Reisgenoot gezocht low-budgetreis a.s. zomer naar ZO-azie/Afrika (4/5 weken)

Hoi!

ik wil van de zomer (juli/augustus) een maand naar ZO-Azie of Afrika. Ik heb verschillende landen in gedachten dus ik sta zeker open voor ideeën! Malawi, Mozambique, Cambodja en Laos zijn landen die ik graag zou bereizen. De keuze hangt ook samen met mijn budget (ik ben weer begonnen met studeren)

Ik ben 26 jaar oud en studeer SPH in Nijmegen. Ik hou van film, festival, dansen, fotograferen, nieuwe mensen ontmoeten, wandelen, buiten zijn, lezen en koken.

Ben jij tussen de 24 en 35 jaar oud en staan de volgende steekwoorden jou aan: positiviteit, easy-going, bus/trein, interesse in de lokale bevolking, flexibiliteit, gezelligheid? Dan hoor ik graag van je!

Groet,
Annemiek

Hallo Annemiek,

Ik ben even benieuwd:
Ik ben in beide continenten geweest, maar er zit een heel verschil tussen de landen in Zuid oost Azie en Afrika. Vanwaar de keuze op deze landen?
En heb je ook eerdere reis ervaring?

Groetjes,

Martin
www.wereldrondreis.eu

Hoi Annemiek,

Ik ben 26, vrouwelijk en ik kom uit Belgie, en wil graag in augustus richting Afrika trekken. Mali, Malawi, Namibie, … staan op mijn verlanglijstje.

Je kan me bereiken op [EMAIL=“yalika@gmail.com”]yalika@gmail.com

Hoi Martin!

ik heb eerder (buiten Europa) gereisd in Sri Lanka, China en Birma. Ik vind Azië zeer interessant en wil graag nog veel meer zien (Bhutan, Mongolië, Tibet, Nepal, méér China). Maar Afrika trekt mij al heel lang, de mensen, het leven, de muziek. Ik had echter altijd het plan om hier voor langere tijd heen te gaan (per auto) en bij mijn weten is Afrika ook wat duurder dan Azië.

Daarom mijn overwegingen…

Groet,
Annemiek

Ha Annemiek.

Je hebt inmiddels misschien al een reisgenootje gevonden… maar ik zoek er nog een. Vandaar dat ik toch reageer. Ik was van plan om deze zomer een groepsrondreis door Afrika te maken, maar ik heb nog niemand die mee gaat. Waarom Afrika? Nou, daar heb ik nog nooit iets van gezien en het lijkt me wel heel interessant. Azië spreekt me ongelooflijk aan, maar omdat ik wel ooit in Thailand ben geweest, gaat mijn eerste voorkeur uit naar iets geheel nieuws.

Omdat ik vorig jaar al geld opzij heb gezet voor een reis en omdat ik me totaal niet heb verdiept in backpacken in m;n eentje, gaat m’m voorkeur uit naar een groepsreis. Maar als ik een (redelijk) ervaren medereizigster kan vinden die zich samen met mij in de mogelijkheden wil verdiepen, dan vind ik zelf rondtrekken ook erg interessant. Juist omdat ik meer van een land wil zien dan alleen toeristische plekken. En het is zeker niet zo dat ik problemen heb met vieze wc’s, hostels, of treinen. (Oké, misschien mopper ik wel, maar stiekem vind ik dat het er ook bij hoort. Liever dat dan een 5-sterrenhotel)

Ik zal me even verder voorstellen. Ik ben Sanne, 22 jaar (te jong volgens je oproep. Maar goed… ik woon nu ook met twee huisgenoten die allebei in de dertig zijn en iemand zochten van 25+, dus nu probeer ik het gewoon nog een keer). Ik studeer geschiedenis en journalistiek en hoop deze maand met Bachelor af te hebben. Ik houd van muziek (maken en luisteren.), lezen, schrijven, festivals bezoeken, wandelen, koken, lekker eten, fotograferen, internetten, films kijken, nieuwe ervaringen opdoen en mijn kater Raaf.

Ik heb nooit eerder gebackpackt, maar ben wel op reis geweest n Thailand en Marokko. Ook ben ik door mijn (soms) werk als journalist gewend om gewoon maar te zien dat ik ergens kom en om dan te kletsen met vreemde (maar vaak interessante) mensen. Afgelopen zomer ben ik voor een serie interviews naar Zweden geweest. En dan kan ik mezelf ook prima in m;n eentje redden… Dus ik ben niet bang dat ik na 2 dagen alweer gil dat ik naar huis wil.

EHm… wat verder nog? Ik houd ervan om alles direct uit te spreken. Waar ik wel zin in heb. En waar ik geen zin in heb. Ik houd namelijk niet van irritaties op vakantie. Maar gelukkig heb ik met weinig dingen/personen moeite. Als ze maar lekekr zichzelf zijn en er het beste van willen maken. Niet dat oproepjes echt veelzeggend zijn, maar toen ik die van jou las kreeg ik het idee dat het wel eens zou kunnen dat we hetzelfde zoeken in een reisgenoot. Dus het zou mooi zijn als we er nu allebei een gevonden hebben. En anders zoek ik nog even door!

(ehm… het kort houden van reacties is geloof ik NIET mijn sterkste punt. ben je daar niet op afgeknapt… dan kun je me mailen op [EMAIL=“sanneterlingen@Hotmail.com”]sanneterlingen@Hotmail.com)

Hoi Sanne,

Wat ben je precies van plan? Wanneer wil je gaan en voor hoe lang? Waarheen wil je gaan? Binnen/buiten Europa? Vertel!

By the way:
23 jaar, aardrijkskunde gestudeerd en nu al weer drie jaar leraar, onze hobbies komen aardig overeen, behalve dan dat stuk van je kat… :wink:

Groetjes,

Vincent

Ha Vincent,

dat van die kat dat overleef ik wel… geloof ;t niet of: hij mag van mij niet mee richting Afrika. Hoewel hij daar waarschijnlijk flink pissed over is:).

Maar goed, ik had gisteren nog een ander topic geopend over wat voor reis mij op dit moment het meest voor ogen staat. Dus bij deze even de link:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=35495

Groetjes!