Reisgenoot Venezuela gezocht mei 2008

Na mijn eindexamen in mei 2008 ben ik van plan om naar Venezuela te gaan. En aangezien niemand mee wil van mij vrienden(te ver weg, te lang, eerst verder studeren enz.) wil ik het hier eens proberen. Dus laat maar weten als je geintresseerd bent!

Hallo Laura
Ik ben een man van 65 jaar en ga elk jaar in de winter 2 maanden naar Venezuela.Meestal richting Merida de studentenstad…Ik heb daar in de buurt een nederlands Venezulaans gezin wonen die je onderdak kunnen bieden voor slechts 10 Euro per nacht eigenkamer etc.Ook het vervoer daar ter plaatse kost haast niets.Voor 20 Euro per dag rijden ze je de hele dag rond.Dit jaar ga ik weer in Dec tot eind Januari er heen.Mocht je ooit intresse hebben of meer willen weten over dit mooie land wil ik je gaarne helpen.mvg Lowy
Cremers wonende in Frankrijk
mvg Lowy

Beste Lowy,
Alvast heel erg bedankt voor je reactie! Ik weet alleen heel weinig over Merida, omdat ik me vooral gericht heb op Caracas. Hoe is het daar in Merida? Het leven, de mensen, de activiteiten? Want eigen ervaringen van andere horen geeft je vaak meer inzicht dan wat objectieve informatie van sites. Bedankt dat u mij wil helpen! Groetjes Laura

hallo Laura
Ik kom bvb in Cracas aan dat is een levensgevaarlijke stad als je over de stad Caracas spreekt.Daar moet je dus snel weg zijn.Het begind al op de luchthaven waar diverse mensen proberen om je koffer te mogen dragen naar de taxi etcNooit doen.Ook nooit ingaan op geld wisselen etc.Maar als je weg bent van Caracas bvb 20 km verderop heb jeeen pracht starnd met goede en goedkope Motels hoewel ook in Venezuela momenteel de Inflatie hoog is.
Van Caracas kan je dus voor 50 dollar binnenlandse vlucht naar Merida vliegen enkele reis.Dan vlieg je mooi tussen de bergen door dat is prachtig.Je kan in Merida de hoogste berg van Venezuela bereiken met 3 gondel liften 5000 meter hoog.Je kan in Merida ook de Condor met vleugelspanwijd van 3 meter bekijken in het Andesgebied.Mogelijkheden ten over.Merida is een echte studentenstad.je hebt er echte gpoede studenten cafes waar je een 2 liter caraf bier kunt kopen goed gekoeld voor 1 euro 50.In tobay vlak er bij heb ik een adres waar je voor 15 euro prima kunt slapen en doucen etc.Wil je de he+le dag met een prive taxi rond rijden kost dat hooguit daar 20 tot 25 Euro.Groetjes Lowy

Hey Lowy,
Bedankt voor deze informatie! Ik heb al wat gehoord over Caracas en de gevaren. Daarom wil ik eigenlijk sowieso een reisgenootje en/of in een gastgezin. Maar Merida klinkt ook best aantrekkelijk. Zit je daar ook aan een strand, want ik keek even op een kaart en het lag een beetje ervan af. Maar ik ben nou eenmaal niet zo’n atlaswonder dus kan ik het goed fout hebben. Nogmaals bedankt voor de informatie! groetjes Laura

hey laura
zelf ben ik een jaar in venezuela geweest, 01-02 (merida) dit is een studentenstad in de andes, erg leuk.
Ik sluit me bij lowe aan door niet naar caracas te gaan, gevaarlijk, de rest van het land is minder gevaarlijk. In 05 ben ik een maand terugggegaan heb heb daar alleen rondgerezen. Vanaf caracas ben ik naar Puerto ordaz (cuidad bolivar) gevlogen, vanaf daar ben ik naar salto angel geweest en weer terug gegaan naar puerto ordaz en vanuit daar met de bus naar cumuna (aan de kust vlakbij isla margarita) en van cumuna met de bus naar merida en van merida ben ik weer terug gevlogen naar caracas, om weer terug te keren naar nederland.
beide keren dat ik in venezuela ben geweest ben ik niet in cacaras zelf geweest. maracaibo is ook af te raden, de rest is wel te doen.
Naast merida is san cristobal ook een aanrader. ook een studentenstad, en ook als voordeel dat het er niet stikheet is!
Als je vragen hebt hoor ik het wel! Ik help graag!
gr esther