Reisgenoot gezocht voor aug/sept/okt 2015 naar Azië en Australië

Hallo allemaal!

Allereerst zal ik mezelf even voorstellen. Ik ben Saskia, 26 jaar, een echte levensgenieter met vele hobby’s en daarnaast ook nog afstuderende aan de Universiteit. Voordat ik de serieuze stap ga zetten om een vaste baan te gaan zoeken e.d., zou ik graag nog een aantal maanden willen gaan reizen! Ik ben dan ook op zoek naar een reisgenoot (het liefst een vrouw), die ongeveer drie maanden met mij wil gaan reizen. De volgende landen zou ik zelf graag willen bezoeken: Laos, Cambodja, Thailand, Vietnam, Australië, Nieuw-Zeeland en Fiji. Uiteraard sta ik ook open voor andere suggesties! Wil jij ook graag cultuur snuiven, ben je makkelijk in de omgang en zo nu en dan ook in voor een feestje, laat het me weten en misschien gaan wij wel samen op reis!

Groet,

Saskia

Hee Saskia,

Ik ga vanaf eind augustus naar Azië. Ik wil eerst mijn duikbrevet halen (in Zuid-Thailand) voordat ik ga rondreizen. Concreet ga ik dus vanaf september beginnen aan mijn reis. Australië, Nieuw-Zeeland en Fiji passen niet in mijn budget. Afgelopen jaren op kamers gezeten en van sparen is niet zoveel terecht gekomen :bier:.
Weet jij al een beetje wanneer welke landen wil bezoeken? Misschien dat we een gedeelte samen kunnen reizen.

Groetjes,

Esther

He Esther,

Leuk dat je een berichtje stuurt! Ik ben zelf ook nog niet helemaal zeker of ik wel naar Nieuw-Zeeland en Fiji ga, dat hangt er ook een beetje vanaf of ik de komende maanden nog wat extra kan sparen ;). Wel wil ik heel graag ongeveer 3 weken naar Australië om mee te beginnen. Voor daarna heb ik nog niet echt concrete plannen gemaakt, als ik maar in ruim 2 maanden tijd al die landen kan gaan bezoeken. Ik ben dus verder redelijk flexibel!

Ik had Maleisië er nog niet tussen staan, maar daar zou ik ook nog graag naar toe willen gaan. Heb jij al wel een planning gemaakt wanneer je welk land gaat bezoeken?

Groetjes,

Saskia

Nou mijn planning verandert elke dag haha. Maar heel globaal is het nu zo: start Singapore, via Kuala Lumpur naar Indonesië (week 1), Indonesië (3 weken), vlucht naar Bangkok + aanvragen visum Myanmar (1 week), Myanmar (3 weken), Laos/Cambodja (4 weken), Vietnam (4 weken).

Ik twijfel er alleen aan of ik niet langer in Indonesië wil blijven en minder lang in Laos/Cambodja of alleen Laos of alleen Cambodja. Ik vrees dat die tempels veel op elkaar gaan lijken en dat ik liever naar het Sumatra eiland ga in Indonesië.

Je wilt dus in Azië vijf landen bezoeken in twee maanden?

Hoi Saskia,

Heb je inmiddels al een reismaatje gevonden? Ik zou graag in september 2 á 3 maanden door Azië willen reizen. Thailand, Indonesië en Maleisië trekken mij het meest.

Groetjes Nienke