Reisgenoot gezocht Japan

Hallo, ik ben Naomi, 25 jaar,en ben op zoek naar een reisgenoot (bij voorkeur vrouwelijk) die samen met mij naar Japan wilt.
Ik wil in November 2018 reizen en het liefst alleen naar Tokyo voor ongeveer anderhalve week.

Lijkt het je leuk om mee te gaan? Laat het mij weten.

Ben je van plan om trips buiten Tokyo te maken?

Ik ben zelf in Tokyo geweest en ik vond 5 dagen echt al veel te lang.

Hoi nee eigenlijk niet. Het is de eerste keer voor mij dus weet eigenlijk niet wat het beste is om te doen

Het ligt er een beetje aan waar je in geïnteresseerd bent. Als je van cultuur/geschiedenis houdt zou ik zeker een aantal dagen in Kyoto + Nara vertoeven. Houd je van anime en wil je Studio Ghibli bezoeken? Reserveer dan nu alvast.

Als je van wandelen in de natuur houdt dan zou ik zeker een paar dagen in de buurt van de berg Fuji gaan vertoeven (dichtbij Tokyo). Er zijn daar ook onsen (warm waterbronnen). Soms zit de onsen bij een accommodatie inbegrepen.

Als je gaat reizen dan kan het handig zijn om alvast een rail pass te kopen. Deze zijn met korting voor buitenlanders te verkrijgen. Je kan dan een week reizen met alle treinen van JR inc. hogesnelheidstreinen (doch niet alle) voor de prijs van een retourticket Kyoto - Tokyo. Zie ook https://www.japan-rail-pass.nl/jr-pass

Tokyo zelf is leuk om gezien te hebben en dan met name het mode en technologie district. Ik zou zelf slechts drie nachten verblijven zodat je twee volle dagen hebt om beide districten te bezoeken.

Ik heb best veel op mijn lijstje staan om te doen, maar hoef niet per se naar andere steden te gaan.
Dankjewel voor de info trouwens

Ik kan me zo voorstellen dat Tokyo een love-it-or-hate-it bestemming is. Het is nu eenmaal een gigantische en ontzettend drukke stad. En het is ook zeker geen stad van enorme bezienswaardigheden van het kaliber Verboden Stad of Eiffeltoren. De aantrekkingskracht van Tokyo zit naar mijn idee in de eindeloze variatie aan “kleine” dingen. De talloze wijken met elk hun eigen karakter en die wat verder buiten het centrum soms bijna dorps aanvoelen, de eindeloze hoeveelheid musea en winkels, diverse mooie tempels (en zeker niet alleen de over-toeristische Sensoji!). Ik ben er over al m’n reizen verdeeld inmiddels een dag of 40 geweest, en heb me zelden verveeld.

Maar een deel van de aantrekkingskracht is ook juist dat je heel makkelijk (dag)trips kan maken:
[ul]
[li]In een half uurtje sta je in Yokohama, een andere metropool met weer een heel eigen karakter.[/li][li]Prachtige tempels in de bergen bij Nikko.[/li][li]Meer historie en tempels in Kamakura en Enoshima[/li][li]Natuurschoon en met een beetje mazzel uitzicht op Mt. Fuji vanuit Hakone of Kawaguchiko.[/li][li]Kawagoe is een leuk historisch stadje wat tevens bekend staat om z’n traditionele snoepwinkeltjes.[/li][li]En er zijn nog een hoop meer bestemmingen waar ik nog niet aan toegekomen ben, bijvoorbeeld Izu-Hanto en Boso-Hanto, maar waarvoor een overnachting wellicht beter zou zijn.[/li][/ul]

Anderhalve week in de stad blijven zal wellicht inderdaad wat teveel van het goede zijn, maar met zulke sidetrips kan je naar mijn idee makkelijk voor de nodigafwisseling zorgen.

Maar uiteraard zou een combinatie met Kyoto/Nara en eventueel ook Osaka ook goed kunnen. Of nog een alternatief: gewoon anderhalve week in die Kansai-regio. Ook daar is meer dan genoeg te doen. Maar wat je ook doet: hou er rekening mee dat dit het begin van een verslaving kan zijn :biggrin:

Dankjewel voor alle tips, ik vind het denk ik gewoon heel lastig om alles goed te plannen omdat ik nog nooit eerder zoiets gedaan heb en niemand ken die mij kan helpen. Daarom dacht ik, ik doe alleen Tokyo omdat dat makkelijker is voor de eerste keer. Maar ik heb wat van jullie suggesties opgezocht en het klinkt allemaal heel mooi.