Reisgenoot gezocht - Thailand - Jan 2008

Hallo,

Ik ben Martijn, 21 jaar
En ben van plan begin jan. 2008 alleen te gaan backpacken door Thailand. Mijn vrienden willen/kunnen niet mee.

Vliegticket heb ik nog niet geboekt, maar ga ik zeker binnenkort doen!

Ik zie er echter tegenop om alleen op pad te gaan. Zeker de aankomst in Bangkok lijkt mij erg lastig. Ik ben zelf nooit buiten Europa geweest en ook niet alleen op reis. Ik vraag me af hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Wanneer er nog anderen zijn die rond die tijd naar Bangkok reizen zal het echter een stuk schelen.
Ik weet dat het in Thailand stikt v/d backpackers en dat contact leggen er vrij eenvoudig gaat. Maar toch heb ik nog mijn twijfels.

Zijn er nog mensen die ook begin jan. naar Bangkok reizen? en/of tips hebben?

Hoi Martijn,

Ik ben Mieke Theunissen, 25 jaar en woon in Echt (een klein plaatsje in Limburg)

Ik vertrek 4 jan t/m 18 mei naar Thailand.
Ik ga de eerste 10 weken vrijwilligerswerk doen en daarna ga ik rondreizen.

Dit is ook de eerste reis die ik alleen heb geboekt, dus vind het enorm spannend :nod:!
Ben ook op zoek naar een leuke, gezellige reisgenoot.
Heb je interesse, dan kun je me mailen:

[EMAIL=“mieketheunissen@hotmail.com”]mieketheunissen@hotmail.com

Groetjes Mieke

He martijn,

Ik ga 3 jan. ook naar thailand toe samen met een vriend. Ik ben er al eens eerder geweest en met een lonely planet kom je een heel eind hoor. Op het vliegveld door alle mensen die je een taxi aanbieden heen lopen(hoe aardig ze ook zijn met hun nep licenties) en naar de “taximeter” taxis lopen. Vragen naar kho san road(weet niet of ik het goed schrijf) en betaal ongeveer 300 tot 500 bath. NIET meer, afdingen is een must!
Daar aangekomen stikt het van de toeristen. Gewoon een hostel binnenlopen en vragen om een kamer. Er is altijd ergens plek. Mocht je nog vragen hebben kun je me mailen. Wout1983@hotmail.com

Hoi Martijn,

ik ga in feb (voor de 2e keer) op Azie reis.

Wanneer je op het vliegveld van Bangkok bent, gewoon eerst een lekker koud biertje drinken na een toch wel lange vlucht en daarna naar beneden lopen. Idd niet reageren op de taxichauffeurs…
Ik heb destijds (maart 2007) een buskaartje gekocht voor ca. 120 baht. Weet het niet zeker meer. Deze rijdt frequent en zet je o.a. af op Khao San (is trouwens geen aanrader).
Het kaartje kan je kopen bij de taxistandplaats. Iets verderop staan dames met hesjes die buskaartjes verkopen. Stuk goedkoper als de taxi…