Hallo allemaal, ik ben Chantal Buijtenhek, 19 jaar en kom uit Dordrecht.
Afgelopen zomer ben ik 3weken in Side geweest.
Hier af en toe een beetje mee geholpen met de miniclub en minidisco.
Na de vakantie ben ik na gaan denken, en lijkt het me heel leuk om een maandje of 2/3 daar te gaan werken in de miniclub.
Nou was mijn eerste vraag, heeft iemand een idee hoe je dit goed kan regelen?
Ik heb nog wel contacten met de chef van dat animatie team, maar ik heb het idee dat hij niet veel kan regelen.
Maar is dat goed via Nederland te regelen?
En wat is normaal gesproken de minimale tijd dat je in zo’n animatie team moet zitten?
Heb namelijk stage tot ergens halverwege juni denk ik, daarna zou ik wel weg willen gaan.
Mijn tweede vraag is, als ik genoeg informatie heb over hoe en wat, zou er iemand zijn die mee zou willen?
Het lijkt me toch wel een hele grote stap om in mijn eentje te zetten, als je met z’n 2e zou kunnen denk ik wel dat dat een stuk makkelijker is.
Ik hoor het wel, alvast bedankt voor eventuele reacties.
Groetjes, chantal
Ik zie dit ook wel zitten. Ik wil eens een tijdje weg uit Belgenland. Ik weet ook wel niet wat en hoe dit alles moet geregeld worden.
Je mag me altijd toevoegen op msn: [EMAIL=“dolfijntje_B@hotmail.com”]dolfijntje_B@hotmail.com.
We spreken daar dan verder…
ben hier zelf ook over aan het nadenken! Lijkt me ook top! Heb ook al wat research gedaan.
Je moet in ieder geval een visum aanvragen voor die 2/3 maanden dat je daar bent. Ook heb je een werkvergunning nodig.
Een opleiding is volgens mij niet echt verplicht, maar word wel gewaardeerd als je bijv. een diploma SPW, Activiteitenbegeleider, of iets in die wereld, op zak hebt. (maar zijn er genoeg die zonder diploma aan de gang gaan!)
Je moet vaak wel een soort ‘audititie’ doen en soms een trainingsweekend/week voordat je echt aan de slag mag.
Ook moet je er aan denken dat je niet echt veel gaat verdienen. Maar ik neem aan dat de ervaring belangrijker is dan wat je beurt!
En dat je iemand kent daar is alleen maar een groot voordeel! Zou toch proberen via dat persoon wat gedaan te krijgen, dat is vaak veel makkelijker dan via allerlei instanties.
Misschien heb je hier iets aan.
Ik heb zelf twee keer een half jaar in Turkije gewerkt, in een animatieteam.
Een werkvergunning kun je vergeten. Die wordt niet voor je aangevraagd. Je zou dus gaan werken op je normale visum die je koopt bij de douane als je binnenkomt. Dit is dus illegaal, als je gepakt wordt, krijg je een boete en word je het land uitgezet. Je mag dan Turkije niet in voor 5 jaar.
Verkijk je ook niet op het werken in een animtieteam/miniclub. Op vakantie lijkt het allemaal geweldig, maar in het echt is het loodzwaar werken.
Meestal begin je rond 9 uur 's morgens met ontbijt, samen met de hotelgasten. Om 10 uur begin je met de activiteiten, meestal tot half 1, 1 uur. Daarna wordt er geluncht, ook weer met hotelgasten (vergeet niet dat je hier altijd vrolijk bij moet zijn en nooit mag laten weten dat je het zwaar hebt.
Daarna heb je onder voorbehoud pauze tot 15 uur. Onder voorbehoud, want meestal wordt er geoefend voor de avondshows. Dit met een temperatuur van 40 graden.
Om 15 uur beginnen de activiteiten weer tot ongeveer half 6. Daarna heb je tijd om te douchen en je mooi te maken voor de avond, eten gebeurt weer samen met hotelgasten. Vaak heb je maar hooguit een half uurtje om te douchen etc., want moet er weer geoefend worden.
'S avonds doe je mee met de show, en daarna zijn er vaak discotours (of blijven in de hoteldisco) voor gasten. Het animatieteam gaat dan mee, tot laat in de nacht/vroeg in de ochtend. Om 9 uur zit je dan weer aan het ontbijt.
Dit allemaal voor 200-250 euro per maand. Als je geluk hebt, ben je eens in de week of twee weken een dag vrij. Zelfs dit is niet vanzelfsprekend
Dit hierboven typ ik niet om tje af te schrikken, het is echter wel allemaal waar.
REALISEER JE DAT HET ALLEMAAL NIET ZO MOOI IS ALS HET LIJKT!!!
Mocht je interesse hebben, dan heb ik nog wel wat contacten die je aan werk zouden kunnen helpen, PB me met een korte motivatie en iets over jezelf, dan kijk ik wat ik kan doen. Succes!
Wow, dit schrikt me wel een beetje af hoor!!! Zou het verschrikkelijk vinden als ik vijf jaar niet meer naar Turkije zou mogen… Gebeurt het vaak dan dat je ‘opgepakt’ wordt als je daar illigaal werkt???
En hoe hebben jullie andere meiden die dit willen gaan doen geregeld???
Egjel, bedankt voor deze informatie in ieder geval… Zet je wel weer aan het denken…
Ik heb zelf daar ongeveer een jaar gewerkt en ik ben nooit gepakt. Wel heb ik invallen gezien en dus gezien dat je daadwerkelijk gepakt kan worden. Ik heb dus ook een grote gok gemaakt.
Zie het als Russisch roulette…