Reisgenoot gezocht!! Bij 5 mnd stage vanaf februari 2010

nou ik ben inmiddels al een aantal maanden aan het stage lopen in Nairobi, Kenya.
Aangezien er veel mensen zijn die ook Oost Afrika willen verkennen blijf ik mijn profiel nog maar even houden, wie weet kan ik iemand verder helpen.

Ik ben hier voor mijn studie CMV ( Culturele en maatschappelijke Vorming) en werk daarom ook op een creatieve manier( d.m.v. kunst, dans, theater, muziek etc.) met ( met name) de jongeren uit sloppenwijken.

mocht je tips nodig hebben, dan kan je het altijd vragen!

Groetjes idealiss

Hej Lisette!

Ik ben Simone, 20 jaar en wil volgend jaar ook voor m’n studie (pabo) graag stage lopen in het buitenland ( heb niet echt een voorkeur van land). Bij mij gaat het om 3 maanden, namelijk april, mei, juni.
Ik zoek ook nog een reisgenootje, maar voor mij is het niet mogelijk om 5 maanden te gaan, helaas…

Groetjes,
Simone

hoi Simone!

bedankt voor je reactie!
Het wordt denk ik wel lastig om dan iets samen te regelen.
Dan zou het er haast op uit komen dat ik daar al 2 mnd zit voordat jij gaat. Dat kan, maar het is wel jammer dat we niet allebei in dezelfde maand gaan!

mocht het er toch op uitkomen ( waar ik niet vanuit ga) dat ik verlaat op reis ga en inderdaad ook maar drie maanden, dan ben je de eerste die het hoort!

Groetjes!

Hoi Lisette
Ik weet niet of je inmiddels al plannen en een stage hebt, maar anders weet ik in Ethiopie misschien nog iets leuks voor je. Ik ga daar zelf in november voor 3 maanden vrijwilligerswerk doen en ik wil daarna een maand rondtrekken. Het is een opvanghuis voor straatkinderen: www.mercyethiopia.com. Ik heb nu een aantal keer op en neer gemaild met de mensen daar, en ze klinken heel erg gastvrij!

Groetjes Femke

hallo,

Ik moet ook vanaf februari 2010 5,5 maanden stage lopen. nou ben ik in 2009 een half jaar in zuid afrika geweest voor mijn stage. ik studeer fotografie en heb daar voor de krant gewerkt en aardig wat meemaakt qua geweld, van rellen tot van alles. nou zoek ik ook een soort stage(liefst in afrika) bij de krant maar ik weet niet welk land. het punt is ook dat ik alleen engels en nederlands, en duits kan en in afrika is bijna geen 1 van die 3 talen de hoofdtaal is van dat land. dus dat is ook een beetje mijn probleem… in principe heb je dezelfde periode als ik;)

ik hoor het wel,

Gr,

Jeroen

Hoi Jeroen,

Ik heb inmiddels een bestemming, ik ga voornamelijk in Kenia stage lopen bij de organisatie y-tap / Yaden.
Ik kom in de stage periode ook in Rwanda,Tanzania en Uganda…
genoeg te fotograferen lijkt me!

Wat je zegt over geweld e.d. dat is mijn voornaamste zorg en dat is meteen de reden waarom ik liever niet alleen ga…

Groetjes Lisette

Oke! leuk hoor! ik kan moeilijk rondreizen zoals jij omdat ik een vaste plek zoek;)

Hey Lisette!
Ik ben ook een CMV’er, derdejaars, en wil ook in februari op buitenlandse stage. Ik wil heel graag naar Zuid Afrika. Ben me nu ook echt aan het orientereren en plekken zoeken.
Mijn stageperiode is 6 maanden. Wie weet kunnen we samen gaan!

Groetjes Sancha Zeevat

Hoi Sancha!

Dat klinkt goed! Ik heb inmiddels hoogstwaarschijnlijk al een reismaatje gevonden, maar wie weet kunnen er nog meer mensen mee… zal ik je op de hoogte houden?

Groetjes Lisette

hallo allemaal

Ik ben ook van plan om naar afrika te gaan in februari voor 6 a 7 maanden.
Wie iets weet, of samen met mij wil, moet het maar laten weten. Ik heb een leuke organisatie gevonden in Kaapstad. Zij geven kansarme jongeren de mogelijk om te studeren :slight_smile:

Groetjes Lianne

Hoi LIanne,

Ik heb al een plek, alles is zo goed als rond. Ik ga voornamelijk in Kenya stage lopen, daarnaast ga ik ook naar Tanzania, Uganda en Rwanda om bezig te zijn met projecten.
Ik zoek nog steeds een reismaatje, dus wie weet!

groetjes Lisette

Hoi Sancha,

Ik zoek nog steeds een reismaatje, mocht jij er ook nog een zoeken laat het dan weten…

groetjes Lisette

Hoi Listte,

Ik ben benieuwd naar wat je gaat doen! Kun je hier meer over vertellen? Ga misschien ook naar kaapstad in febr. maar nog geen concrete plannen!

Groetjes!

hoi Lianne,

Ik ga daar bezig met projecten voor jonge vrouwen.
Vrouwen zijn daar minder waardig aan mannen.
Door middel van kunst, dans, muziek en andere activiteiten, probeer ik vrouwen beter te laten integreren in de maatschappij zoals die daar is.
het klinkt alsof ik hun cultuur wil veranderen, dat is niet de bedoeling

Wat mij betreft mag je nog steeds mee, een reismaatje vind ik wenselijk (voor communicatie en goede samenwerking)

wat wil jij in kaapstad gaan doen?

groetjes lisette

Hoi,

Kaapstad wordt m niet meer. Ben nu bezig met contacten in Pretoria/Johannesburg… Misschien is er een mogelijkheid bij een dagopvang voor straat/weeskinderen. Daar willen ze een sterke opvang neerzetten met leermomenten, maar weten niet zo goed hoe ze dat gaan aanpakken. Maar nog niks is zeker… :frowning:

Hallo
Vlaming die begin 2010 afreist naar Debre Zeyit , Ethiopie voor project ivm bloemen, voor opstart in 1 ste fase proefproject en dan eventueel door te groeien…toch enige ervaring met de regio rond Addis Abeba alsook vrijwilligerswerk
Vlaamse groetjes

Hey Lisette,

Toevallig… Ik ga volgend jaar in dezelfde periode als jij weg! Alleen doe ik SPH.

Ik las dat je al een reismaatje hebt gevonden waarschijnlijk.
Weet je al waar je stage gaat lopen?

en heeft iemand nog tips om te zoeken naar een stage?
Ik zit zelf te denken aan Italie.

Groetjes, Babs :slight_smile:

Hoi Lisette,
Ik ben 2de jaars cmv en ik wil volgendjaar november voor 5 maanden weg. het liefst Australië.
Nu zit ik een beetje met het probleem dat ik niet weet waar ik moet beginnen met zoeken.
Doet iemand hier CMV in Rotterdam?
Groetjes Suzan

hoi suus,

waarin zoek je precies ondersteuning?
in het zoeken van een locatie, of bij het zoeken van een reispartner?

groetjes Lisette

Jij doet ook cmv toch? heb jij ook domeinen?
Want ik wil niet iets doen met ontwikkelingswerk, maar meer in de cultuurkant.
En tot nu toe heb ik alleen nog maar gehoord van cmv’ers die in de ontwikkelingswerkkant stage hebben gedaan, of op scholen ofzo.
Ik zou graag wat ideën willen hebben voor stage’s in de cultuur/kunst kant. Hoe ben jij bijvoorbeeld op het idee gekomen welke stage jij wil lopen?
Groetjes Suzan