Venezuela

Heeft iemand ervaringen met rondreizen naar Venezuela?:VENEZUELA
Alsvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Yolanda:dag::dag:

Hoi Yolanda,

Ik heb vorig jaar een half jaar door zuid amerika gereisd waaronder door Venezuela. Ik ben geweest in Maracay (vieze stad), Puerto Colombia, een relaxed dorpje aan de zee, Merida, hele leuke stad in een mooie omgeving. Los llanos vond ik ook super, veel dieren gezien waaronder een Anaconda…!! Ik heb ook een trip van 5 dagen gemaakt op de rivier rio Cauro, hier wonen nog veel Indianen in dorpjes aan het water en heb je bijna geen toeristen. Die tour kun je vanuit de stad Ciudad Bolivar maken, echt een aanrader.

Verder is het heel belangrijk dat je genoeg dollars meeneemt die je vervolgens op de " zwarte markt " kunt verkopen voor een veel hogere koers dan je bij de bank krijgt.

Ik vond het een mooi en bijzonder land.

Groetjes Marjolein

Hoi Marjolein,

Bedankt voor je berichtje. Afgelopen jaar is de reis naar Venezuela niet doorgegaan, maar dit jaar moet het er van komen. Ben benieuwd.
Ben je ook nog in Bolivia geweest? Daar zijn wij in 2006 naar toegeweest. Eigenlijk te kort.
Daar willen toch zeker ook nog een keer naar toe.

Groetjes Yolanda:dag:

wij zijn 2 jaar gelede ook door venezuela getrokken,prachtig land,maar vonden de mensen soms wel heel erg dwars,wouden ons zelfs niet bedienen in sommige bars(racistisch?)
wij spreken een beetje spaans wat wel helpt ,kun je ook eens van je oren maken

roos

Hoi Yolanda,

Ben ook in Bolivia geweest ja, ook een mooi land.
Ik ga toevallig op 3 mei weer terug naar Bolivia om daar te werken.
Wat roos zegt is idd wel een beetje waar, de mensen zijn niet altijd even vriendelijk in Venezuela, ligt er een beetje aan waar je heen gaat!

Groetjes marjolein

Ik heb het topic even verplaatst naar het Zuid Amerika reisforum, want hoewel veel Argentijnen wel iets met Venezuela hebben, denk ik toch dat je in het Zuid Amerika reiscafe meer kans maakt :slight_smile:

Hoi,

Ben anderhalf jaar geleden naar Venezuela geweest en echt een fantastisch land!
Vooral Merida is zeer relaxed. Ik moet zeggen de Andes was wonderschoon en je kunt een super wandeling maken over de Andes waar je begeleid wordt door ezels. Dus mocht je echt te moe zijn dan stap je gewoon op een ezel en dat is ook al een super ervaring. De tocht met de jeep erheen is al wonderschoon (Los Nevados).
De Llanos is fantastisch en je kunt daar kaaimannen, anaconda;s en piranhas zien. Ik heb zelfs op piranhas gevist, wat toch wel een ervaring is.
Maar het mooiste is toch wel de toch naar Canaima en de Angel Falls. Zo’n klein paradijs heb ik nog nooit gezien. Een prachtige toch met een bootje naar de waterval waar je echt van genieten tussen de honderden Tepuis… Grandioos.
En als je tijd hebt ga naar Mochima aan de kust, want daar heb je prachtige witte stranden en 99% kans om dolfijnen te spotten.

Dus ik zeg,…GAAAN!

Groetjes Karin

Venezuela trekt mij ook erg aan, maar zou liever op individuele rondreis gaan. Weet iemand organisaties die dit kunnen regelen? Thanx!

Hallo,
Ik ga vaolgende week naar venezuela en wordt afgehaald van Caracas door een vriendin en dan gaan we naar haar woonplaats. Guacara ligt geloof ik zo’ twee uur rijden van caracas in de omgeving van Valencia.
Het is de eerste keer dat ik die kant op ga, ik praat aardig Spaans, maar hebben jullie nog tips omtrent do’s en dont’s ?
En hoe ligt het prijspeil daar ? Ik heb begrepen gewoon dollars meenemen ?

Is het in de omgeving van valencia een beetje te doen ?

Tip neem naast je dollars ook euros mee want daar heb ik een betere wisselkoers gehad dan met de dollar…

Dank je wel, zal ik doen, hoe is het daar een beetje met het prijspeil of is dat te lang geleden voor je ?

Ik ben er in november 2007 geweest… Ik heb voor drie weken (zakgeld dus niet voor overnachtingen, autohuur en dergelijke) maar 450 euro uitgegeven… Op het moment dat ik daar was, wilde ze alleen maar euros en liefst geen dollars…
Avondeten met drankje ben je tussen de 3 a 5 euro kwijt… En dronken kun je heel goedkoop worden, Mojito kost je ongeveer 1,5 euro

bedankt, ga m’n best doen

Hoi,

Het viel mij eigelijk een beetje tegen hoe duur het was in Venezuela. Je moet echt genoeg Dolars meenemen want als je pint krijg je een derde minder voor je geld. Je moet altijd geld wisselen op de zwarte markt. Het ligt ook een beetje aan het seizoen. Ik was in Juni in Venezuela, laagseizoen en regentijd. Ik heb zelfs een x 4 dagen in Merida moeten wachten tot alle reisbureautjes een groepje toeristen bij elkaar hadden gesprokkeld om naar Los Llanos te gaan. Ook waren de tours erg duur. Wie weet is dit goedkoper in hoogseizoen omdat de groepen dan groter zijn. Wie weet is het allemaal alweer veranderd hoor maar dit is mijn ervaring in ieder geval.

Groetjes marjolein

Sorry voor mijn late reactie. Ik ben niet in Valencia geweest. Wel in Maracay vlakbij Valencia. Daar waren mensen niet heel heel erg aardig, was in iedergeval even wennen na een maand Colombia waar de mensen zo ontzettend vriendelijk zijn. Maar ach, je moet het ook maar treffen natuurlijk!! Gr.