Reisgenootje Australië (oostkust) oktober/november/december 2015

Hallo mede-avonturiers!

Ik ben Ilona (rechts op de foto) en ik kom uit de buurt van Utrecht. Ik heb altijd geroepen: als ik vrijgezel word, ga ik naar Australië. Ja, je raadt het al… Sinds kort ben ik single dus.
Niet echt wat ik voor ogen had dus moet ik er maar wat van maken. Het enige nadeel is dat ik het een beetje eng vind om alleen te gaan… Een groepsreis is ook niet helemaal wat ik wil. Ik maak graag een eigen planning dan dat ik aan een planning vast zit. Helaas kan er vanuit mijn vriendenkring niemand mee, gezien de kosten die zo’n reis met zich mee brengt. Vandaar dat ik eens ga kijken of ik hier iemand kan vinden die met me mee wil reizen!

Nu wat over mijzelf… Ik ben inmiddels bijna afgestudeerd, in juli hoop ik mijn diploma te behalen. Ik heb de opleiding pedagogiek deeltijd gevolgd. Dit heb ik gedaan in combinatie met mijn werk als begeleider bij een instelling voor jongeren met gedragsproblemen. Ik ben dus sociaal van aard en ik kan me goed aanpassen aan anderen. Daarnaast ben ik erg ruimdenkend en vind ik kortzichtige mensen maar moeilijk.

Verder heb ik geen ervaring met het reizen naar verre landen, dus ik laat me graag verassen. Ik ben lekker impulsief en ben overal voor in! Verder vind ik het leuk om grenzen te verleggen en nieuwe dingen te ontdekken. Ik hou van mensen die ook lekker los zijn en niet altijd serieus zijn of zeuren. Meestal ben ik rustig van aard maar als ik enthousiast wordt kan ik ook wel eens druk zijn :wink: Ik kan goed overleggen en ik houd altijd rekening met een ander.

Uiteraard hou ik van feestjes! Het liefste zou ik naar Defqon Australia gaan maar aangezien ik nog geen idee heb over wanneer ik wil gaan en met wie, weet ik niet of dat gaat lukken. Ik kan trouwens net zo goed genieten van lekker uiteten en een avondje borrelen met mensen om me heen.
Aan de andere kant lijkt het me ook super gaaf om als afsluiter oud en nieuw te vieren in Sydney! Het wordt dus het een of het ander. Mijn voorkeur gaat nu uit naar het laatste. Alleen weet ik niet of ik daar een goedkeuring voor krijg gezien de feestdagen die ik eigenlijk verplicht ben om te werken. Dit ga ik in de volgende vergadering (volgende week) overleggen.

Zoals mijn plan nu een beetje is, is om rond oktober/november te vertrekken en dan voor een maandje of twee, of drie de oostkust te ontdekken! Ik ben flexibel dus we komen er vast wel uit samen. Halverwege juni wordt het rooster definitief dus dan moet bekend zijn wanneer ik vrij wil.

Wie gaat er gezellig met me mee?

Hoi Ilona,

Ik lees net je post, zat hier wat te snollen… Momenteel geen reisplannen maar wil je even geruststellen. Je klinkt heel sociaal, als je geen reismaatje vind laat dat je niet tegenhouden!
Mijn reisgenoot had na een maand heimwee en is terug naar huis vertrokken, dus ik heb ervaren dat Aussie echt een land is waar je alleen kan rondtrekken. In je hostel ontmoet je steeds nieuwe mensen, reis je een stukje samen,…
Veel plezier daar!

Hoi Ilona,

Leuk om te zien dat jij ook van plan bent om in die maanden te reizen.

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Pim Goossens, ik ben 25 jaar en kom uit Arnhem. Ik ben denk ik een sociaal persoon en ook niet de moeilijkste in omgang. Ik werk al twee jaar en vanaf 1 oktober heb ik 4 tot 5 maanden onbetaald verlof om mijn wens te vervullen. Ik zit al enige tijd te dromen over een reis door Nieuw-Zeeland en deze wil ik combineren met Australië. Ik heb nog geen concrete plannen. Ik heb wel iets voor ogen, maar dat kan altijd nog bijgesteld worden. Mogelijk vind jij dat ook interessant.

