Reisgenoot gezocht voor maand Noord Amerika rond april/mei 2010

Hee!

Ik ben Anne, 19 jaar, en ik heb het voornemen om rond april/mei 2010 voor een maandje naar Noord Amerika te gaan.

Ik ben opzoek naar een reismaatje omdat al mijn vrienden al studeren (ik heb na het behalen van mijn diploma besloten om een jaartje ‘niks’ te gaan doen) en het me nogal ongezellig lijkt om alleen te gaan.

Het lijkt me leuk om de westkust van Canada en de Verenigde Staten aan te doen en om dan te beginnen in bijv. Vancouver en dan langzaamaan naar ‘beneden’ te reizen.

Enkele steden die me leuk lijken om te bezichtigen zijn Vancouver, Calgary, Seattle, Salt Lake City San Francisco, Los Angeles etc.

Daarnaast zou ik graag wat grote bezienswaardigheden willen bezoeken zoals The Grand Canyon, Rocky Mountains, Yellowstone National Parc, Niagarawatervallen en The Great Lakes.

Er staat nog helemaal niets vast en ik heb ook nog geen ticket geboekt. Dus alle opties staan nog open!

Ik onderneem graag leuke/mooie dingen maar af en toe een dagje rust tussendoor kan ik zeker ook waarderen. Man/vrouw maakt me niets uit en qua leeftijd liever niet ouder dan 25.

Lijkt zo’n soort reis in deze periode je ook leuk laat het me dan weten!

Groetjes, Anne

ben je gebonden aan de tijd die je hebt opgegeven, want ik ga in juli augustus?

gr

Geert

Ja helaas wel. Ik ga het liefste rond april/mei met eventueel een uitloop naar juni/begin juli. Daarna kan ik helaas niet meer omdat ik aankomende schooljaar ga studeren.

Groetjes, Anne

Hoi

Ik heb wel interesse. Hoewel… Ik verkies eerder landen die mij doen ‘nadenken’… Ik denk dan aan landen in Zuid-Amerika of Afrika.
Wil jij echt naar Noord-Amerika? Of kunnen je plannen nog wijzigen?

Ik ben vrij van begin april tot half mei.

Groetjes

Stephanie (22j)

Hey Anne :slight_smile:
je hebt een leuke trip gepland, in 2008 ben ik zelf rond gaan reizen en heb ik alle (!) bestemmingen die je noemt gezien.
Ik kan wel een klein beetje vertellen over wat ik heb gedaan, misschien dat je er wat aan hebt.
Ik kon bij Air transat redelijk voordelig een ticket kopen waarbij ik heen naar Vancouver vloog en terug vanaf Toronto. Vanaf Vancouver tot aan San Diego gereden en binnenlands terug. Vanaf Seattle ben ik geloof ik voor slechts 140 euri naar Chicago gevlogen en toen met de trein naar Nigara Falls en uiteindelijk met de greyhound naar Toronto.

Omdat je zo veel verschillende bestemmingen bezoekt heb je niet overal veel tijd voor. Zorg dat je van te voren enkele dingen bedenkt waar je dan gewoon 3 dagen blijft, zodat je niet overal weg gaat met het idee dat je nog niet alles hebt gezien :smiley:

Vanaf Seattle pak je de 101 en later de 1 coastal highway naar het zuiden. Pak niet de grotere snelweg die iets verder binnenslands ligt, want je mist een hoop!
Oja, Salt Lake City is een plaats waar je niet te veel tijd moet plannen, er is namelijk betrekkelijk weinig aan :stuck_out_tongue:

Als je nog meer wilt weten, stuur me even je msn per PM ofzo.

Aangezien we zelf overal “keihard doorscheurden” ga ik komende zomer gewoon nog een keer en wel naar het gebied tussen de Grand Canyon en Yellowstone. Er zijn in die regio ca 15 nationale parken waar ik mn wandelschoenen eens wil beproeven :zon02:

Suc6!
Pieter

Hey

Ik ben even op internet op zoek gegaan naar de dingen die je wil bezoeken. Lijken me inderdaad wel mooie streken. Ik wil mee!! :smiley:

Ik ben vrij van 3 april tot 17 mei. Laat maar iets weten.

