Op 14 juli kom ik aan in Yogjakarta. Ik heb me voorgenomen om minimaal 10 bekende bezienswaardigheden te bezoeken in een paar dagen tijd. Ik verblijf in Hotel Rengganis.
Op 18 juli wil ik doorreizen naar Mount Bromo en 22 juli aankomen in Surabaya.
Ik ben op zoek naar iemand die bovenstaande trip samen met mij wilt maken. Puur vanwege het gemak, lagere kosten en om biertje(s) mee te drinken.
Lijkt het je leuk om mee te reizen? Let me know, zodat we nader kennis kunnen maken en een strak plan kan opstellen.
Ik ben geen potentiële reisgenoot, maar ik zou je graag een tip willen geven.
Op 18 juli is het Suikerfeest, ofwel idul fitri. In deze periode is het vrijwel onmogelijk om rond te reizen op Java. Zie ook mijn artikel over reizen tijdens de ramadan: IkReis - Indonesië en de Ramadan 2023.
Bedankt voor de tip Jenny! Alle tips zijn welkom!!! Ik ben er van op de hoogte en zie het als een uitdaging. Mijn plan is om in de nacht met de trein te reizen naar Malang of Surabaya, zodat ik de 19de in kan checken en een tour Mount Bromo kan fixen voor de 20ste. Raad je in de nacht reizen aan of juist af? Ik vermoed dat het in de nacht namelijk wat rustiger is gezien het Suikerfeest. Ik verneem het graag.