Ik wil begin oktober richting Sydney. Daar met een groep internationale mensen 7 dagen de omgeving en bezienswaardigheden bezoeken. Daarna wil ik mogelijk een 5 daagse surfkamp doen, gewoon omdat je tijdens de reis veel mooie stranden tegen komt waar je kan surfen. Na Sydney/het surfkamp ben ik van plan om met het vliegtuig naar Cairn te vliegen. Van daar wil ik, met hulp van een organisatie (de Ultimate East Coast tour), langs de kust richting Sydney reizen. Het lijkt mij raadzaam om in Cairn te beginnen i.v.m. het regenseizoen daar. Zo kan je nog net het regenseizoen voor zijn namelijk. Bij deze route zitten meerdere stops en overnachtingen inbegrepen en je mag er 3 maanden over doen. Als ik vervolgens bij Brisbane aangekomen ben wil ik met het vliegtuig naar Auckland in Nieuw-zeeland. Hier wil ik ongeveer 6 weken door beide eilanden reizen en eindigen in Christchurch. Vandaar terug naar Brisbane en de route naar Sydney vervolgen. Ik hoop vervolgens in Sydney het nieuwe jaar in te luiden, dat lijkt me echt ontzettend gaaf daar. Als ik dan nog tijd en budget heb ben ik van plan om van Sydney langs de kust naar het zuiden te reizen. Daar moet ook nog veel te zien zijn, oa Melbourne. En dan wil ik eind januari (eventueel met een tussenstop in Thailand/Singapore/China) terug naar Nederland.

Het voordeel van die organisatie is, is dat je wel veel vrijheid hebt. Je kan makkelijk ergens langer blijven of nog andere dingen plannen. De trip duurt volgens mij ongeveer 30 dagen/overnachtingen, en je mag er 3 maanden over doet. Dus nog wel genoeg vrijheid.

Ik kan me voorstellen dat jou reis hier (helemaal) niet op aan sluit. Maar mogelijk kunnen we elkaar wel eens onderweg ontmoeten of deels gezamenlijk reizen.

Mocht dit je iets lijken of lijkt het je leuk om eens jou plannen door te spreken, dan kan je me natuurlijk een prive berichtje sturen. Ik hoor het wel.

Groetjes Pim

Hee Pim,

Wat leuk dat je wat stuurt, thanks voor je berichtje! Inmiddels zijn mijn plannen al wat concreter geworden. Ik heb besloten om gewoon op mijn eigen houtje te gaan en ik zie wel wat er allemaal op m’n pad komt :smiley:
Gisteren heb ik de tickets geboekt en ik zal 5 november hier vertrekken. Ik start dan in Cairns om vervolgens (d.m.v. bus of huurauto) langs de oostkust naar het zuiden te reizen. Rond de tijd van oud en nieuw zal ik dan in Sydney zijn. Daarna ga ik door naar Melbourne en Tasmanië. Nieuw-Zeeland had me super gaaf geleken maar helaas laat m’n budget dat niet toe haha.

Maar wauw, je plannen klinken super! Misschien kunnen we even verder appen. Mocht je dat willen stuur me maar een privé bericht.
Wie weet sluiten onze plannen ergens op elkaar aan en kunnen we ergens meeten of zelfs een stukje samen reizen!

Groetjes

1 like

Hi Ilona! Leuk (naja, niet alles natuurlijk, maar goed) verhaal!

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde, vorig jaar is de relatie ook over gegaan en sindsdien alles in het werk gesteld om naar Australië te vertrekken. Ik vertrek zelf in september naar Brisbane, en vanaf daar zie ik het wel. Ik wil ook proberen farm work te doen, en dat ga ik vanaf het begin gelijk zoeken. Maar ik wil sowieso een auto kopen, wellicht, als je tegen die tijd een rit nodig hebt en ik ben (nog) in de buurt kun je meeliften! Hetzelfde geldt voor Pim natuurlijk :slight_smile:

Wellicht tot daar!

Hee Ruben!

Wauw, klinkt goed! September al zeg… Ik ben jaloers haha!
Hoe lang ben je van plan om te gaan?

Misschien leuk om contact te houden via fb?

Groetjes,

Ilona

Hey hey!

Ik heb een WHV, dus wil sowieso een jaar gaan. En omdat ik van iedereen hoor hoe tof het is, kan ik me voorstellen dat ik er nog een jaar aan vastplak :slight_smile:

Ik stuur je wel even een PB

Hey,

Klinkt inderdaad goed Ruben! Lijkt me leuk om ook een stuk met een auto te reizen, dus als we in de buurt zijn haak ik graag aan. Zelf reis ik in oktober vanaf Cairns naar Brisbane en daarna in december van Brisbane naar Sydney (tussendoor 6 weken NZ).

Een tip; wacht niet te lang met naar Cairns gaan, daar begint in December het regenseizoen.

Groetjes