Ik zal me eerst even voorstellen: Mijn naam is floortje, ben bijna 25, heb net mijn bachelor psychologie gehaald en wil eerst wat meer van de wereld zien voor ik mijn master begin. Eind april wil ik vrijwilligers werk gaan doen in Kenia of Tanzania voor een maand. Ik ben een groot natuurfan en t lijkt me fantastisch met de cultuur van oost-afrika kennis te maken. Na het vrijwilligerswerk zou ik graag zelf wat meer van deze landen willen zien en vooral de natuur willen bewonderen. Ik zoek daarvoor nog (een) enthousiaste, gezellige reisgeno(ten)!! Ben jij ook van plan in juni rond te trekken door deze landen, en vindt je t leuker, veiliger, en gezelliger om dat met zn tweeen of met een groep te doen, laat dan wat van je horen!
hoi Floortje,
wij organiseren in juli (vertrek 15) een rondreis door Oeganda, dat ligt naast Kenia. als je geinteresseerd bent, laat dan even wat van je horen.
groetjes, en succes.
Roeleke
Het lijkt me ook erg mooi om wat te zien van afrika en je verhaalt spreekt me dus erg aan. Ben zelf 22 jaar. Ik ben alleen pas vanaf eind juli beschikbaar… Ga je al met een groep?
Hoi floor
Ik ben inmiddels al 8 keer in kenia geweest ,ik heb een keniaanse vrouw ik kan je wel wat meer vertellen over kenia .en z,n voor en nadelen.1 advies als je er heen gaat,zorg als je als vrouw daar niet alleen heen gaat.Probeer wat vrienden of vriendinnen mee te krijgen.Vooral s,avonds en s,nachts kan het daar gevaarlijk zijn voor een vrouw alleen.Maar ik vind het zelfde als jouw ik ben helemaal verliefd op dat land,geen stress maar alles polypoly zo als ze het daar zeggen.Als je naar kenia gaat al vast veel plezier.
gr bertus
Hi Floor!
Klinkt me als muziek in de oren! Ik zit precies in het zelfde schuitje: wil ook graag oost-afrika ontdekken en zoek voor de gezelligheid, veiligheid ook iemand om mee te reizen! Ik ben 24 en begin net als jou in september met mijn master. Mijn plan is om op Nairobi of Dar es Salaam te vliegen rond 9juni. Wil graag safari, kilimanjaro (of mount Kenia), masai, vrijwilligerswerk (heb kennissen in noord-west tanzania waar mogelijkheden zijn om handen uit de mouwen te steken)… Vooral een goede combinatie van cultuur en natuur! Mijn terugticket rond 18 augustus. Ben van plan deze week te boeken. Klinkt goed om wat te combineren. Misschien even contact via e-mail?
Floortje, een tip als lectuur voor het vertrek : “Mijn Vrijheid” van Ayaan Hirsi Ali, een Somalische vrouw die ook heel wat tijd heeft doorgebracht in Kenia en momenteel (denk ik) de Nederlandse nationaliteit bezit en er ook woont.
Veel succes en plezier !
Els
Ik ben een maand geleden teruggekomen van een rondreis Kenia en Tanzania.
Helemaal geweldig, maar ik zou je wel echt aanraden om met een groepsreis mee te gaan. Het is ten eerste niet heel veilig daar, maar de grootste reden is dat er vaak geen openbaar vervoer is, en de hotels zijn vaak een soort hutjes langs de weg. Je zou wel van stad naar stad kunnen trekken, maar als je het echte Kenia en Tanzania wil zien gaat dat heel lastig zonder groepsreis!
Als je je normaal gedraagt en niet in het donker behangen met juwelen alleen gaat buiten lopen is Kenya een erg veilig land. Ik kom er minstens 2 keer per jaar, met en zonder man en kinderen en heb nog nooit iets raars meegemaakt.
Er is openbaar vervooer genoeg, in de vorm van matatu’s taxi’s en bussen, allemaal aan lage prijzen . (vergeleken bij ons zeker) Je stapt op waar je wil en stopt waar je wil. Dus je moet wel weten wat je bestemming is :d
@ marjolein : als je naar de kili wil vlieg je beter met een charter op Mombasa of Zanzibar. Dat spaart honderden euro’s uit. Vluchten op Nairobi en Dar zijn veel duurder.
Op het Kenia forum op wereldwijzer kan je al stukken wijzer worden. Lees daar ook maar eens rond.
Leesmateriaal :
Kuki Galmann , die ook Kenya woonde en werkte en erover schrijft ?
-ik droomde van afrika (isbn 90 290 2889 0 )
Olifanten in mijn boomgaard (isbn 90 290 7361 6)
Ngugi wa Thiong’o, een Keniaan die als gevolg van dit boek verbannen is uit zijn Kenya
bloesems van bloed (90 6265 236 0)
**Peter Moore **niet specifiek Kenya maar ook heel leuk
no shitting in the toilet (met foto van dat bordje isbn 90 225 3435 9)
Robert Ruark over kolonisten in Kenya
iets van waarde (niet voor softies,en zeker niet voor dwaal1) is over het buiten kieperen van de wazungu (isbn 90 6057 003 0)
Als men zijn traditionele levensgewoonten en zijn van oudsher bestaande zeden verwerpt, moet men er eerst zeker van zijn daarvooriets van waardein de plaats te kunnen stellen (basuto spreekwoord)
Sorry voor de late reactie. Ik weet niet wat op dit moment de status is van je Kenia-plan? Ik zelf ben van plan om er 12 juli voor 16 dagen heen te gaan. Ik ga ook alleen, maar misschien dat jij mee wilt. Mijn naam is Arjan Wagemans en ik ben 24 jaar.
Laat het me even weten, dan kunnen we kijken wat er mogelijk is.