Ervaringen Venezuela

In dit forum zie ik weinig over Venezuela. Wat zijn jullie ervaringen?

Erg wisselend, om eerlijk te zijn.

Bij de grensovergang Brazilie/Venezuela werd ik behoorlijk geintimideerd door zo’n legerventje. Dat waren een aantal zeer benauwende uurtjes.

Caracas kan behoorlijk link zijn, hangt van de exacte locatie af. Ik was zelf in een “luxe” buitenwijk, dus had weinig risico, maar van verhalen weet ik dat het er gevaarlijk aan toe kan gaan.

Met betrekking tot het vervoer; zorg ervoor dat je warme kleding bij je hebt, ze hebben de nare en aparte gewoonte om de airco op vol te zetten waardoor het ijskoude bussen zijn.

De vrouwen in Venezuela zijn over het algemeen prachtig. Elke dag loop je wel een potentiele Miss Universe tegen 't lijf. Als je een westerse look hebt zijn ze erg geïnteresseerd, echter vnl om je portemonnee…

Venezuela is een prachtig land met verbluffende mooie natuur, wat dat betreft echt een aanrader. Merida daar moet je heen mocht je naar Venezuela gaan, heerlijk stadje, aangename temperatuur, vriendelijke mensen en volop mogelijkheden voor (meer)dag(en) tours. Daarnaast heb je natuurlijk ook de Angel Falls. Mijn tip is om in het natte seizoen te gaan, in het droge seizoen is het maar een tegenvallend stroompje… Aan de andere kant is de tocht erheen in het droge seizoen wel een sensatie omdat de rivier laag ligt en je samen met de schippers de boot af en toe moet voortduwen. Dit kan er heftig aan toe gaan.

Succes!

Bedankt voor je antwoord. We zijn nog aan het nadenken waar in Zuid-Amerika we 1-1,5 maand willen reizen. We werken nu sinds een jaar in Suriname, willen deze periode afsluiten met wat meer van Zuid-Amerika zien. Maar we zijn nog een beetje zoekende waar we naartoe willen gaan.
Hoe lang is je advies om te nemen voor een reis in Venezuela? Wat je schrijft over de natuur, trekt me erg.
Over de veiligheid, ik wist niet dat dat in Caracas zo’n probleems is. Ik ben nu de lonely planet aan het doornemen van Zuid-Amerika en als ik daarin Venezuele en Peru lees, dan lijkt het of Peru nog een stuk onveiliger is.
We spreken geen spaans, misschien van te voren nog een kleine cursus doen, maar ja, dan spreek je nog nauwelijks Spaans. Is dat een probleem?

Gevaarlijk is een erg breed begrip natuurlijk. Ik ben ook in Peru geweest, erg gevaarlijk vond ik het niet daar. Wat betreft Spaans, ik raad je wel aan om een korte cursus te nemen, erg makkelijk hoor.

Ik denk dat je met een maand genoeg tijd hebt in Venezuela, je kan vanuit Merida ook nog de “jungle” in. Dat schijnen ook mooie trips te zijn, ben daar zelf niet geweest.

Wat hebben jullie precies gedaan in Suriname? Ben daar ook geweest, prachtig land, moet ik zeker nog een keer heen!

Ik en ook mijn man/vriend werken hier in het revalidatiecentrum/ziekenhuis, waarschijnlijk blijven we werken tot ongeveer half oktober en dan in november en begin december wat reizen in Zuid-Amerika. We hebben vanuit Suriname geen ticket naar Nederland, dus kunnen dus het best vanuit het land waar we naartoe gaan vertrekken weer naar Nederland.
Wat heeft meer indruk op je gemaakt? Peru, Venezuela of nog een ander land in Zuid-Amerika.
Ik heb me tot nu toe vooral daarop gericht, maar wil me ook nog verdiepen in de andere landen in Zuid-Amerika.

Lijkt me mooie ervaring in Suriname. Ik ben zelf 3 weken in Suriname geweest, puur voor vakantie.

Welk land ik je aanraad? Eigenlijk heeft elk land erg veel indruk op me gemaakt, maar als ik 1 land moet kiezen is het toch wel Bolivia. Bolivia heeft alles (behalve strand (op het stadje Copacabana na)) en op dat land ben ik echt verliefd geworden.

Maar uiteindelijk moet je het zelf kiezen. Argentinie, Brazilie, Peru, Ecuador zijn ook erg goed om een bezoekje te brengen…