Hoe (on-)gevaarlijk is Venezuela?

Ik heb nog geen heel concrete plannen, en was/ben me een beetje aan het orienteren op een trip Panama/Noord Colombia. Maar ik vraag me af of Panama niet toch een beetje tegen zou vallen. Veel Amerikanen enzo…

Alternatief zou Venezuela (evt gecombineerd met Noord Colombia) kunnen zijn. Maar is dat nou weer niet te gevaarlijk? Ik ben niet bang uitgevallen, en ben al in Colombia geweest, maar ik lees over Venezuela behoorlijk wat scary dingen. Eigenlijk moet je sowieso niet naar Caracas gaan. Dat valt opzich nog wel te omzeilen (evt nachtje op airporthotel ofzo en dan de bus pakken). Maar ik vraag me af hoe het met de rest van het land zit. Zijn de andere steden ook zo link? Ik wil namelijk niet alleen maar in de rimboe zitten tijdens zo’n reis, en ook wel iets van de bewoonde wereld zien. En dan moet ik me wel enigszins veilig kunnen voelen. Niet 's avonds na 7en verplicht binnen blijven en overdag snel een paar foto’s van een of andere Plaza de Armas maken. Die zijn toch allemaal hetzelfde :-).

Is er iemand recent in Venezuela geweest? Zo ja, zou je hier iets over kunnen zeggen?

Hai, ik ben vorig jaar als vrouw alleen tijdens mijn reis door zuid amerika in Venezuela belandt. Ik was vantevoren wel een beetje bang dankzij de wilde verhalen maar mij is het heel erg meegevallen. Ik vond het vooral erg leuk er geweest te zijn omdat er relatief nog weinig toeristen komen.

Ik ben geweest op de volgende plaatsten: caracas heb ik overgeslagen en ben direct doorgegaan naar Maracay (vieze lelijke stad, kortom niets te zien) de volgende dag door naar puerto colombia, een leuk vissersdorpje middenin een natuurreservaat waarvan ik de naam even kwijt ben. Vervolgens ben ik naar Ciudad Bolivar gegaan om vanuit daar een 5 daagse boottour te maken over de rio cauro…echt een aanrader. Hier bezoek je o.a. authentieke indianendorpen, echt indrukwekkend. Vervolgens ben ik naar Merida gegaan, leuke stad en supermooie omgeving midden in de andes. Vanuit Merida een tour naar Los llanos gemaakt, een pampas natuurgebied waar je heel veel wilde dieren ziet, zeker niet overslaan!!
Vanuit Merida ben ik naar de grens van Colombia gereisd!! Ik vond vooral Merida, Los llanos en rio cauro erg mooi!!!

Venezuela was vorig jaar (hoe het nu is weet ik niet) behoorlijk prijzig, zeker vergeleken met landen als Colombia, Peru en Bolivia. Je moet veel dollars meenemen die je daar op de zwarte markt tegen een betere koers kunt inwisselen.

Als je gaat heel erg veel plezier!!!

Dank voor de info. Maar ik bewaar Venezuela maar voor over een paar jaar denk ik… Heb het gevoel dat dit geen normale prijsstijgingen zijn, en het land best wel weer eens goedkoper kan worden. En dan die combi met gevaarlijk. Plus: het lijkt wel of er ook al geen backpackershostels zijn. Kan nog komen in de toekomst wellicht :-). Bij Venezuela ben ik er op de een of andere manier niet zo bang voor dat je snel moet gaan, voordat het overspoeld wordt met toeristen…

Nog geen jaar geleden sprak ik in Zuid-Amerika veel mensen die toen net uit Midden-Amerika kwamen. Die Amerikanen zaten in Costa Rica en (nog) niet in Panama…volgens velen was Panama zelfs dé verrassing van Midden-Amerika! Als ik jou was zou ik gewoon gaan nu het nog niet overstelpt is… (maar dat wist je van mij al, haha).

Naar Panama bedoel ik

Ik denk dat dat hem idd toch wordt volgend jaar (Panama/Nood Colombia dus). Alleen de periode weet ik nog niet :slight_smile:

Panama vonden wij geweldig mooi en voor een overloop van Amerikanen hoef je niet te vrezen. Alleen Bocas is behoorlijk toeristisch, verder lijk je vaak de enige toerist te zijn. Kuna Yala is zeker een aanrader, maar ook Panama City is een erg toffe stad.

Veel plezier!

Inderdaad is Bocas erg toeristisch, voordat ik op Bocas terechtkwam bij mijn rondreis enkele jaren terug was ik een klein plaatsje Boquete.

Deze plaats vond ik erg mooi, de natuur is er geweldig en je kunt er hele mooie wandelingen maken.

veel plezier,

Frank

I.d.d. Boquete was ook erg mooi ja. Krijg nog zadelpijn als ik aan het paardrijden tussen de koffieplantages denk :wink:

Paardrijden is met name voor vrouwen. Vooral omdat vrouwen wat meer zitvlees hebben (neem aan dat jij een man bent :-)).

Hallo,

Het is al een tijd geleden dat je je bericht heb geplaatst, maar ik vroeg me af of je je plannen had doorgezet?
Zelf ben ik 2 jaar geleden naar peru, bolivia en ecuador geweest en nu gaat het reizen weer een beetje kriebelen. Graag ja ik over 1 a 2 maanden een paar weekjes naar venezuela/colombia.

Ik was van plan om alleen te gaan, lekker op de ’ ik zie wel hoe het loopt’ tour. Maar omdat het venezuela is, vind ik het een prettig idee om samen te reizen.