Reisgenoot gezocht Azië vanaf april/mei 2016

Hoi!

Volgend jaar wil ik gaan backpacken in Azië. Het liefst ga ik met iemand samen, vandaar dit oproepje! Het lijkt me leuk om met iemand de eerste weken op te trekken, maar als het goed klikt wellicht langer.
Vorig jaar ben ik wezen backpacken in Australië en wat een ervaring was dat! Ik heb alleen maar meer zin gekregen om weer te gaan reizen. Azië lijkt me prachtig en ik heb er goede verhalen over gehoord, dus dat wordt de volgende bestemming.

Het liefst ga ik naar de volgende landen: Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en Indonesië, maar het staat nog niet vast.
In Thailand en Indonesië wil ik de meeste tijd doorbrengen.
Ik ben niet het type dat alleen naar de toeristische hoogtepunten gaat, ik wil juist ook de meer verborgen plekjes bezoeken. Ik ben ook wel echt een budgetbackpacker ;p maar ik ben niet van het beknibbelen hoor.

Hoe ziet mijn ideale reis eruit? Ik ben niet zo van de organiseerde tripjes, zelf kun je een heel eind komen en veel meer de tijd nemen en zien. Ik wil graag de natuur in (wandelen is leuk, maar ik hou meer van het extreme; skydiven, bungeejumpen, kajakken etc.). Ik ben ook veel bezig met fotografie dus dat is een leuke combi. Ik ga vooral voor de natuur/cultuur, maar ik hou ook onwijs van lekker eten en uitgaan hoort er ook bij. Als het mogelijk is, zou ik ook graag wat korte periodes vrijwilligerswerk gaan doen.
Het liefst ga ik in april of mei weg, denk dat dat het ideaalst is wat betreft kosten en klimaat. Ik zit er aan te denken zo’n 3 of 4 maanden te gaan. Ik ben nu aan het puzzelen wat mogelijk is, qua budget en hoever ik daarmee kan komen en wat ik precies allemaal wil bezoeken.

En nog even over mij :slight_smile: Ik ben 22 en ben diëtiste, maar werk momenteel in de horeca. In mn vrije tijd sport ik graag, hou van uitgaan, gezellig koffie drinken, fotografie, koken en reizen.
Dus mocht bovenstaande je aanspreken, hoor ik het graag :)!

Hoi Anouk,

Ik zou vanaf begin sept 2016 1 maand naar Indonesie kunnen gaan. Maar dat is wellicht te laat voor je.

Kijk maar wat je mogelijkheden zijn.

Groetjes, Marlieke

Hallo Anouk,

ik ben Lara, 22 jaar oud en bijna afgestudeerd ergotherapeute. Ik wil rond maart/april graag een maand door Thailand reizen.
Ik zelf had niet de gedachte om zo lang te gaan, maar als ik het zo lees klinkt het wel super. Dus weet nog niet of ik dat zou doen.
Maar misschien kan ik sowieso je reismaatje voor Thailand zijn, mocht het klikken en de plannen beetje overeenkomen enz.
Je verhaaltje spreekt me in elk geval aan !
Je lijkt een sociaal persoon die veel wilt zien en ondernemen. Tuurlijk wil ik af en toe ook wel rustig aan doen, maar wil vooral veel zien!

Groetjes,
Lara

Leuk! Ik ben zelf in mei/juni in Indonesie (planning voor nu Sumatra (Bukit Lawang), Java, Bali, Lombok en mn laatste week chillen op de Gili islands).
Misschien kunnen we een paar dagen met elkaar optrekken :slight_smile:

Edit: Ik ben 25, bijna afgestudeerd social worker en heb een passie voor fotografie. Skydiven is way toooo scary voor mij, maar ik wacht wel gewoon op je tot je beneden bent :wink:

Hoi Anouk,

Wat een leuke plannen! Ik ben zelf van plan om halverwege april naar Myanmar te gaan. Ik weet dat Myanmar niet in je lijstje staat, maar wie weet lijkt dit land je ook leuk om heen te gaan. Ik ga liever ook niet alleen naar de toeristische plekken, of met een georganiseerde reis mee. Maar wel om met iemand een gedeelte op te trekken. Je verhaaltje spreekt me erg aan. Ik hou van natuur (wandelen), cultuur en extreme sporten (maar weet niet of hier heel veel opties voor zijn in Myanmar). Ik ben echt een doener, ik kan niet een hele poos op 1 plek niks zitten doen. Ik ben trouwens 19 jaar, heb vwo gedaan, en nu eerst 2 tussenjaren voordat ik volgend jaar ga studeren. Vorig jaar ben ik naar Zuid Afrika geweest, wat heel gaaf was, nu een heel ander land op de planning. Ik hoor graag van je!

Groeten Aniek

Hi Anouk! Leuke plannen zeg! Ik ben van plan om begin april tot eind mei naar Vietnam en Cambodja te gaan. Ik zie dat jij rond die tijd ook die kant op gaat. Jouw ideale reis ziet er aantrekkelijk uit. Zelf ben ik net 24 jaar en na 2 jaar te hebben gewerkt en genoeg geld te hebben verdiend leek mij dit een mooi moment om die ene mooie reis te gaan maken!

Ik ben nu opzoek naar een reisgenootje die met mij samen de cultuur en natuur wil verkennen, de locals wil leren kennen en vooral veel lol te hebben! Lijkt mij heel leuk om onze reizen te bespreken.

Je kan mij opzoeken op FB; Bente Das uit Den Haag.

Ik hoor graag van je!
Groetjes

Hoi!

Leuke reacties!
Ik heb inmiddels al geboekt… half maart vertrek ik :slight_smile: eerst Thailand en dan in april richting de buurlanden…
Mocht dat alsnog overeen komen met jullie plannen, dan hoor ik het graag!

Hi Anouk! Super gaaf ! Veel plezier in Thailand. Ik vertrek waarschijnlijk begin april richting Hanoi, Vietnam om binnen 30 dagen naar het zuiden af te reizen om zo naar Cambodja te gaan. En wellicht met wat thaise eilandjes af te sluiten.

Komen onze plannen enigzins overeen?

Groeten, Bente

Ik ga dus ergens in april naar myanmar. Hoe lijkt jou dit land?

Thanks! :slight_smile: Ik zit er ook aan te denken in april, na een paar weken Thailand, naar Vietnam te vliegen, daar een maandje rond te trekken om dan door te gaan naar Cambodja en Laos. Ik heb je even een berichtje op facebook gestuurd!

Hoi Aniek! Klinkt goed en Myanmar lijkt mij ook super gaaf… alleen ben ik bang dat dit niet helemaal haalbaar is voor mij qua tijd… jij in ieder geval veel plezier :)!

Hoi Anouk!
Ik ben zelf van plan in April een kleine 3 weken naar Thailand te gaan (Bangkok-Koh Samui-Krabi/Phuket en phi phi eilanden)!
Ik weet niet of je al een reis gemaakt hebt of nog iemand zoekt rond die periode naar Thailand?

Groetjes

Ah oke. Ja bedankt! Jij ook!