Voor de volgende zomervakantie(2012) ben ik ben opzoek naar animatiewerk in het buitenland in een hotel. Het liefst in Turkije (Alanya). Ook zoek ik hiervoor een reisgenoot/collega waarmee ik samen kan gaan werken. :cheer:
Het lijkt mij ook leuk om van mensen te horen die al ervaringen hebben met dit werk en die dat willen uitwisselen.
Een tip via wie dit het best te regelen valt, hoe het het best geregeld kan worden mbt visum, wat het gemiddelde aan salaris zal zijn etc. is ook allemaal welkom!:zon02:
Ik zou ook graag willen werken in Turkije :zon02:
Is het jullie al gelukt om het voor elkaar te krijgen en zoja hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen??? Het zou inderdaad fijn zijn om met meer nederlandse meiden te gaan, kun je toch een beetje op terug vallen en is natuurlijk veel gezelliger!!! Nou hoor graag wat!!!
ik heb 2 jaar geleden animatiewerk gedaan in een resort in alanya, je moet rekenen met weinig loon, kreeg 400 lira, 200 euro per maand . en vaak lange dagen, ik had van 8 tot 5. Ik had in nederland met de manager email contact. Toen ik aankwam viel het mij tegen, het pension waar ik verbleef, was heel vies, overstromingen, veel lawaai en het is 100% zeker dat je de kamer met meerdere meiden moet delen, elke kamer had zo’n 5 meisjes. en er was geen airconditioning dus was erg warm. pas goed op je spullen, want als je kamer deelt met turkse meisjes, die mogen nog wel in je tassen rommelen als je er niet bent op zoek naar geld. ik zelf mocht niet mee eten met toeristen, maar apart, waar de andere hotelmedewerkers ook eten, daar was het eten heel slecht, niet zo veel buffets als voor toeristen, maar maar 1 soort eten. Oftewel, je hebt voorheen misschien contact met het hotel, maar hoe het echt zal zijn, en hoe je verblijf zal zijn dat is een grote verassing, je moet geluk hebben dat het goed is. als je langer dan 3 maanden blijft kan het hotel je visum verlengen. En oh ja, Pas op met de jongens die ook in het hotel werken, ze blijfen het proberen met nederlandse meisjes, in de hoop dat je verliefd op ze wordt en ze naar nederland kunnen. maar ze menen het nooit echt met je. heb vaak gezien dat een jongen die ook bij de animatie werkte het telkens probeerde bij jonge meisjes maar er niks van meende. En veel resorts zijn buiten alanya, dat is ver weg van het centrum en er is daar niks te doen. maar centrum alanya was heel leuk en hele mooie stranden, veel mooier dan antalya of side.
Ervaring met Turkije heb ik niet, wel met animatiewerk.
En inderdaad, zoals hierboven vermeld, weinig geld voor hele lange dagen!
Ik werkte gemiddeld 12u per dag, 6 dagen in de week. Als je in een leuk team zit, is het hartstikke leuk werk maar je moet wel echt hard kunnen en willen werken.
Campinggasten denken dat je naast een animatieteam ook een kinderopvang voor de hele dag bent en sommige zeggen zelfs: dan had je maar een studie moeten doen. Je moet dus wel tegen dit soort dingen bestand zijn!