REISGENOOT GEZOCHT Mali/Burkina/Ghana en eventueel Togo

Hallo iedereen,

Na 6 weken in Mali te hebben vertoefd voor mijn scriptie ben ik helemaal verliefd geworden op Mali en wil dolgraag terug. Ik heb gemerkt dat je als alleenreizende heel veel bekijks trekt, wat alleen maar leuk is… Maar ik heb ook gemerkt dat ik het toch wel wilt delen ipv alleen met het thuisfront via internet.

Om het verhaal kort te maken… ik wil dolgraag terug en dan ook op doorreis naar Burkina/Ghana en eventueel Togo of ander land wat interessant lijkt… Wie heeft ook plannen om naar West Afrika te gaan en wil niet alleen gaan…

Ik ben van plan om in Januari te gaan, want wil sowieso het Ségou festival weer meemaken.

Groetjes Nitza

Wat ik mij afvroeg is of het nut heeft op een laptop mee te nemen .
Zelf ga ik in december voor 4 weken naar Mali voornamelijk om foto’s te nemen van de plaatselijke bevolking . Deze foto’s zou ik dan op mijn harde schijf van de laptop willen zetten als opslag maar ook zou ik met die laptop contact willen houden met het thuisfront . Is er een degelijke internetverbinding en is er überhaupt wel electriciteit ?

Hallo,

Ik heb in die 6 weken geen laptop meegenomen omdat je zo de afstand tussen de mensen erg vergroot. en om je laptop achter te laten in je hotelkamer of wat dan ook vind ik niet echt een veilige gedachte. Heb je er ook aangedacht dat mensen in Mali het niet fijn vinden om op de foto te komen… dit in verband zij denken dat hun ziel door de foto weggenomen worden. Sommige vinden het wel leuk maar ook veel mensen niet.

Er is wel een degelijke internetverbinding (af en toe langzaam, mar je moet net die adresjes weten die het wel lukken) en er is zeker wel electriciteit.

Als je nog meer wilt weten… let me know!

Hallo Nitza ,

I.v.m. het foto’s nemen van mensen zal ik altijd eerst het vertrouwen van die mensen proberen te winnen en zonder toestemming zal ik ook geen foto’s nemen .

Hai Noliko,

oh dan is het verder geen probleem voor hen… tenminste zo heb ik het ervaren… maar wel tof dat je er heengaat… alleen voor de fotografie of ook nog voor iets anders?? en waarom Mali? (hoezo nieuwsgierig :wink: )

Ja , enkel voor de fotografie en waarom Mali . Verleden jaar ben ik in India geweest ook voor de fotografie en dat was goed meegevallen .
Voor mij moet alles kleurrijk zijn , ik bedoel dan voornamelijk de klederdacht en ik denk dat ik daar in Mali mijn gading zal vinden .
Als je naar onze website gaat van www.fotoclub-beringen.be waarvan ik voorzitter ben zul je onder Leden foto’s vinden van mij onder de naam Peustjens Theo .

Hoi Nitza,
Volgens mij heb ik al eerder op een van je berichten gereageerd, maar dat geeft niet, ik doe het gewoon nog een keer. Ik zit nu een week in Mali, en de bedoeling is dat ik hier nog een paar maanden zal blijven, tot april ofzo. Zelf wil ik ook heel graag naar het festival van Segou, dat is eind januari geloof ik he? Of dat was juist dat andere festival, ik geloof dat er twee zijn… festival aan de niger ook of niet?
Maar als je iemand zoekt, ik ga er zelf in elk geval naar toe, en ik wil verder ook nog wat rondreizen. Al weet ik nog niet precies wanneer ik daarmee kan beginnen, omdat ik binnenkort begin met een computercursus geven. Ik moet nog even zien hoe dat uitpakt en hoelang dat gaat duren. Maar als je wil, houd me maar op de hoogte van je plannen!
Emma

Hai Emma,

Wat leuk dat je er al zit! ik moet helaas zelf nog wachten :frowning:

Hoe bevalt Mali je?

Er zijn 3 festivals in jan/februari. Begin januari festival du Desert, bij essakane (timboektoe) en festival du niger (eind jan begin feb) en begin feb een festival in Mopti. Die in Mopti is vrij nieuw (2009 is het de 2e x)

Mocht je nog meer vragen willen hebben over dingen/gidsen dan kan je altijd mailen: [EMAIL=“nitza_meinen@live.nl”]nitza_meinen@live.nl

sws zou ik graag meer over je reis willen weten. heb je een site of iets dergelijks??

Groetjes Nitza

Veel plezier!