Tijdens kerst reizen op Java, kan dat?

Hallo allemaal,

Is er misschien iemand die mij kan helpen aan informatie en tips over het reizen op Java rond de kerstdagen?

Op 19 dec 2011 komen wij aan in Jakarta en gaan de 27e via Surabaya naar Bali (vliegen, al geboekt) In Surabaya wil ik graag een dag of 2 verblijven, dus dat betekent dat ik daar de 24e of de 25e aan wil komen. Nou vroeg ik me af of we rekening moeten houden met beperkte reismogelijkheden of enorme drukte ivm de kerstdagen.

Trouwens hebben we nog geen plannen voor de reis van Jakarta naar Surabaya (dus van de 20e/21e tot 24e/25e. Tips zijn enorm welkom (met name hoe we in deze relatief korte tijd op een relaxte manier kunnen reizen en toch een hoop kunnen zien)!

Ben benieuwd!

Alvast bedankt, Laurens

de meeste Indonesiers zijn moslim. de meeste touristen zitten met de kerst op Bali.

in 3-4 dagen van Jakarta naar Surabaya reizen is per definitie heel relaxed. maar als je niet gaat vliegen: van Jakarta naar Yogya is ruim 8-10 uur, en in ruim 10 uur kom je van Yogya in Surabaya. in Yogya zou je de Borobudur, Prambanan en het kraton kunnen bezoeken.

Hoi Jenny,

Bedankt voor je info en tips!

We hebben besloten om van Jakarta naar Yogjakarta te vliegen en vanaf daar verder over land te gaan. We nemen je tips zeker mee!

Nogmaals bedankt,

Laurens