Het zou natuurlijk ook best eens kunnen voorkomen dat de een liever iets anders wil doen dan de ander; prima, wat mij betreft hoeft samen reizen niet per se te betekenen dat je niet eens een dagje je eigen ding kan gaan doen, zolang je van elkaar maar weet hoe en wat.

Nog even terugkomende op de reisduur; ik kan nu dus nog niet zeggen hoelang ik wil gaan reizen, zolang het leuk en interessant blijft en uiteraard naar mogelijkheden van zowel mezelf als die van de ander (denk aan tijd en geld) kan het een paar weken zijn maar kan het ook meerdere maanden worden. Natuurlijk is dit van tevoren bespreekbaar en vast te leggen of anders te bepalen tijdens het reizen, het ligt dus nog geheel open.

Elk persoon – mannelijk of vrouwelijk, ik heb geen uitgesproken voorkeur – met een niet al te afwijkende leeftijd (ongeveer tussen de 18 en 30 jaar, ik ga over ‘t algemeen om met personen van mijn eigen leeftijd en wat jonger) die oprecht de interesse heeft om te reageren; doe het gerust en wie weet wat eruit voortkomt. Alle vragen en berichten zijn welkom.

Graag zou ik het reisgezelschap klein houden, dus ikzelf met één of misschien twee andere personen. Ik denk zelf dat reizen met z’n tweeën het meest praktisch is, maar een reisgezelschap van in totaal drie personen wil ik niet direct uitsluiten als dat de voorkeur van iemand anders is.


Dank je wel voor het lezen***.

Mocht je willen reageren omdat we overeenkomende reisinteresses en ideeën hebben maar wil je eigenlijk naar een heel andere reisbestemming, voel je alsjeblieft vrij om toch je bericht achter te laten, wie weet spreekt je plan mij ook aan.

Foutje, dit moet zijn met maart, april of mei (2015) als vertrekmaand.