Steden Venezuela

Dag mensen!

Ik wil een deel van mijn studie in Venezuela doen, volgend jaar. Omdat ik nog nooit in Venezuela ben geweest heb ik nog geen goed beeld van wat daarvoor de beste stad zou zijn.

De twee steden waar ik me op dit moment op orienteer zijn Caracas en Merida. Ik heb begrepen dat Merida een leuke, en mooie stad is met veel studenten. Ik stel me Caracas voor als een stad die enorm groot is en daardoor misschien minder “persoonlijk” dan zoiets als Merida wat mij dan overzichtelijker/prettiger lijkt.

Ik weet dat er ook mogelijkheden zijn in bijvoorbeeld Maracaibo maar daar heb ik nog weinig idee van wat ik me bij die stad moet voorstellen. Wel heb ik op dit forum gelezen dat het qua criminaliteit vergelijkbaar zou zijn met Caracas maar hoe erg dat is…?

Is er iemand hier die deze zaken misschien wat duidelijker zou kunnen maken? Dus hoe het leven in Caracas is, en wat naast Caracas misschien goede alternatieve steden zijn om te studeren?

Hola,

ik ben zelf krap 2 weken in Merida geweest. Geweldig leuke stad. Niet te groot, niet te klein, van alles te beleven…

Je weet dat Caracas één van de gevaarlijkste, misschien wel de gevaarlijkste stad van Zuid-Amerika is?

Lijkt me dan geen moeilijke keuze…

Bedankt voor je reactie. Misschien heb je gelijk dat het geen moeilijke keuze is. Wat je schrijft is wel zo’n beetje het verhaal dat ik overal hoor. Ben je naast Merida ook in andere steden geweest zoals Valencia, Maracaibo en Caracas en zo ja, hoe was dat?

Naast Merida ben ik alleen in Caracas van de genoemde steden geweest. Dat was voor twee dagen, puur omdat ik vanuit daar vliegtuig naar Ecuador nam…

Kan je hierover dus weinig vertellen…

Hai Soy,

Ben je (al) gegaan?

groet,
Ellen

Hoi Ellen,

Door practische overwegingen heb ik besloten niet in Venezuela te studeren. De UvA heeft geen uitwisselingsprogramma met Venezuela en het zelf regelen van de uitwisseling zou erg veel tijd kosten. Ik heb me daarom aangemeld voor uitwisseling met de Universidad Nacional Autonoma de Mexico in Mexico City. Dat is de één-na oudste universiteit van L-A en met meer dan 180.000 studenten een van de grootste van de wereld. De UNAM wordt daarnaast gezien als een van de beste universiteiten van L-A, zeker van Mexico. Ik hoop dus dat ik aangenomen wordt!

Gr, Philip

ps.
Heb jij ook plannen dan?