Reisgenootje gezocht aug - dec 2011

Hola!

Ik ben van plan om in augustus voor een maand of 5 te vertrekken naar Zuid- en Centraal-Amerika. Vorig jaar heb ik door Argentinië, Chili, Bolivia en Peru gereisd, dus die landen sla ik over. Het idee is om in Ecuador te beginnen, naar Colombia te gaan en dan de reis naar boven te vervolgen. Vorig jaar heb ik met een vriendinnetje gereisd en dat is me erg goed bevallen. Helaas kan zij deze keer geen deel uitmaken van mijn plannen, maar het lijkt me wel weer heel gezellig om samen met iemand op pad te gaan. Ook als je me een deel van de trip wilt vergezellen kun je reageren.

Nog even wat informatie over mijzelf: Ik ben 23 jaar, kom uit de buurt van Leiden, 1,5 jaar geleden mijn journalistieke studie afgerond, maar nog niet in staat om me op kantoor te settelen, spreek een goed woordje Spaans en ben dol op Salsa sinds mijn vorige trip. Het zou helemaal top zijn als je die interesse met me deelt, salsafeestjes zijn fantastisch in Latijns-Amerika.

Laat je horen!

Chau,

Tessa

Hoi Tessa,

Ik las dat je in Peru, Bolivia en Ecuador geweest! Dat zijn precies de landen die ik zelf ook wil bezoeken. Kan je meer over je reis vertellen? Waar ben je begonnen en welke steden heb je precies gezien en wat raad je me aan?
Ik ben heel erg benieuwd, dus vertel maar wat je wilt!

Groetjes Belinda

Dag Belinda,

Sorry voor de trage reactie, maar ik wilde even een beetje de tijd nemen om wat tips te geven. Ik ben zelf vorig jaar begonnen in Buenos Aires en van daaruit door Argentinië en een stukje Chili getrokken. Vanaf Salta (noorden Argentinië) ben ik richting de grens per bus Bolivia binnengekomen. Bolivia is een práchtig land, echt een verassing! Ik had niet verwacht zoveel mooie natuur in Bolivia aan te treffen. Vanuit Tupiza (zuiden Bolivia) heb ik een vijf-daagse trip naar Salar de Uyuni gemaakt met een jeep. Echt een prachtige tocht, met als afsluiter de zoutvlaktes. Het lijkt wel alsof je op een andere planeet bent. En de trip was misschien nog wel net zo indrukwekkend. Je kan deze tocht ook vanuit Uyuni boeken, wat goedkoper is, maar het schijnt dat veel van de jeepchauffeurs dronken achter het stuur zitten en lang niet zo veel weten te vertellen als wanneer je het vanuit Tupiza boekt. Daarna ben ik doorgereisd naar La Paz, een enorme stad. Daar moet je uiteraard op de death road gefietst hebben (zoek eens een filmpje op TopGear). Vanuit La Paz met een klein vliegtuigje richting de pampa’s en de selva (jungle). Vooral de selva is een echte aanrader, maar bedenk wel dat je nachtenlang wakker ligt van alle muggenbeten (of misschien had ik daar gewoon een beetje pech mee, mijn reisgenootje werd namelijk amper gestoken). Eenmaal terug in La Paz de stad nog wat bekeken en richting Cusco, Peru vertrokken. Lake (lago) Titikaka schijnt heel mooi te zijn, dat ligt op de grens van Bolivia en Peru, maar daar had ik geen tijd meer voor omdat ik zou beginnen aan een vrijwiliggersproject. Dat was erg leuk om te ervaren. Drie weken heb ik op een kinderopvang kinderen wat extra aandacht gegeven en de juffrouw in de klas geassisteerd. Cusco is een heel toeristische, maar heel leuke stad. Je kunt er héérlijk stappen en salsadansen en de omgeving is heel mooi. Vanuit Cusco naar Arequipa. Daar vandaan kun je naar de Colca Canyon om een pittige wandeltocht te maken. Daarna naar Lima, waar ik niet langer dan 3 dagen gebleven ben omdat het een vieze, grote stad is. Niet echt de moeite waard om er veel langer te blijven. De reis door Peru heb ik afgesloten in Mancora, in het noorden van Peru. Daar loopt een warme stroom, zodat het daar (ook al zat ik er in de winterperiode) erg warm was. Het ligt ook heel dicht bij de evenaar. In Mancora heb je strand en kun je surfen, maar het houdt wel op bij een strandverblijfje. Verder is er niets te doen. Over Ecuador kan ik je niets vertellen, want daar ben ik maar twee dagen geweest. Alleen omdat onze vlucht vanaf Quito vertrok.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt. En wens je alvast héél veel plezier.

Groetjes!

Tessa

Hey Tessa,

Wat je beschrijft is wat ik ook wel wil doen! In juli ben ik afgestudeerd (maatschappelijk werk en dienstverlening) en daarna wil ik reizen in het buitenland. Ik heb een voorkeur voor Midden Amerika, lekker sfeertje lijkt me.

Even over mezelf: Ik ben ook 23, tegen die tijd 24 en ik woon in Arnhem. De reden dat ik een reismaatje zoek is omdat ik het erg saai vind om in mijn eentje te gaan en vriendinnen van mij al beginnen met werken etc… Ik wil graag nieuwe culturen ontdekken; samen is altijd leuker dan alleen!

Ik hoor het wel als je kennis wilt maken; maaikevdhoff@hotmail.com

Groetjes! Maaike