Reisgenootje gezocht backpacken down under Juni 2006

Hoi hoi,

Ik ben een 24 jarige reislustige meid uit brabant en van plan om vanaf Juni 2006 een jaartje naar Down under te vertrekken om daar te gaan backpacken en af en toe ook te werken!
Tussendoor zou ik graag 2 maanden naar NZ willen gaan en op de terugweg nog maandje thailand.
WIl zo veel mogelijk gaan zien en beleven daar.

Omdat ik een individueel ticket wil boeken dus op eigen houtje zonder hulp of zo(is het goedkoopst) daar heen ga zou ik graag met iemand samen willen reizen om de eerste tijd(weken,maanden,eventueel langer) mee samen te reizen en op te starten zeg maar.
Zodat je er toch niet helemaal alleen voorstaat.
Als het goed klikt kunnen we gewoon samen verder reizen,maar als de reisplannen veranderen(dus de 1 wil daar heen,de andere de andere kant op) dan moet dat ook kunnen.

Wie o wie lijkt dit wel wat en is ook van plan tegen die tijd te vertrekken en zoekt nog een reismaatje voor de eerste tijd,mail me dan snel!

Groetjes,Carla.
[EMAIL=“spainlovertje@hotmail.com”]spainlovertje@hotmail.com

wel ik ben dan niet meer in australia (mn visum is tot june 2006 ) maar ben bezig om tijdje naar NZ te gaan daarna ! succes ermee

Heej,

Ik ben ook van plan om te gaan backpacken door australie. Ik wil dit ook nog dit jaar gaan doen maar dan pas vanaf oktober/november voor een maand of 8. Ik ben net gestopt met school en wil eerst wat geld gaan verdienen om de eerste maanden daar door te kunnen brengen!

groetjes bodil

Hey carla!!!

Het lijkt me echt super cool om ook te gaan backpacken in australie. Maar ik weet nog niet wanneer enzo hoor, ik vraag me alleen af hoe je aan informatie komt enzo om dat te gaan doen??? het lijkt me niet dat je zomaar ergens uitstapt enzo tochj?? Zou je mij misschien wat kunnen vertellen er over of een internet adres geven waar ik eens een kijkje kan nemen!!!

Alvast bedankt!!!

Groeten Roy

Hoi Carla,

Ik ben een reislustige vrouw uit het Gelderland, van de zomer wordt ik 27 en ik ben van plan zo tegen September die kant op te vertrekken! Wil idd net als bodil van de zomer extra geld verdienen zodat het daar iets makkelijker zal zijn. Wel wil ik ook daar werken, maar wil graag dat de hoofdmood reizen en kijken zal zijn. Misschien kunnen we elkaar voorzien van tips en trucs, of eventueel een afspraak maken voor in Autralie of Nieuw Zeeland.

Ik heb nu eigenlijik al een vraag aan jou! Jij hebt het over een individueel ticket! waar kan ik informatie vinden over dat soort tickets. Ik wil nl zelf een open ticket! Wil de vrijheid hebben eerder evt eerder naar huis te gaan of om toch een jaar te blijven als ik dat zou willen!

Alvast bedankt en wie weet tot de volgende keer,

Groetjes Anneloes

Hoi anneloes
ben net terug van een jaar en ik kan je zeggen, jij blijft minimaal een jaar.
je raakt eraan verslaafd.
volgend jaar ga ik weer terug nadat ik een jaartje new zealand heb gedaan.
ik had een los ticket met eenmalige datum wissel (ivm jaar vooruit boeken)
Een rond de wereld ticket ka ngoed voor je zijn als je geen jaar zou willen blijven, of door wil naar NZ.
tickets NZ zijn relatief goedkoop (makkelijker daar te boeken, let op backpacker kortingen in “The word” en ander BP boekjes)
Blijf niet aan de oostkust en probeer dingen vooruit te plannen (hier al kijken wat je wil gaan zien/doen. zie ook markdevries.nl)
overal zijn gratis BP boekjes te krijgen met pakketprijzen, wees heel voro zichtig met een auto kopen, VEEL VALKUILEN EN REGELS, dingen die zelfs veel backpackers niet weten. Ik ben er zat tegen gekomen met een onverkoopbare auto of andere problemen.

plus, probeer van te voren al wat adressen te regelen waar je kunt blijven slapen. Of ieder geval contact te maken met mensen daar, is heel handig en ook leuker om op die manier rond te hoppen.

Ik hoor goede ervaringen wat betreft ‘open tickets’ over Kilroy travels.
www.killroy.nl
Zelf overigens geen ervaring mee, maar het ziet er aantrekkelijk uit.