Groetjes

Stephanie

Hee Stephanie!
Bedankt voor je berichtjes! Ik zou ook nog graag een keer naar Zuid-Amerika willen, maar ik vind een maand eigenlijk te kort om naar Zuid-Amerika te gaan. En ik heb helaas geen kennis van de Spaanse taal, en als ik richting die landen ga wil ik daar toch wel makkelijk uit de voeten kunnen komen :wink: Dus over een paar jaar zou ik daar graag heen willen maar nu lijkt Noord-Amerika mij een betere optie.
Ik zal je even een berichtje sturen met mijn email erin, dat praat misschien wat handiger :wink:

Groetjes, Anne

Ik vond op internet een site met georganiseerde groepsreizen (backpack) voor jongeren in Noord-Amerika.
Aan de ene kant lijkt mij dit ook wel een leuke optie omdat er dan meer dingen geregeld zijn dan wanneer je het zelf moet doen.

http://www.kilroytravels.nl/Producten/Rondreizen/resultaat.htm?continent=16&sort=0

Ze hebben 2 reizen die ‘The Grand Trek’ heten, de ene duurt 42 en de ander 43 dagen. In die periode reis je door heel Amerika heen en krijg je alle hoogtepunten te zien.
Mocht iemand ook interesse hebben in zo’n reis dan hoor ik dat ook graag!
Groetjes!

Hee Anne,

Heb je al enige plannen waar je heen wil of waar je als eerst naar toe wil vliegen?
Wil je nog steeds naar Noord Amerika, of ga je nu liever naar Zuid?
Ik zit namelijk nu al een maand in Santa Cruz, Californië, en ik blijf hier nog voor een andere maand.
Daarna heb ik tot en met 14 mei alle tijd en wil ik die benutten om te reizen. Ik wil vanaf hier (west kust) op een of andere manier over land naar de oostkust reizen en 14 mei vanaf New York terug vliegen naar Amsterdam.
Maar voor de rest staat voor mij net als bij jou alles nog open.
Ik zit te denken aan wat grote steden te bezoeken en wat national parcs, maar in me eentje lijkt me dat een beetje droog eerlijk gezegd.
Laat maar wat weten als je geïnteresseerd bent of je je plannen veranderd hebt.
:vak01:
zeus

Hee Zeus!
Ja ik ben eruit ik wil graag naar Noord-Amerika. :slight_smile:
Ik ben sinds net helemaal enthousiast over een georganiseerde jongeren groepsreis door heel Amerika heen waarbij je begint en eindigt in New York. http://www.kilroytravels.nl/Bestemmingen/Adventure+tours/result.htm?tripid=GN-6&back_url=http%3A%2F%2Fwww.kilroytravels.nl%2FProducten%2FRondreizen%2Fresultaat.htm%3Fcontinent%3D16%26sort%3D0

De vertrek data daarvan vallen opzich wel gunstig mocht zo’n georganiseerde reis jou ook wat lijken :slight_smile:
Van 07/04 to 18/05 van 14/04-25/05 en van 21/4-01/06, er zijn ook wel latere data maar die komen mij niet zo goed uit.
Ik vind een jongerengroepsreis opzich een goede optie, omdat een individuele rondreis wat lastiger te regelen is qua vervoer. Ik heb wel een rijbewijs, maar veel autoverhuurbedrijven verhuren geen auto’s aan jongeren onder de 20/ onder de 23. En anders komt er zo’n hoge ‘fee’ bij dat het belachelijk duur gaat worden.
Ik zou zeggen neem eens een kijkje op die site en kijk of het je wat lijkt. Er zit geen vlucht inbegrepen bij de prijs van de reis. Maar ze hebben zogenaamde jongeren/studenten vliegtickets waarmee je korting krijgt. De prijs van een retourje AMS-NY is ongeveer €500.
Ik hoor van je :slight_smile:

Groetjes, Anne

Hey Anne! Wat grappig dat ik je berichtje toevallig heb gevonden. Ik ben zelf ook 19 en zit ook een jaartje thuis en het begint nu wel weer te kriebelen. Ben persoonlijk al twee keer eerder in Amerika geweest, maar dat was bij een ex-vriendin thuis in Nashville, TN en veel verder dan dat en ik nooit gekomen.

Ik wilde zelf ook graag een maand (of iets langer) weg naar Amerika en ook rond die tijd (mei). Ik wil eigenlijk rond de steden San Francisco, Los Angeles, Las Vegas trekken. Hierbij wilde ik dan ook graag de Grand Canyon, Yosemite en dergelijke betrekken. Ik heb al een beetje rond gekeken naar verblijfplaatsen (hostels) die relatief goedkoop waren. Het enige probleem wat ik altijd heb met groepsreizen (nooit mee geweest, maar van wat ik van het schema zie) is dat je qua tijd niet veel in de steden/parken rondbrengt. Ik zou namelijk graag een dag of 5 in SF blijven en misschien wel een week of twee in Los Angeles. Ik wil die steden echt compleet “leegzuigen” qua cultuur.

Niks is nog zeker i.v.m. de situatie bij mij thuis, maar het lijkt me een goede optie.

Groetjes,

Lotte

Hee Lotte!

Oh jammer, je berichtje had net een paar dagen eerder moeten komen!
Dat gebied had me namelijk erg leuk geleken!
Ik heb namelijk net een paar dagen terug een groepsreis geboekt omdat het zo begon te kriebelen dat ik niet langer kon wachten met boeken :stuck_out_tongue:

Je hebt inderdaad wel gelijk wat betreft groepsreizen, vaak blijf je niet erg lang op dezelfde plek waardoor je niet echt alles van een stad of gebied kunt zien.

Ik heb mijn reis ondertussen dus al geboekt, mocht je het leuk vinden kan je op de link klikken en kijken hoe die precies loopt, want ik vind het een erg leuke reis! http://www.kilroytravels.nl/Bestemmingen/Adventure+tours/result.htm?tripid=TNS-6&back_url=http%3A%2F%2Fwww.kilroytravels.nl%2FBestemmingen%2FAdventure%2Btours%2Foverzicht.htm%3Fcontinent%3D16%26country%3D75%26p_offset%3D70%26sort%3D3
Mocht jij toevallig ook op reis gaan en tussen 4 en 8 juni in LA te vinden bent, laat het me weten, want dan ben ik er ook! (Ik heb mijn reis met een paar dagen verlengd om LA goed te kunnen bekijken ;))

Groetjes, Anne

Dat is inderdaad jammer! Wie weet zie ik je die dagen nog wel in LA tot zover heb ik nog niks kunnen regelen, maar wie weet. Veel plezier in ieder geval met je reis! Het ziet er uit als een leuke en vooral spectaculaire reis. :stuck_out_tongue:

Groetjes,

Lotte

Hoi Anne,
Die groepsreis klinkt heel leuk! Maar het is nog steeds leuk om er met iemand heen te vliegen en dat je al iemand kent in de groep. Ik ben ook vrij in de maanden mei/juni en ik wil heel graag gaan reizen. Ik heet Roos, ben ook 19 jaar. Ik ben met de studie diergeneeskunde in Antwerpen gestopt in januari en ik ben nu aan het werk en mijn rijbewijs aan het halen. Denk je dat er nog een plek vrij is in die groep en welke vertrekdatum heb jij geboekt?
Groet,
Roos

Hee Roos!
Wat leuk dat je ook zo’n rondreis wilt gaan maken! Het is zeker leuk om alvast iemand te kennen inderdaad, want alleen is ook zo alleen :wink:
Ik heb de reis van 1 mei tot en met 4 juni geboekt. Ik durf zo niet te zeggen of er nog een plekje vrij is in die groep, maar je zou anders de organisatie even kunnen mailen of bellen. Het nummer staat op de website.
Succes ermee alvast, ik hoop dat er nog een plekje vrij is! Het zou me erg leuk lijken om alvast iemand te kennen.
Groetjes, Anne

Hey Anne,
Ik zie nu dat de reis vanaf 1 mei bij die organisatie 2.300 euro kost. Dit is me echt teveel. Heel jammer want het lijkt me wel super leuk! Ik denk toch als ik zelf het regel het goedkoper kan, alleen moet ik dan nog een nieuw reismaatje vinden. Maar jij in ieder gevaal heeeel veel plezier bij je reis!
Groetjes,
Roos

Hee Roos!
Oh jammer, maar ik kan het heel goed begrijpen! Het is inderdaad aardig aan de prijs, en dan is het nog exclusief vlucht, eten en hotelovernachtingen.
Bedankt! Moet wel goed gaan komen denk ik.
Jij heel veel succes met het vinden van een reismaatje, en als je gaat reizen alvast heel veel plezier! :smile:
Groetjes, Anne

Hoi Roos,

Ik ben een meisje van 18 jaar en net als jij dit jaar met mijn studie gestopt (in augustus ga ik iets anders studeren). Ik had eerst plannen voor China + Amerika, maar China gaat waarschijnlijk niet door.

Ik wil in april en mei een week of 4-5 naar Noord Amerika.
Liefst een reis (of samen mee met een groepsreis) vanuit New York met nog een week New York eraan geplakt, maar iets anders kan ook.

Het is inderdaad veel gezelliger samen, dus als het je iets lijkt, reageer dan ff hierop ,o.k., dan kunnen we 't verder bespreken.
groetjes

fleur