Zeer gunstige wisselkoers in Venezuela

Ik zal me eerst even voorstellen; mijn naam is Theo en mijn homepage is http://choroni.info Drie jaar geleden vertrok ik met Iberia naar Venezuela. Op het vliegveld maquita van de hoofdstad Caracas begon mijn rondreis. Kwam er snel achter dat ik het met mijn ‘Hoe en Wat Spaans’ en een portugees accent (vanwege eerder verblijf in Brazilie) mij niet verstaanbaar kon maken. Maar toch begon ik mij vrij snel thuis te voelen in dit prachtige tropische land. Ik ben er nu (5nov. 2007) nog; en met mijn spaans gaat het wel beter. Ik woon nu in Choroni aan de kust in het nationaal park Henry Pittier.
Ik merk wel dat het aantal buitenlandse toeristen in Venezuela minder is dan een paar jaar geleden ondanks de gunstige wisselkoers van de Euro en de Dollar, op de zwarte markt is 1$ wel 4.900 bolivares(normaal 2.200). en voor een Euro nog veel meer. Gelijk bij aankomst kun je al wisselen op het vliegveld voor deze koers.
Dus kom naar venezuela en profiteer van de gunstige wisselkoersen.

Hasta luego, Theo

Hi Theo,

Bedankt voor de tip. Ik ben op dit moment mijn reis in Z-amerika aan het voorbereiden. Mogelijk dat ik Venezuela ook bezoek, mocht ik tegen die tijd een reispartner gevonden hebben (zou daar niet snel alleen heen gaan). Kan je me iets vertellen over de veiligheid in VE? Volgens mij is Caracas zo’n beetje de gevaarlijkste stad van Z-A, hoe is het met andere steden? Wat de wisselkoersen betreft, hoe gunstig zijn die als je geld pint?

thnx, Pollux

Hey pollux,Ik ken een hockeyclub met de naam pollux in Vlaardingen, maar eerst even over Venezuela: Pinnen = 3.000 voor een euro en 2.200 voor een dollar.De veiligheid hier in Choroni is groot alsmede in Merida, en Isla Margarita en veel gebieden in het zuiden zijn vrij veilig zoals Roraima en grote stukken van de Los LLanos. Maar in veel grote steden zijn er roofovervallen met als topper inderdaad… Caracas. Je kan naar vele toppers van Venezuela zoals Merida, Angel falls, Roraima, Los Roques (en natuurlijk Choroni hahaha). zonder problemen. Het is wel leuk als je met een reispartner kan gaan, maar die kom je hier op wereldwijzer mischien wel tegen.Groetjes Theo

Hallo,

Ik kom net terug van Venezuela (prachtig land trouwens) en ik heb kunnen wisselen op de zwarte markt voor 1 euro = 6100 bolivars. Dus wil je dubbel zoveel uitgeven dan zou ik het wel weten.

Groet Karin

Was 't nog niet goedkoop genoeg Karin?

Heel veel geld dat je op de zwarte markt koopt is vals he… Daarmee dupeer je niet alleen jezelf, maar ook anderen. En je stimuleert daarmee de zwarte handel…

Niet echt handig dus…

Was meer dan genoeg Ramon, zo bedoelde ik het ook niet

En als zelfs als touroperators dit zelf aanbieden, is de authenticiteit volgens mij wel gewaarborgd. Tevens is er in Venezuela door alle politieke commotie een tekort aan de vreemde valuta en dan met name Euros en Dollars dat iedereen je wel met je wilt wisselen. Chavez houdt dit zelf moedwillig laag en hem matsen lijkt me ook niet het juiste.

En als jij hier geen gebruik van wilt maken, is dat geheel aan jezelf, maar ik wil een eerlijke tip geven aan onze medereizigers…

Vergeet dan niet te melden dat het grote gevaar met zoiets is dat je met vals geld zit opgescheept…

Joh als jij het laatste woord wilt hebben…bij deze. Ik dacht dat het hier ging om informatie verstrekking!

Is het ook, maar dan wel complete informatie…:wink: