Reisgenoot gezocht in Thailand eind sept tm eind oktober 2010

Hoi allemaal,

Eindelijk was het zo ver, een heerlijke reis naar Thailand. Ik zou met mijn vriend door Thailand rond trekken. Ben er nog niet geweest en heb lonely planet al aangeschaft. Helaas hield de relatie geen stand en zit nu met mijn ticket. Ik wil nog steeds erg graag gaan.

Heb wel al eerder alleen gereisd naar Curacao, Bonair, Colombia en een jaar in Amerika gewoond, maar de indrukken van Thailand wil ik toch met iemand delen.

Even iets over mezelf: ben 25 jaar, woon in Breda, heb een ruime interesse, easy going, nieuwsgierig naar alles dus wil veel rondtrekken, hou ook lekker van een eilandje en strandje pakken op z’n tijd, hou van gezelligheid en’n feestje, maar vind een rustig avondje ook heerlijk.

Wie spreekt dit aan en is rond die tijd ook in Thailand? Ik heb nog geen route uitgestippeld voor mezelf. Wel dingen die ik wil zien, maar sta open voor alle tips etc.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes

Janneke

Hey Janneke,

Ik zie dat jij naar Thailand gaat. Ik zou ook (weer)naar Thailand willen gaan. Maar komende maanden ben ik in Hong Kong, niet in Thailand. Als je misschien toch wel naar Hong Kong gaat, dan zou ik jou hong kong wel willen laten zien. Ik zou ook misschien naar Thailand gaan, maar dan vanuit Hong Kong met kennissen, maar dat is nog niet zeker en wanneer of zo…Maar ik ben zeker komende maanden in Hong Kong.

Waar ga je in Thailand? Het is echt heel leuk daar!

Yin

Hey Yin,

Bedankt voor je berichtje!

Ik heb nog niet echt plannen voor Hong Kong, maar hou het in mijn achterhoofd. Ik ben nu een beetje aan het orienteren. Vanuit Bangkok een bus pakken naar een paar plaatsen en uiteindelijk in het noordwesten daar wat rondtrekken. Uit eindelijk ook een aantal eilanden bekijken.

Heb je tips?

Maak jij een wereldtrip? Ben je al in hong kong of moet je daar nog heen? Hoe is het daar?

Nou ben erg benieuwd naar je verhalen en je tips.

Groetjes

Janneke

Heyy Janneke,

Ik ben toen ik in Thailand was begonnen in Bangkok. Ik heb in een “inn” verbleven, en ik vond het een goede, misschien kun je die ook kiezen als jij in Bangkok bent. Het heet " Silom village inn", het zit toch wel midden in de stad, en 's avonds helemaal met sfeer, met traditioneel muziek enzo…Ik weet niet hoe het is tegenwoordig, maar toen een paar jaar terug in die tijd wel super!
Ik ben toen ook uiteindelijk naar andere plekken gegaan, naar river kwai, naar chaing Mai enzo in het noorden. Vanaf bangkok naar Chaing Mai is veel te ver met de bus…dat heb ik dus gedaan…Maar de terugreis naar Bangkok met de trein, dat was wel leuk en beter om te doen. In Chaing Mai ben ik ook naar de jungle gegaan, het was super!

Ik ben nu nog in NL, maar ik ga de 29e deze maand vliegen naar Hong Kong.

Hai Janneke,

ik ben er vorige zomer geweest en ik denk dat het solo zelfs leuker is dan met je vriend of vriendin! Je leert gewoon zo snel mensen kennen, Thailand is echt het land bij uitstek om in je eentje naar toe te gaan.

Ik raad aan: Pai, Koh Tao en Tuktukken door heel Bangkok.
4 Weken Thailand vind ik trouwens wel lang, als je de mogelijkheid hebt zou ik anderhalve week Cambodia of Laos doen, veel minder toeristich dan Thailand!

Succes en have fun! Maaike (ook uit Breda:dag:)

Hoi Janneke,

Ik ben het eens met Navaja, Thailand is heel goed in je eentje te doen. Er zijn erg veel backpackers en je maakt snel vrienden. Ik ben in 2007 samen met een vriendin gegaan en we hebben een fantastische reis gemaakt en veel vrienden gemaakt.
Tips: Pai, fietstocht door Bangkok met Ko van Kessel, Ko Phi Phi hostel van Pon (vraag boottaxi’s), feesten op Ko Phangan

Ja ga gewoon alleen, dan zit je ook niet vast aan een reisgenoot die je via Wereldwijzer hebt leren kennen maar die misschien wel heel irritant is. :slight_smile:
Het stikt er van de backpackers dus je ontmoet makkelijk andere mensen, vooral in de populaire hostels en hotels.

Hey Janeke,

Ik verkeer in een min of meer gelijkaardige situatie, echter ga ik van 13 oktober tot 10 november. Ik had me er al overgezet alleen te gaan, aangezien men inderdaad zegt dat je onderweg veel mensen leert kennen. Toch begrijp ik je als je zegt dat het fijner is met twee. Ik wil gerust ergens afspreken om samen een stukje te reizen…

Groetjes,

Karen

Hey Janneke,
Wat naar van je relatie. Heel goed dat je toch wil gaan. Heb tip voor je: heb in Thailand de Golden Horse Temple bezocht, van de documentaire Buddhas lost children, deel 1 en deel 2.
Dit is echt een speciale ervaring. Een oud kampioen kickboxer die nu zijn dagen vult met het opnemen van kids van aan drugsverslaafde ouders die niet meer voor ze kunnen zorgen. Hij heeft tal van wilde paarden en trekt er met de kids op uit. Heel speciaal om daar te zijn, een prachtige omgeving. Betoverend. In het Noorden van Thailand. Bij plaatsje Mae Sai. Moeilijk te vinden. Als het je interesseert kan ik je de details geven hoe er te komen. Ayutayah, stad boven bangkok ergens, is erg moeite waard, zoveel mooie tempelcomlplexen, huur daar een fiets, dat kun je echt t beste fietsend doen. Apentempel ook gaaf, ergens boven Ayutayah in het plaatsje Lopburi. Sukothai vond ik niet de moeite waard. Chang Mai, heerlijke stad, vooral tempel daar in het westen van de stad in de bossen.
Chiang Dao, ook prachtig. Vooral de grotten. En Pai!!! Mega relaxed dorpje, beetje hippie achtig, veel te doen, olifanten trekking, watervallen met scootertje, leuke winkeltjes, lekkere massages…bij Pai Traditional Thai Massage en Thoms Elephant Camp.
Groet Rachelle

Hi Janneke,

Ik kan helaas niet met je meereizen maar ik woon in Bangkok en kan je met raad en daad bijstaan (als je toch besluit om alleen te gaan). :dag:

Groetjes,
Linda.

Hi Janneke,

hoe staat het met je plannen?
ik vlieg op 21 sept. naar Bangkok en ga vooral door het noorden reizen in de eerste weken. Als je zin hebt wat af te spreken, eventueel een stukje samen te doen, hoor ik het wel!

Hoi Janneke,

Ik ben je oproep al een keer eerder tegengekomen. Na een paar weken van wikken en wegen (welk land, welke periode etc.) heb ik vandaag ticket geboekt. 9 okt. brengt KLM me naar Bangkok. Na vier weken rondtrekken door Thailand hoop ik dat ze me 5 november weer thuisbrengen. Dit ligt vast, maar alles er tussen nog niet. Heb me wel enorm verdiept al in het land. Gidsen doorgespit, landkaarten gekocht. Vor m’n gevoel ben ik er al geweest. Ik heb redelijk gereisd, maar nog nooit in m’n uppie en ook niet naar het Oosten. Maar ik ga me er goed redden en heb er onwijs veel zin in. Ik woon ook in Breda. Heb je een keer zin om de voorpret te delen, ideeen te wisselen dan hoor ik het wel. Misschien komen we elkaar in Thailand dan wel tegen. Ik ga alleen, maar optrekken met lotgenoten lijkt me wel ontzettend gezellig!

Groet,

Gilbert