Reisgenoot okt/nov voor 3 a 4 maand Azië: Thailand, Cambodja en ...

zozo, er gaan steeds meer mensen dezelfde periode naar ZO Azie :slight_smile: Ik vertrek over 3 weken, eerst Thailand en dan Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisie enz. en in maart naar Australie.
Ik heb geen vaste route, dus wie weet kom ik jullie nog wel tegen. Het enige wat zeker is, is dat ik 29 oktober aankom in Bangkok… en Anouk, die Gibbon Express is ook zeker :wink:

Britte, je bent inmiddels al vertrokken?

Grtz,
Vincent

hallo, heb vandaag ticket vastgelegd, vertrek 26okt. naar Hong Kong voor 3 dagen. En reis vandaaruit naar Thailand, kom 30ste in Bangkok toe.
Net op tijd om feest van einde regenseizoen (1en2 nov.) mee te maken.
Wie is er in Hong Kong tussen 26 en 30 okt.???
En wie is er in thailand die een stuk mee wil reizen ???
Groetjes Tim,

He mensen,

Ik vertrek 26okt naar Bangkok zonder concrete plannen, denk dat we wel een kleine meet-up kunnen organiseren! Wil wel graag naar Cambodja toe en duiken op een van de eilanden. Tim, Annick en Vinnie, volgens mij zijn wij min of meer tegelijk in Bangkok, als het jullie leuk lijkt een stuk samen te reizen laat dan even een berichtje achter!

Groet
Geert

Lijkt me leuk! Heb ook nog geen concrete plannen!
Hebben jullie al overnachting geregeld in Bangkok?
Ik nog niet… en ga al over 2 dagen!! Weet ook niet of ik het wil, kom als het goed is om negen uur 's ochtends aan, dus tijd genoeg…

Haha lucky you! Ik moet nog 4 dagen werken, in het weekend laatste spullen inslaan en maandag vliegen. Heb nog geen overnachting geregeld maar heb vorig jaar op Khaosan Road prima guesthouses gevonden met een zwembad en tegen een goede prijs.

Blijf je de eerste paar dagen in Bangkok, of ga je meteen verder?

hi,
Vind dat geen slecht idee die meet-up, heb nog geen hostel vastgelegd dus tips zijn ook welkom.
Groetjes Tim,

Ik heb op verschillende gezeten, voornamelijk Rambuttri (loopt parallel aan Khaosan) en four son’s inn was goed te doen, laatste dagen zat ik in Viengtai, maar dat was overdreven luxe (en prijzig).

Heb je in HK al een verblijfplaats?

hi,
nee in HK heb ik ook nog niks vastgelegd, wel al een paar opties bekeken,
want wil daar zeker op voorhand iets vastleggen.
greetzz Tim

hallo,
hey Gurt of iemand anders nog tips voor een hostel in Hong kong???

He Tim,

Op Nathan Road heb je een soort zwarte markt zitten, Chunkin Mansion met 4 torens vol met hostels op verschillende verdiepingen, kan even niet op de naam komen. Als je goedkoop wilt overnachten en midden in het centrum wil zitten kun je daar het beste iets regelen, vanwege het grote aanbod kun je er gewoon binnenlopen of je belt vanaf een metrostation als je het op zeker wilt spelen. Neem toren B of C, toren A is echt niet te doen (smerig, kakkerlakken, ik heb er een politie-inval gehad en mijn buurvrouw had ongeveer 4 klanten per nacht).

Andere tip, regel een Octopus-card voor het openbaar vervoer in HK. Zelfde als de OV-chip. Het scheelt je bakken geld en werkt een stuk efficiënter dan hier. Je kan er ook de ferry mee nemen of de mountain train naar the Peak (aanrader!) en als je je kaart inlevert krijg je je gestorte tegoed gewoon terug (of betaal je de boete bij, je kan geloof ik 40 HK$ in het rood staan.

hey Gurt,
bedankt voor de tips, die A-blok met beestjes ga ik mijden, zie liever wa beestjes in de jungle, thanks.

Hi, Geert,Annick of Vinny,
Als er iemand nog wil afspreken voor in bangkok te meeten , zal het nu moeten gebeuren . Allerlaatste voorbereidingen aan’t doen, vertrek 26 ste naar hong Kong en kom 31 ste 's avonds in Bangkok toe.
groetjes Tim

Annick, ben je nog in Bangkok of alweer vertrokken? Ik ben vanmorgen aangekomen dus als je nog in de buurt bent geef dan even een gil, zal je mn nummer even PM-en.

Vinnie en Tim goede reis

Hoi! Ik zie dat sommigen van jullie al zijn vertrokken… Ik vertrek zondag, maar doe eerst Indonesië aan (1 maand), dan december door Maleisie en kerst en O&N op Ko Phangan… Tot april hoop ik de rest van Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam ook nog te kunnen bezoeken, mocht iemand denken mij onderweg ergens tegen te kunnen komen… let me know!