Ik ben op zoek naar een safarireis in Afrika, liefst meer dan 3 weken, maar maximum 4. Ik ben al in Zuid Afrika, Namibie en Botswana geweest, dus zocht ik iets anders en gezien de problemen in Kenia erger worden wilde ik ook Kenia vermijden.
Deze reis vertrekt wel van Nairobi, maar dat is dus enkel het vertrekpunt, want na een dag ben je al in Tanzania. Verder Zimbabwe, Zanzibar, Zambia, Malawi en eindigen in Zuid Afrika. Te boeken bij Kras maar aansluiten op internationaal gezelschap. Heeft iemand hier reeds ervaringen mee? Ik zoek ook evt reisgezelschap. Ik ben 62 jaar.
Hallo
Ik ben op zoek naar een reisgenote die bij mij een reis wil doen van Johannesburg naar kaapstad.Verleden jaar heb ik Namibie bezocht en de omgeving van kaapstad.Nu zou ik graag van johannesburg naar kaapstad reizen .Graag wil ik een kamer delen met iemand anders en me aansluiten met een groep.Jouw voorstel vind ik ook heel aantrekkelijk , maar geef toe dat kenia me afschrikt.Mijn hart gaat uit naar zuid afrika maar wil zeker andere opties bespreken om te doen in Afrika.
Groetjes
Annelies
aarzel niet om me te contacteren voor meer info over mij etc …
Hallo
Ik ben op zoek naar een reisgenote die bij mij een reis wil doen van Johannesburg naar kaapstad.Verleden jaar heb ik Namibie bezocht en de omgeving van kaapstad.Nu zou ik graag van johannesburg naar kaapstad reizen .Graag wil ik een kamer delen met iemand anders en me aansluiten met een groep.Jouw voorstel vind ik ook heel aantrekkelijk , maar geef toe dat kenia me afschrikt.Mijn hart gaat uit naar zuid afrika maar wil zeker andere opties bespreken om te doen in Afrika.
Groetjes
Annelies
aarzel niet om me te contacteren voor meer info over mij etc …
Gewoon doen hoor zo’n reis! Maak je niet te druk over Kenia. De recente gebeurtenissen zijn allereerst niet op toeristen gericht en hebben nog nooit plaatsgevonden in safariparken. Ten tweede zijn de laatste aanslagen in plaatsen dichtbij de Somalische grens geweest. Natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar dus wel honderden kilometers van de plekken waar jullie naartoe zouden gaan! (Vergeet niet, Kenia is 17x groter dan Nederland.) ik woon al meer dan 3 jaar in Kenia, en ben hier voorlopig nog niet weg. Het blijft natuurlijk een kwestie van op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek zijn… Maar zeker met zo’n groepsreis kan je ervan uit gaan dat ze je echt niet meenemen naar plekken waar het onveilig is of waar een negatief reisadvies geldt (en dat geld er niet in dat gedeelte van Kenia)
Veel plezier met de voorbereidingen en de uiteindelijke reis!
Groetjes uit zonnig en warm Ukunda, Kenia!
Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu
Hoewel wij internationale groepsreizen aanbieden voor de doelgroep 20 - 39 jaar gaan er op bijna iedere reis mensen mee die eind 50 / begin 60 jaar zijn. Mits je jong van geest bent en je goed kunt vermaken in een groep pas je prima in zo’n groep. Op heel veel campings kun je je accommodatie opwaarderen naar een lodge/kamer als je even genoeg hebt van je safaritentje.
Bijvoorbeeld deze 24 daagse reis door Oeganda, Rwanda, Tanzania: 24-dagen-a-taste-of-africa-oeganda-rwanda-tanzania Prijs: v.a. €925 + US$600 ben je 24 dagen op reis met bezoek aan de Serengeti National Park; Ngorongoro Crater; Berggorilla’s trekking (Optionele extra - geen verplicht onderdeel van de groepsreis); Witte Nijl; Queen Elizabeth National Park; Zanzibar Island (Optionele extra - geen verplicht onderdeel van de tour); Kazinga Channel game cruise; Bujagali; The Grumeti Game Reserve; Lake Victoria!
Vriendelijke groet,
African Travels
Kenya vermijden is nergens voor nodig.
Ik ben net 11 dagen geweest en 't was zo rustig als altijd. Je moet alleen niet naar Garissa en omgeving gaan maar dat was in 1979 ook al zo !
Integendeel, OMDAT iedereen kenya nu denkt te moeten vermijden, is alles een stuk goedkoper dan anders
http://mooiafrika.nl/accommodatierondreis-botswana-zimbabwe-zambia-malawi-tanzania/
Ik heb een andere rondreis op het oog (ongeveer zelfde reisroute) , maar zoek nog steeds reisgezelschap om de singletoeslag te vermijden.