Om te beginnen zal ik me eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Jesper, net 26 jaar en sinds een aantal jaar afgestudeerd aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Ik heb hier de opleiding Commerciële Economie gevolgd. In september ga ik weer een nieuwe studie oppakken, dus tot aan die tijd wil ik nog graag een aantal maanden backpacken!
De afgelopen paar jaar heb ik afwisselend gewerkt en gebackpackt in Zuidoost-Azië, inmiddels ben ik drie keer die kant op geweest (in totaal bijna een jaar). Ik heb een groot deel van de tijd gebruikt om bijna alle hoeken van Thailand te ontdekken. Daarnaast heb ik zowel in Laos als Vietnam een maand rondgereisd. Elk land was een super ervaring!
Ik heb nog geen hele concrete plannen en sta open voor suggesties en ideeën! Het lijkt me bijvoorbeeld gaaf om nogmaals dezelfde landen te bezoeken en een aantal andere landen zoals: Cambodja, Maleisië, Indonesië en China (geen Zuidoost-Azië maar desalniettemin een prachtig land). Al deze landen bezoeken is natuurlijk lastig in vier maanden, dus er moeten uiteraard keuzes worden gemaakt. Nu weet ik uit ervaring dat je beter wat minder landen kunt bezoeken en beter de tijd kunt nemen per individueel land, om zodoende reismoeheid te voorkomen en optimaal te kunnen genieten van ieder land. De overige landen lopen immers niet weg en kunnen altijd nog een keer bezocht worden.
Ik ben zeer flexibel en heel snel enthousiast, dus eigenlijk vind ik alle landen prachtig! Als ik één ding mag noemen wat ik ontzettend graag zou willen doen, dan is het wel een scooter kopen in Vietnam om vervolgens helemaal van noord naar zuid (of andersom) te rijden en de scooter daar vervolgens weer te verkopen. Over het algemeen (na veel lezen en informeren) is dit heel goed te doen en relatief veilig. Daarnaast is het natuurlijk super om gewoon ergens een willekeurige zijweg te kunnen pakken en het ‘lokale leven’ te beleven.
Voor twee van mijn vorige reizen heb ik ook leuke reisgenootjes gevonden via dit forum. Maar ook deze keer heb ik, net als toen, niemand in mijn vriendenkring zo gek kunnen krijgen om zo lang mee te gaan. Dus ook deze keer hoop ik weer een leuk reisgenootje (m/v) te kunnen vinden! Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk alles regelen en het ticket boeken, zodat we over een paar weken al kunnen vertrekken. Mocht ik niemand vinden: ik ga hoe dan ook!
Dus … Ben jij iemand die, net als ik, op zoek is naar avontuur, cultuur en ontspanning en vind je net als ik dat niets moet en alles mag, stuur me dan even een berichtje, laat iets achter in deze topic of voeg me toe op Facebook (profiel is te vinden als je mijn profiel op Wereldwijzer bekijkt).
Hoi Jesper, Succes met het vinden van een reisgenoot. Ik mis Filippijnen in het rijtje zuid-oost azieatische landen wat je wil bezoeken. Filippijnen word vaak over het hoofd gezien , als klein land tussen de reuzen China en Indonisie.
Je krijgt een gratis visum bij aankomst als toerist als je minder dan 30 dagen in het land blijft. Hier de mmoiste fotoos van Filippijnen
Gave plannen allemaal! Afgelopen jaar heb ik een maand rondgereisd op Java en Bali. Destijds bewust gekozen om alleen te gaan reizen. In juni dit jaar ga ik weer die kant op, namelijk van 5 juni tot 30 juni. Mocht je er voor kiezen om in die tijd ook in Indonesië te willen reizen, dan houdt ik mij aanbevolen. Wellicht een leuk idee om nu toch een reismaatje te zoeken.
Hoi Jesper!
Jou reisplannen spreken mij erg aan! Ik heb echter maar 2 maanden de tijd om rond te trekken. Ik ga over 2 weken en begin in Vietnam en wil daar van het zuiden naar het noorden reizen. Vanuit daar naar Laos gaan en vanuit Laos naar Cambodja. Mijn reis zal eindigen op Bali omdat mijn vliegtuig vanuit daar terug naar Nederland vertrekt. Ik ben ook afgestudeerd van de HAN en begin in september ook aan een nieuwe studie. Ik ben 23 jaar en leg snel contact met mensen, verder houd ik ervan om de cultuur van een land te ontdekken. Ik ben 4 jaar geleden 3 weken in Thailand geweest wat ik een prachtig land vond! Ik wil daarom nu meer van Azië ontdekken. Het lijkt me leuk om samen te reizen!
Groetjes Talitha
He Jesper! Waar zit je ergens? Hoop dat je aan het genieten bent van je reis!
Ik vlieg 2 mei op bangkok en wil dan naar het noorden reizen en zo oversteken naar laos… sta nog erg open wat dan… heb twee maanden de tijd
Ben erg benieuwd wat jouw reis is geworden
Jesper,
ik ben ongetwijfeld geweldig te laat met deze reactie. Je bent al eventjes op Aziatische bodem. Mocht je Cambodja nog niet bezocht hebben voor het begin van juli, geef me dan een seintje. Ik plan Siem Reap rond de 5de juli. Groeten, Lot
hartelijk dank voor je vlotte reactie. Ik heb mistypt: ik plan Siem Reap op 3 + 4 juli en op 5 juli wil ik naar het zuiden: Sihanoukville, Kampot, Kep en enkele eilandjes of een nationaal park tussenin. Phnom Penn sla ik zowiezo over … Dus mocht jouw planning nog wijzigen, laat gerust iets weten. Geniet ondertussen met volle teugen van een ongetwijfeld machtige tijd en reiservaring. Groeten, Lot.