Ja ik heb ook open ticket, werkt prima volgens mij, heb datum alleen nog niet veranderd

bedankt voor de herinnering :wink:

hai!
Ik zou graag willen weten hoe te beginnen met plannen van een bakpacktrip door australie. Ik wil volgend jaar er heen gaan maar geen idee wat te doen en hoe te beginnen. Lees hier al over oen tickets…enz…alle tips ervaringen enzenz zijn hééél welkom!!!

Regel een visum via internet, is binnen een paar uur geregeld, maar doe het op tijd want als er problemen zijn heb je nog tijd genoeg om het op te lossen, maar moet in principe geen probleem zijn.

Tickets kunnen vrij goedkoop zijn als je vaste datums neemt, voor bv. 3 maand. Maar open ticket wordt al iets duurder, maar als je ver vantevoren koopt valt het ook best mee.

Het ligt er ook aan wat je wilt doen in Australie, dan zou je van te voren kunnen boeken, maar het is ook heel relaxt om gewoon aan te komen en van daaruit alles te regelen. En neem dus ook genoeg geld mee, want je kunt het zeker gebruiken, en als je wil kun je ook vrij gemakkelijk een baantje vinden.

Hoi,

Ik zou ook heel graag willen weten hoe je begint met een backpacktrip! Zou iemand daar informatie over willen geven, thx! Ook zou ik graag van mensen die al zijn geweest, graag willen horen op hoeveel startgeld je zou moeten rekenen, kan ik alvast gaan sparen!!!

Alvast bedankt!

Hoi! ik ben Rense en ik vertrek 15 juni voor een jaar naar Australie. Ik weet nog niet hoe mijn reis gaat verlopen, dus laat maar even weten wat je plannen zijn en dan kunnen we elkaar mischien wel tegenkomen daar.
M.V.G. Rense Pas.

Zoek even op mijn naam naar eerder reakties ( remko of onder globetrotter met de kangoeroe als beeld)
heb ook wat gehad aan de pagina van mark de vries (markdevries.nl) veel info.
soms iets gedateerd, maar vooral vwb een auto kopen ed heel goed
Als je specifieke vragen hebt over dingen (auto kopen, financien,reismanieren, kamperen oid)stuur je even een mailtje (ww mail) naar me .ik kan zo 80 pagina’s volschrijven dus een beetje gericht vragen is makkelijker.
groetejs en alvast veel plezier.
remko

Hoe meer je hier uitzoekt/ voorbereid.
te mee rplezier heb je daar (minder uitzoektijd nodig, niets missen)
I kheb evt een concept route voor geinteresseerden (geheel australie rond, per staat uitgezocht) die ik uitgezocht en gevolgd heb.

hoi Kim.
Nu al veel uitzoeken levert straks veel gemak op.
reken op een budget van 14000 euro voor een jaar (zonder werken) met een 4x4 (auto) kosten besparend door kamperen in de auto (wild) mensne mee laten rijden tegen benzinegeld.
verder kan je het zo gek maken als je wilt.
Zoek even op ander reakties van mij of stuur vragen via WW mail.
groetjes en veel plezier
remko

Hey!!

Ik zou ook dolgraag richitng Australie gaan om er te werken!!! Voor mij persoonlijk zal het een grote stap zijn, daar ik hier in Belgie alles zal moeten opgeven!!

Ik ben van plan om begin volgend jaar 2007 te vertrekken, maart-april. Of januari zou ook nog gaan.

Ik ben echter nog niet helemaal zeker van mijn plannen, daarom dat ik ook graag wat meer informatie gehad had!!!

Als je eens wilt mailen ofzo, [EMAIL=“moliendocafee@hotmail.com”]moliendocafee@hotmail.com

grjts Renilde

Hey Maritzt,
Remko hier,
gewoon een enkele reis boeken of een jaarticket als je niet wet wanneer je terug wilt.
echter een jaarticket moet je meetsal 1x zelf verzetten omdat men niet langer dan 7 maanden vooruit kan boeken. Dat moet je even in de gaten houden.
Een enkele reis is ook mogelijk, voor als je zoals ik 1.5 jaar weg wilt.
Wel voldoende geld op je rekening hebben staan om aan te tonen dat je wel weg kunt op eigen kosten.:slight_smile: (verplicht) of een doorreizend ticket.

Veel plezier met voorbereiden.
Remko

Reizen, 1x gegaan en verslingerd ben je eraan

www.globetrotter.waarbenjij.nu