Half september vertrek ik samen met een vriend naar Bangkok. Hij keert na twee weken vakantie terug naar Nederland, maar voor mij begint de reis dan pas. Heb mijn baan opgezegd en mijn huis te huur gezet om een half jaar door Azie te trekken. Behalve die twee weken in Bangkok heb ik geen concrete plannen. Ik weet alleen dat ik Nepal, Laos, Cambodja en Vietnam wil zien, maar ook Indonesie, Buthan en de Filipijnen zijn kanshebbers.
Ikzelf ga dit jaar naar India. Wil daar 4 weken backpacken, wellicht met een stuk van Nepal erbij of naar het zuiden richting Sri Lanka. Ik vertrek 21 september. Het is wel niet één van de landen die je noemde, maar wellicht, kom je daar toch ergens langs. Succes met plannen in ieder geval!!
Ik heb in Nepal, Indie, en thailand gereisd. Hotel met ontbijt was samen met de vliegreis gereserveerd, ter plaatse hebben we in de lokale resto gaan eten. In jouw geval is het moeilijker omdat je meerdere landen in een keer wil bezien. Ik kan je zeker vertellen wat je moet zien en wat je best links kunt laten liggen.
ik ben wel een stukkie jonger, 21, maar écht, ik ga graag met ietsjes ouder dan ikzelf om… omdat jullie zoveel wijzer zijn
Voor het eerst ga ik backpacken, vanaf 18 september… eerst een weekje hongkong, daarna naar bangkok en vanaf daar verder tot 6 januari… althans… dat wíl ik heel graag maar ik twijfel dus nog over de feestdagen. het lijkt me geweldig om dat daar te vieren (ik reis alleen door ZO-Azië trouwens) maar heb ff een steuntje nodig als het ware.
ben geintresseerd in cultuur, natuur, barretjes (mojito’s :)) gezellige mensen die wat te vertellen hebben, open minded lieve mensen, en ontspanning tijdens wat inspanning. geen reetzitten dus, maar ook weer niet neurotisch mountainbiken 24/7
laat van je horen!!! groetjes Froukje
Ik woon in Utrecht, net klaar met de kunstacademie Industrieel ontwerpen en toe aan een geweldige reis!!
–
lekker gekopieerd uit andere gesprekken, maar de inhoud blijf hetzelfde
Opvallend genoeg steeds meer mensen met dezelfde plannen!
Ik ben vanaf eind oktober in Thailand en vandaar uit door heel ZO-Azie. Hoe er wanneer blijft open, heb een ticket naar Bangkok geregeld en verder genieten en daar uitvinden.
Voorbereiding? Wat administratieve dingetjes, maar veel daar uitvinden. Blijft het leukste.
he hallo
Leuk om te lezen dat andere soortgelijke plannen hebben als ik! Ik wil graag in november endecember reizen in ZO Azie. Ik denk zelf aan evt een maand Indonesie (oa surfen) en de andere maand staat nog open. Wilde in 1e instantie de andere maand Laos, Vietnam en Cambodja doen maar twijfel een beetje omdat een maand misschien te kort is, dus ik sta open voor suggesties. Matheis, mocht je voor begin November een leuk plan hebben, let me know!
Nepal en Thailand spreken me ook zeer zeker aan. Wil veel dingen zien en doen maar ook gewoon lekker strand, surfen en relaxen.
groetjes Gijsje