In december ga ik voor een 4-tal weken naar Mali met een draagbare laptop , digitale spiegelreflexcamera’s , adapters enz.
Nu , dit zijn allemaal toestellen die op tijd en stond moeten bijgeladen worden . Bestaat deze mogelijk overal en welke stekkers heb ik daar voor nodig ?
Hallo,
Ik zit op het moment in Mali, ik ben hier nu net een week. Nou zit ik wel in huis bij een behoorlijk “rijk” en ontwikkeld gezin (een Nederlandse man), maar hier is gewoon stroom (en dus ook internet). Volgens mij zijn de meeste huizenblokken wel voorzien van elektriciteit. In elk geval de wat oudere en niet al te primitieve wijken. Dat heb ik in Bamako en hier in Kati wel gezien. Waarschijnlijk vertrek ik morgen naar Kita, een dorp meer naar het westen, en daar zal ik gewoon bij de lokale bevolking wonen. Van wat ik er al van weet is daar ook gewoon elektriciteit. Er zijn overal ook cybercafe’s verspreid, als je daar gebruik van zou willen maken. De stekkers die ik tot nu toe heb gezien zijn allemaal gewoon hetzelfde als in Nederland. Voor mijn telefoon en laptop enzo heb ik ook alleen mijn gewone opladers meegenomen, ik had gehoord dat je daar in principe overal mee terecht kan. Ik hoop dat ik zo je vraag een beetje heb beantwoord…
Mag ik misschien weten wat je in Mali gaat doen en waar je precies heen gaat? Zou ik graag willen horen. Succes in elk geval!
Groetjes, Emma
Hallo Emma , bedankt voor je reactie .
Zoals al eerder aangehaald ga ik met 2 digitale camera’s en een laptop naar Mali . Ik ga met een beperkt reisgezelschap van 12 personen een rondreis doen door Mali . We gaan Ségou aandoen , vervolgens Djenné en Bandiagara . Dan een 4- daagse wandeltocht door het Dogongbied
De dogonvalei staat ook op het programma en een pinassetocht naar Timboektoe . Een woestijnrit door de woestijn . Dan Mopti , Teriya Bugu en tot slot Bamako .In totaal 24 dagen .
Wat neem jij in tegen Malaria als ik vragen mag ?
klinkt erg leuk
ik gebruik lariam, vond ik makkelijker omdat het maar 1 keer in de week hoeft. ik zou dan wel eerst alleen een proefdosis halen, want er zijn mensen die er niet tegen kunnen. zelf heb ik nergens last van, laar je moet 3 weken van tevoren beginnen met slikken en als dan blijkt dat je er niet tegen kan, zit je met pillen die je niet meer terug kan brengen, dus eerst gewoon maar 1 of 2 pillen van je recept vragen om uit te proberen
Hoi Noliko, blij weerzien met je:dag: Ik hoop dat in net niet te laat ben om je een prachtige en “fotogenieke” reis te wensen?
Ik kwam hier terecht omdat ik met precies dezelfde vraag worstelde. Ivm de stroomvoorziening in “bewoond” gebied in Mali had ik me al geïnformeerd. Die geeft geen problemen, maar ook ik maak me zorgen om de batterij-oplaadmogelijkheden tijdens de rondreis door de Sahel en de verblijven in tentenkampen. Ik zat meer te denken aan die oprolbare zonnepanelen en het omkopen van de buschauffeurs om mijn batterijladers tijdens de busverplaatsingen in de sigarettenaansteker te kunnen pluggen.
Enfin, ik blijf dit topic met belangstelling volgen hoop na je terugkeer goeie raad te krijgen uit jouw ervaringen.
@ Emma: goed om weten dat een “ervaringsdeskundige” ter plekke op dit forum vertoeft. Wellicht heb je nog goeie tips?
Grtz
Wiet
hoy! je kan perfect naar Mali reizen met een laptop en digitale camera. Ik kom net weer terug uit Mali waar mijn vriend woont. De stopcontacten zijn dezelfde als bij ons. Je hoeft geen adapters mee te nemen.
Maar je moet er wel goed op letten dat je telkens je een stopcontact ziet, dat je alles volledig oplaadt. Op vele plaatsen in Mali is er geen electriciteit, zoals o.a. in Dogonland en de route naar Timbouctou.
Ik neem geen laptop mee, maar wel een digitale reflexcamera en mobiele telefoon.
Neem voor alle zekerheid 2 batterijen mee voor je camera en zorg dat er steeds 1 volledig opgeladen is!
Ik keer hopelijk het einde van het jaar ook opnieuw terug maar ga er ook Burkina Faso bijnemen.
Ik zie nu pas dat Emma ook al geantwoord heeft… sorry voor mijn overbodige antwoord dan!
En Emma… ik heb je niet gezien op het festival van Segou???
Hoi Alexandra01,
Ik vrees dat onze vriend Noliko al een tijdje terug is van Mali, maar ik ben nog steeds geïnteresseerd in jouw ervaringen hoor .
De stroomvoorzieningen in “bewoond gebied” baren mij geen zorgen, maar omdat de tocht van mijn dochter vooral met bussen en jeeps door de woestijn zal gaan en omdat er in tenten overnacht wordt, probeer ik nog steeds daarvoor een oplossing te zoeken. Haar fototoestel werkt met 4 AA batterijen en ik schat dat er toch dagelijks 3 tot 4 setjes van 4 batterijen moeten opgeladen worden (aan een ritme van 1500 tot 2000 foto’s per dag). Met de snellader die ik mee zal geven duurt elke laadbeurt circa 1,5 uur, zodat er toch circa 6 uur per dag moet kunnen geladen worden.