Hallo!
Mijn vriend en ik gaan komende zomer 3 weken rondreizen in Venezuela (ongeorganiseerd). Ik lees net al heel bemoedigende verhalen hier op het forum…
Als mijn vriend die leest… Maar goed.
Wij komen in Caracas aan en willen het liefst direct doorvliegen naar Puerto Ayacucho.
Heeft iemand tips voor luchtvaartmaatschappijen? We hebben een aantal websites bezocht maar tot nu toe niemand gevonden die naar Puerto Ayacucho vliegt…
Is onze vooronderstelling dat we Caracas maar beter gewoon over kunnen slaan juist (m.n. ook ivm de veiligheid)?
Alvast dank voor de tips 
Een goede site voor vluchten in Zuid-Amerika vind ik altijd www.e-viajes.com. Wanneer gaan jullie naar Venezuela? Zelf vlieg ik waarschijnlijk 29 juni naar Caracas. Daar wil ik alleen niet lang blijven, maar er zijn helaas geen avond-vluchten naar Merida. Als je dus een goede andere site weet met vliegtickets in Venezuela, hoor ik het graag! Groetjes, Elske
Ik heb inmiddels verschillende websites gevonden. Gewoon via google caracas ciudad bolivar. Ook via websites die in de lonely planet staan aangegeven. Je kunt ook via google zoeken op domestic flights venezuela. Voor ons gaat er dezelfde avond ook geen vlucht meer dus we zullen ergens een overnachting moeten vinden…
ik ga zelf 31 oktober naar Venezuela om er 2 maanden rond te reizen met een goede vriend. Omdat binnenlandse vluchten buiten ons budget liggen doen we alles met bussen. Het busvervoer in Venezuela is erg goed geregeld. Natuurlijk heb je de gammele stadsbussen met hun verhoogd risico op diefstal, maar er zijn zat luxe bussen die overdag én 's nachts rijden. Ze zijn niet duur, en je hebt meteen overnachting als je 's nachts rijdt. Neem wel héél warme kleding mee of in ieder geval een warme deken want de airco staat op vriesstand. Busvervoer naar Merida gaat vanuit de meeste grote steden. Ik neem aan ook vanuit Caracas en anders via Valencia.
veel plezier! 
Wij hebben van de week een binnenlandse vlucht geboekt van Caracas naar Ciudad Bolivar. Kost 50 euro pp. Wij hebben maar 3 weken de tijd dus dan loont het wel de moeite om een binnenlandse vlucht te nemen. Als ik 2 mnd zou gaan zou ik het ook niet doen.
Dag Mara en David,
via welke website en welke luchtvaartmatschappij hebben jullie de vlucht naar Ciudad Bolivar geboekt? Ik ben ook op zoek naar binnenlandse vluchten, meer bepaald Caracas-Merida.
Wij hebben geboekt via www.conviasa.aero
bedankt voor de vliegsites, die komen wellicht nog van pas…
Voor alle mensen die Caracas over willen slaan (wat verstandig is). Niet ver van de luchthaven ligt een dorp (de naam is me even ontschoten maar wie wil kan ff een mail sturen naar [EMAIL=“inge@teramundo.nl)”]inge@teramundo.nl) waar je kunt overnachten. Kan je de volgende vroeg weer naar de luchthaven voor een vlucht verder.
Dag Inge
Ik denk dat je Catia la Mar bedoelt. Daar hebben wij ook overnacht. Was ook niet heel veilig maar ongetwijfeld beter dan Caracas zelf! Op de terugweg hebben we een binnenlandse vlucht genomen naar Caracas en dezelfde dag nog door naar Amsterdam. Dat beviel ook wel.