Backpacken Zuidoost-Azië eind april t/m augustus 2015

Hallo allemaal! :dag:

Om te beginnen zal ik me eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Jesper, net 27 jaar en sinds een aantal jaar afgestudeerd aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Ik heb hier de opleiding Commerciële Economie gevolgd. In september ga ik weer een nieuwe studie volgen, dus tot aan die tijd wil ik nog graag een aantal maanden backpacken!

De afgelopen jaren heb ik afwisselend gewerkt en gebackpackt in Zuidoost-Azië (voornamelijk), inmiddels ben ik vier keer die kant op geweest (in totaal ongeveer anderhalf jaar). Ik heb een groot deel van de tijd gebruikt om bijna alle hoeken van Thailand te ontdekken. Ook Laos en een deel van China heb ik doorkruist. Het hoogtepunt heb ik vorig jaar beleefd: met een gekochte brommer ben ik 2.000 kilometer door het noordoosten en noordwesten (zeer vaak vlakbij de Chinese grens) van Vietnam gereden. Een avontuur om nooit te vergeten en zeer zeker voor herhaling vatbaar mocht iemand dit avontuur willen aangaan.

Verder heb ik nog geen hele concrete plannen en ik sta open voor suggesties en ideeën! Het lijkt me uiteraard gaaf om nogmaals dezelfde landen te bezoeken, dus Thailand, Laos, China en Vietnam. Cambodja en Myanmar zijn er helaas nog niet van gekomen de afgelopen jaren, dus wellicht deze keer wel. Myanmar staat wel bovenaan mijn lijstje. Al deze landen bezoeken is natuurlijk lastig in vier maanden, dus er moeten uiteraard keuzes worden gemaakt. Nu weet ik uit ervaring dat je beter wat minder landen kunt bezoeken en beter de tijd kunt nemen per individueel land, om zodoende reismoeheid te voorkomen en optimaal te kunnen genieten van ieder land. De overige landen lopen immers niet weg en kunnen altijd nog een keer bezocht worden! :slight_smile:

Ik plan meestal vrij weinig, ben zeer flexibel, spontaan, makkelijk in de omgang, ondernemend en heel snel enthousiast! Ik ben snel tevreden en heb de afgelopen jaren geleerd tevreden te zijn met weinig. Low budget reizen is dan ook iets wat ik nastreef, maar af en toe wat luxe is natuurlijk geen probleem. Van de ‘gebaande paden’ afgaan vind ik geweldig!

Voor een aantal van mijn vorige reizen heb ik ook leuke reisgenootjes gevonden via dit forum. Maar ook deze keer heb ik, net als toen, niemand in mijn vriendenkring zo gek kunnen krijgen om zo lang mee te gaan. Dus ook deze keer hoop ik weer een leuk reisgenootje (m/v) te kunnen vinden! Mocht ik niemand vinden: ik ga hoe dan ook! Maar iemand voor de gehele reis zou natuurlijk ideaal zijn.

Om een lang verhaal kort te maken: ben jij iemand die, net als ik, op zoek is naar avontuur, cultuur en ontspanning en vind je net als ik dat niets moet en alles mag, stuur me dan even een berichtje, laat iets achter in deze topic of voeg me toe op Facebook (profiel is te vinden als je mijn profiel op Wereldwijzer bekijkt).

Ik hoop op leuke reacties!

Groetjes,

Jesper :zon02: