Reisgenoot gezocht Australie Maart 2012

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Jim (20 jaar) en ik ben van plan om in Maart 2012 naar Australië te vertrekken voor +/- 6 maanden.
De Bedoeling is een halfjaar jaar backpacken, het goede leven ontdekken, mooie stranden zien, Stappen,genieten van de Cultuur en omgeving en natuurlijk ook af en toe werken !!

Verder maakt het mij niet veel uit waar ik heenga, ik hou zelf wel van spontane acties en niet alles van tevoren te plannen. de plekken die ik overigens wel graag heen wil zijn;

1. Great Barrier Reef
  2. Sydney
  3. Blue Mountains
  4. Whitsunday island
    enz. enz. enz.

mijn hobby’s zijn voornamelijk; fotografie, stappen, tot een zekere hoogte cultuur snuiven.

het lijkt me natuurlijk erg leuk om samen met 1(of meerdere) reisgenootjes richting Australië te gaan en daar het land te ontdekken en vooral te genieten. ook is het met meerdere personen natuurlijk leuker dan alleen te gaan.

ik hoor van jullie,

Jim :zon02:

Hey Jim,

Leuk dat je naar Australie gaat! Ik zou het gedeeltelijk aan het ‘lot’ overlaten, toen ik daar was leerde ik verschillende backpackers kennen die me tips gaven over waar het leuk was of interessant!

Waar ik destijds ook heen ben gegaan is het WOMAD-festival, in Adelaide! Dat was toen van 6-8 maart geloof ik, ik heb vanuit NL een kaartje gekocht (en in de week dat ik weg ging pas ontvangen, dat was erg spannend…) en heb het daar heerlijk gehad! WOMAD biedt verschillende muziek/theater/dans dingen aan, van SKA tot wereldmuziek, ballet tot workshops noem het maar op!

In maart is Adelaide sowieso de festivalstad, met ook een gratis festival dat de hele maand (geloof ik) doorgaat. =)

Wat ik echter het leukste vond aan mn reis door Australie was dat ik alleen was (klinkt raar), maar op die manier wordt je sneller aangesproken (sta je misschien zelf ook meer open) door anderen. Zelf vond ik dat als iemand NL mee was gegaan, ik waarschijnlijk meer nederlands bleef praten (waardoor anderen niet zo snel naar je toe komen) ipv ondergedompeld te worden in het Australische! Je komt tijdens je reis zat mensen tegen met wie je even mee kunt reizen of die je later weer tegenkomt!

Ik ben na 2 maanden, in t regenwoud bij Cape Tribulation (middle of nowhere), het meisje tegengekomen dat in het vliegtuig naar Australië naast me zat! It’s a small world blijkt, ook al is Australië supergroot!

Veel plezier in iedergeval!!

Hi Jim,

Wat een gaaf idee om naar Australië te gaan!
Ik ben Sheila ( 18 jaar) en heb dit jaar een tussenjaar, omdat ik ben uitgeloot voor mijn studie. Nu ben ik veel aan het werk, maar zou
ook echt super graag een tijd lekker reizen en wat meer van de wereld zien.

Ik heb zelf ook met het idee gespeeld om naar Australië te gaan, maar wilde dan niet alleen. Het lijkt mij dan ook super gaaf om met een of meerdere mensen samen te gaan! :slight_smile:
Mijn hobby’s zijn: hardlopen, ballet, toneel, paardrijden en zonnen.

Ik ben benieuwd of je nog steeds van plan bent om te gaan en of je al contact hebt gehad met andere mensen die evt. ook mee willen?

Groetjes, Sheila :dag:

Hee Sheila,

Allereerst sorry voor de late reactie maar zat lekker 2 weekjes in Barcelona haha.

Ik ben inderdaad nog steeds van plan om naar Australië te gaan, nu ik in december mijn diploma behaal heb ik daarna de tijd om er eens lekker tussenuit te gaan en wat van de wereld te zien.

Heb jij al enig idee wanneer je zou willen vertrekken?

Verder ken ik al een aantal mensen in Australië zelf (vrienden/kennissen) die er stage lopen, en in de periode van Maart klaar zijn. Dus mocht ik geen reisgenoot vinden kan ik altijd daarop terugvallen.

Als het je leuk lijkt wat meer hierover te bespreken kunnen we wel mailen/msn of iets.

Groetjes, Jim :dag:

Hee Jim,

Goed om te horen dat je nog steeds wilt gaan! Voor mij komt het het beste uit om rond feb/maart te vertrekken. Aangezien ik nog wel even wat centjes moet verdienen =)
Maar ik geef je wel mijn mail en msn, dat is wat handiger :wink:
Mijn mail is: sheilabronswijk@hotmail.com
en msn: sheilabronswijk@planet.nl

Ik hoor het van je!

Groetjes, Sheila

Hoi Jim en Sheila,

Ook ik ben ook van plan in maart naar Australië te gaan. Ik ben 22 jaar en nog student. Eind februari heb ik mijn laatste tentamen waarna ik (zonder herkansing) vrij ben tot september (anders tot juli). Van deze vrije tijd wil ik gebruik maken om een reis te maken naar Australië.

Hebben jullie dat een datum geprikt om te vertrekken, of zitten jullie ook nog in de voorbereiding?

Ik hoor hopelijk nog van jullie.

Groet,
Sander

Hoi Jim, Sheila en Sander,

Ik heb mn ticket naar Sydney geboekt voor 16 maart 2012 (nu ga ik dus echt).

Als jullie ook rond die tijd gaan is het misschien een idee iets af te spreken ofzo?
Ben 21 jaar en ben (ook) in februari klaar met mn studie dus tijd voor wat avontuur!

adieuu,
Inge

Hoi Inge,

Ik wil op 13 maart richting Sydney gaan vliegen.
Misschien is het leuk om daar af te spreken ?
Ik zal mijn contact gegevens even opschrijven voor als je interesse hebt
mijn msn: lieke-v.d-oord@hotmail.com

Hey iedereen!

Wat leuk om te horen dat jullie allemaal zo enthousiast overkomen wat betreft het reizen in Australië.
Mijn naam is Lorenzo en ik ben 18 jaar oud, geboren en getogen in Rotterdam maar woon inmiddels vlakbij Den Bosch.
Ik heb ook een tussenjaar genomen en ik ga volgend jaar waarschijnlijk criminologie studeren in Utrecht of Rotterdam.

Om even to the point te komen.
Ik ben ook van plan om te gaan reizen in Australië, en Maart zou een perfecte datum zijn om te vertrekken.
Ik probeer mij goed voor te bereiden voor de iets langere trip.
Het lijkt mij natuurlijk altijd geweldig om met andere mensen te reizen.
Je kan elkaar namelijk altijd op elkaar terug vallen mocht er iets mis gaan.

Verder is het uiteraard een geweldige en avontuurlijke ervaring.

Ik hoop van jullie te horen.
Enjoy!

Heyyy! Ik vertrek ook in maart naar australie. Ik begin in Melbourne!! check mijn aanvraag en laat me iets weten indien je interesse hebt.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=131880

Hoi allemaal!

Ik ben Linda (22 jaar) en vertrek op dinsdag 27 maart vanaf schiphol naar sydney!! :slight_smile: Iemand op die dag toevallig een ticket geboekt uiteindelijk? :slight_smile:

Hi there !

Ik ben Sacha ( 18) ik vertrek 4 maart naar Sydney ik doe eerst een engelse cursus in Manly van 5 weken en dan ga ik backpaken naar Cairns , alles improviseer ik dus het zou wel leuk zijn om met anderen reizegers te “reizen” …
iemand geintreseerd ?

Groetjes Sacha !

Halloootjes,

Ik ben Edwin(26 jr) en vertrek 26 maart naar Sydney.
Tegen die tijd nog mensen in Sydney die vanaf daar naar Cairns willen reizen?

Hallo,

In berichten op dit forum hebben wij gelezen dat jij naar Australie bent geweest. Wij willen hier in Januari heen gaan voor een paar maanden en vroegen ons een paar dingen af.
Waar heb je geslapen? Wat zijn aanraders wat zijn afraders?
Via welke organisatie heb je, jouw vliegticket geboekt?
Heb je nog een aantal tips voor ons?

Wij hopen iets van je te horen,
Sanne & Linda.

Hey,
Ik ben liesbet, 26 jaar en momenteel in Brisbane.
Wil hier nog een maand blijven en begin mei richting Cairns verder reizen …
Zin om vanaf Brisbane samen te reizen?
Groetjes

Hey allemaal,

Ik ben Dimitri 21 jaar oud ben momenteel in Australie nu in Perth voor nog 8 dagen dan vlieg ik naar Cairns waar ik op 9 april aankom. Vanaf daar ga naar beneden reizen richting Sydney.
Als iemand leuk vind ergens te meeten hoor ik het graag.

mijn email: dimmmiie@gmail.com